Forumsvar skapade

Sida 116 av 201
  • oscar

Medlem
    7 januari, 2005 vid 10:13 som svar på: Våtdräkt mars/april-november

Det enda som spelar nån roll för hur varm en dräkt är, är förslutningen i ryggen/nacken. Jag har testat flertalet modeller bla Pro-limit Freezip, Rip curls batwing oc ingen fungerar tillfredställande. Så nu kör jag en dräkt med hederlig torrdragkedja igen.

Läckande förslutingar ala kardborre och ”dra över huvudetgrejer” kan ju dock tätas men en väst som man har över dräkten men detta upplever jag som krångligt och inte lika varmt då västarna är i dubbelneopren som kyls av vinden då de ju binder vatten.

• oscar

Medlem
    5 januari, 2005 vid 13:06 som svar på: Hur lång förlängare?

DU bör ju klara dig med en förängare på 30 men ett par cm extra är ju inte dumt. T ex kela pro har ju en på 32 och de är ju grymt snygga!

• oscar

Medlem
    27 december, 2004 vid 12:39 som svar på: GoD JuL

Men han som gjort filmen blir väl inte gladare för det?

• oscar

Medlem
    19 december, 2004 vid 08:47 som svar på: Hur många windsurfing brädor har ni avverkat

Jet 320,
    tiga 260, 284,
    Bic Saxo 265,
    F2 Ride 277, Compstyle 246
    RRD 266 Freeride, TTWave, TTmax, Waveone L
    Fanatic Bee 289 LTD, RIP 58, SKATE 63,
    AHD Diamond race 72, Maxxride 58, Maxxride 64, MF 8`4″
    Mistral Twister 117

Totalt 18 st…fyfan vad äckligt, skäms nästan…fick jag välja idag skulle jag ta Twistern och Maxxride 58 de funkade för allt. Sämsta brädan av alla var den där j*vla Saxon, finns det sämre bräda?

Det värsta är att jag sitter och funderar på en Stubbie..borde lägga pengarna på en resa istället!

• oscar

Medlem
    11 december, 2004 vid 10:12 som svar på: Sele: automatic eller standard krok!?

Pro-limits selar är grymma och deras QR är suverän!

• oscar

Medlem
    10 december, 2004 vid 12:26 som svar på: Maui- bästa flybbolag?

Normalt ersätts bara ca 150 kr /kg eller ca 6600 kr / kolli….egen försäkring rekommenderas!

• oscar

Medlem
    3 december, 2004 vid 07:29 som svar på: Tips om WA ?

Svar till:

Jag håller på och försöker komma loss från jobbet och boka flyg i sista stund för att försöka dra till västra Australien i mitten av december och stanna där en månad.
    Någon som har tips om följande ?

Lämpligaste segel att ta med till 85 liter vågis, max 2 segel pga flygvikt? Jag väger 83 kg.
    Bra billiga hyrbilsställen ?
    Brukar det vara svårt att få tag i bil ?
    Bra boende i Geraldton och Lancelin ?
    Hur är Singapore airlines att flyga med surfprylar ? De var ett av bolagen som hade biljetter kvar.

Alla tips mottages tacksamt.

/Mats

[/ QUOTE ]

5.3 och 4.7, finns prylar att hyra både i Perth (pelican point sök på nätet), Lancelin (dikert på stranden) och i Geraldton (vid Point moore lighthouse).

Bilar finns det gott om, sök lite i reseforumet.

I Lancelin bor du på hostel http://www.lancelinlodge.com.au
    I Geraldton finns det inget självklart val men det finns en schysst camping.

• oscar

Medlem
    1 december, 2004 vid 11:45 som svar på: Lars Viebke – Kungen av komposit!

Nu blev man byggsugen!

• oscar

Medlem
    30 november, 2004 vid 12:50 som svar på: Hjälp!

Var lugn! Jag har förvarat mina brädor i utomhustemperatur utan uppskruvad luftskruv i 10 år. Inga problem.

• oscar

Medlem
    30 november, 2004 vid 07:58 som svar på: Chillin nu på hemsidan

Har även jag stropparna som du. Gillar att stå brett då det ger bättre balans i landningarna baklänges. Har bara kört med originalfenan en gång så kan inte säga sådär mkt om den annat att den är jäkligt styv. Har dock kört mkt med en bakåtsvept Kai Hopf 24 samt MFC freemove 27 och dessa funkar bra då de är lite mjukare.

• oscar

Medlem
    29 november, 2004 vid 16:19 som svar på: Chillin nu på hemsidan

Har inte hunnit segla så mkt på den men är toknöjd hittills, vulcans sitter som smäck och jag har även kört den med 4 stroppar i vårt slalom-KM med gott resultat (om nu inte vinden hade dött efter första gippen….).
    Snabb, lättplanad (med rätt teknik) ocg grymt pop. Svänger dock inte lika skönt som min gamla Twister…

• oscar

Medlem
    29 november, 2004 vid 14:13 som svar på: Chillin nu på hemsidan

7800 inkl frakt. Är ett par månader sen så den kan ju ha sjunkit lite till…

• oscar

Medlem
    29 november, 2004 vid 13:01 som svar på: freestyle bräda

Dom har ändrat till Fucking fast…. crazy.gif jag vill inte han en ”KUL och FUNKTIONELL”!!!!! grin.gif

• oscar

Medlem
    28 november, 2004 vid 07:53 som svar på: ni som har tråkigt ikväll..

Kyokushin.

• oscar

Medlem
    27 november, 2004 vid 17:09 som svar på: Chillin nu på hemsidan

Skönt att man köpte en 246 -04 från Keppler i höstas. Carvar gör jag på vågisen…

Sida 116 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA