Forumsvar skapade

Sida 107 av 201
  • oscar

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 13:18 som svar på: Pryl råd till en som inte hängt med utvecklingen?

Fördelen med supercross är att de är snabba och gjorda för att kunna tricka med dvs spocks och framåtloopar. Kolla t ex Fanatic Hawk, F2 Eliminator, Starboard S-type.

Ska du bara ha en bräda så är det nog runt 100 liter som gäller med ca 7 kvm som störst. Då planar du i ca 7 m/s i sötvatten. Skulle kolla på en Freestylewave som t ex Jp freestylewave, Tabou Rocket, Exocet cross.

• oscar

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 13:05 som svar på: Pryl råd till en som inte hängt med utvecklingen?

Mitt tips är ett Freeracesegel på ca 8 kvm sedan 6.2 5.3 4.7 4.2 för våg och freetylesegling.

JAg tycker du ska ha två brädor. En supercross på 115 som du kör 8 och 6.2 på samt en vågis runt 80 liter för resten.

• oscar

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 12:25 som svar på: Lämplig fena till JP FS med NP expr 6.9

Min rekommendation är Maui Fin Company Goya freemove 27cm. Superskön fena men lite dyr.

Har testat andra freestylefenor i samma storlek men ingen har samma prestanda och tar inte heller över brädan så att det känns som att man åker på fenan. Northshore maui freestyle 27 tex SUGER FETT likaså Fins freestyle som satt/sitter på fanatic.

Ett annat märke jag kan rekommendera är Kela Pro. HAr kört mkt med deras freestyle 25 och den är grym till 6.2 och 5.4 känns aldrig för stor och spin outar aldrig. Kela Pro når du på [email protected]

• oscar

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 18:48 som svar på: Slalom Film

Vad heter låten i del 1????? 200 blås på motorvägen med den i stereon smile.gif

• oscar

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 12:25 som svar på: Neil Pride torrdräkt 4000?

Varm och skön men lite större i storlek än t ex Pro-Limit. Tyvärr saknas än del grejer som t ex kardborreband runt anklarna.

• oscar

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 11:05 som svar på: öka din vattentid med freestylesegling >300%

Gränsen för att kunna köra freestyle går helt klart vid 7.0. Jag har flera år kört 6.9 eller 7.0 som största. Skillnaden mot många andra är kanske att jag kört med en superlätt racemast i seglen och väger 90 pannor. Segelsnurr är inte kul med 7.0 men har man tryck så kan det vara skitkul att nöta ”slidetrick”, man måste dock ha en bräda som verkligen släpper och är snabb dvs ganska rak rocker som min compstyle. Körde en Twister 117 (mkt tailkick) innan och den funkade bättre med 6.2 som största.

Kommer dock ha 6.2 som största freestylesegel i framtiden och istället räjsa omkring med ett 7.8 trecambersegel i lättvind istället.

• oscar

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 10:45 som svar på: Starboard 2006 har anlänt

Min teori är att det är en pengafråga hur mkt de än försöker motivera tuttlens styrka prestanda mm. Starboard är störst i världen och man kan ju tänka sig hur mkt de skulle få betala till Boards & more för rätten att använda patentet….

• oscar

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 15:03 som svar på: Rek. mast till North Sails?

Jag körde North för några år sedan (DR.X och style) De funakde inte med fiberspar tidal wave som är fet i diametern men jäkligt bra med simmer SC-6. Superstar finns till bra pris hos keppler och looping nu!!

• oscar

Medlem
    11 augusti, 2005 vid 07:41 som svar på: Böjkurva på North master

Alla märken skiljer sig i böjkurva. Enda sättet att veta om en mast passar dig och ditt segel är att testa. Jag kör en North Viper race i mitt Gaastra Echo 7.0 och det funkar super! Kör Simmer SC-6 i mina Grind och det funkar även det kanon även om jag får köra lite mer uthal än rekommenderat.

• oscar

Medlem
    10 augusti, 2005 vid 09:44 som svar på: MASTEN ??

Varotopp betyder att du kan sticka igenom masten i toppen av seglet. Masten sätts då i en liten kopp med ett justerbart band ner till seglet.

Du ska även kontrollera luffmåttet på seglet står det luff 452 och mast 430 betyder detta att seglet ska köras med 430 mast med en 22 cm (452-439)förlängare. Skulle du då köra med 460 mast skall masten sticka ut 8 cm (460-452)i toppen.

• oscar

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 13:10 som svar på: Ny kolbom

Kolla även in GUN som är riktigt prisvärda med tanke på att de är nästan samma bom som localspirit. Jag har kört två år med deras bom och är väldigt nöjd.

• oscar

Medlem
    9 augusti, 2005 vid 09:16 som svar på: AB+ importör?

Maila [email protected] om ni vill ha info om priser i Sverige. Jag fick provköra hans slalom 130 förra veckan. Tyvärr hade jag inte full pung i RS3 7.4 så jag fick inte känna på toppfarten men brädan planade upp superlätt och gick fint i Roxens oroliga vatten. Brädorna har en grym finnish i år!

• oscar

Medlem
    8 augusti, 2005 vid 12:09 som svar på: Rigga Naish Stelth 7,0

Ge det några timmar på vattnet så kommer seglet töja in sig och du kommer itne ha några större problem att rigga det. Det är iallafall mina erfarenheter av racesegel sedan jag körde Formula.

Mina dåvarande warp hade nästan 10 cm från rek. nedhal första gångerna jag riggade dem men sedan hade jag inga problem att dra dem mer än max.

• oscar

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 20:04 som svar på: Nybörjare

Du kan lära dig grunderna som att dra upp riggen och segla lite lungt fram och tillbaka och stagvända. Men du lär dig otroligt mkt snabbare på moderna grejor. Lärde en tjej i helgen som planade omkring i stropparna efter 3 timmar!!

Av de gamla grejorna är det inget du kan behålla tyvärr.

• oscar

Medlem
    5 augusti, 2005 vid 19:11 som svar på: Bilder på Pryde 06:or

Dock syns de bra på vattnet vilket är en förutsättning för att folk ska se vår sport!

Sida 107 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA