oscar
Forumsvar skapade
-
Precis som det flesta nya freestylebrädor är det ingenting man bara ställer sig på och planar iväg på. Det gäller att lära sig driva brädan med främre foten istället för att köra den på fenan när man ska plana upp. Jag tycker att det är en skön bräda vars främsta egenskaper är dess carve och loosa känsla då den inte har nåt V.
Första dagen jag körde min första riktiga freestyle(en Twister 117) så hatade jag den. Men sen lärde jag mig att inte belasta fenan så mkt och då var det plötsligt en av de skönaste brädor jag seglat på.
För din vikt passar 64.5an bra som största och du kan lätt ta en 7.0 på den. Ge dig själv lite tid så kommer du få upp den i planing grymt tidigt.
-
Jesper, stämmer det att shockwave 82 ”bara” är 55 bred?
-
Kolla då in min RRD waveone på säljes. Jag väger 92 och den är grym för killar i vår viktklass.
-
Kolla med Patrik Lind (Linsurf), Olle. Han har testat båda noggrannt för tidningen Transistions räkning. Jag vet att han kör på 4000 vilket jag också gör efter att ha testat det mesta i konstiga förslutningssystem, inget blir lika varmt som en riktig torrdragkedja.
-
Hade lillasyster RIP 84 när jag var i WA. Helt ok bräda men föhållandena där är ju lite annorlunda än här hemma, den var rätt snabb för att vara en vågis har jag för mig.
-
Kelapro ska inte ”ägga” sig enligt uppgift från the man himself. De är dessutom hållfasthetsberäknade för de laster som uppstår när man riggar en 12a
-
Finns kurser i Linköping med det senaste materialet! http://www.linsurf.com
-
Den där statisiken måste vara nåt fel på. Juni juli augusti är de blåsigaste månaderna på GC, iallafall i Pozo. Men ca 90 % av dagarna i april ska vara seglingsbara även om det blir lite mer 5.4 än 3.3 som på sommaren.
-
Fick mail av Anders angående de nya Shock Wave, tror inte han har nåt emot att jag lägger ut det här:
”the shock wave is based on my old board designs from Australia days.
They are still full breed waveboards.
They are fast and snappy and will handle up to a 2-3 meter face frontside sailing.
However thanks to the speed and ease of turn the boards are good in smaller waves aswell.I have not sailed the EVO but it look to me to be a bit of a door! Very flat rocker and wide tail.
I think it must be easy to sail but with designs like that you loose a bit of the fun sailing.
I am sure it handles 60 knots Pozo due to that it is so straight but for overall sailing I do not think it is the way to go.The design behind the Shock wave is that I have double concaves where the roccer changes the most.
This means that in-between the feet there is lots of curve but with the double concave it make’s the inside line of the double concave flatter and faster. Yet when you turn the board have the roccer you need.
In front of the front foot the V is also increased to create a flatter line on the outside (on the rail).
This helps you in the turns to have control of the board incase you sail with full pressure on the front foot in the bottom turn for example.
If you are a back foot sailor then the board is super loose anyway and will stay nice in the water once sailing straight anyway.BR
Anders” -
Du får börja läsa testerna på lite annat sätt än bara poängen i graferna…
Mistralen verkar var grym om man vill ha en allroundbräda som funkar i vågor starboarden är ju mer åka rakt fream och lägga gippar och några hopp.
Tror du ska jänföra syncron med kombat.
-
Maila mig på [email protected] så kan jag förmedla frågor angående 2005orna direkt till Anders. Jag kan även skicka en .ppt med grafik och modeller.
-
Köp ”solar patch” av Wallen istället!
-
Fy fan vad kortsiktigt tänkande isåfall. De breda mastfickorna är snart borta jag lovar. Anders B hade ju mastfickor saom var 50 cm på 90 talet och vart tog de vägen….???