Forumsvar skapade

Sida 123 av 201
  • oscar

Medlem
    29 maj, 2004 vid 10:36 som svar på: Dra rigg?

Tyvärr, First Aid på platensgatan är på G men det dröjer nog till nästa år. Annars skidport i stockholm. Skidsport ska ha kunnig personal som nog kan guida dig i ditt köp.

• oscar

Medlem
    29 maj, 2004 vid 07:27 som svar på: Dra rigg?

1) Är det rimligt att tro att det går att dra rigg enkelt på brädor som fanatic e-ray eller RRD 360 utan att stå med anklarna i vatten juckandes med riggen i handen? Hur stor volym bör jag sikta på om jag vill vara någorlunda torrskodd?

För dina 80 kilo och kunskapsnivå så tror jag de brädor nämner passar bra. Det är sommar nu och du vill ha mkt tid på vattnet och då ska du satsa lite större. Du lär dig fortare på dessa och kan ha brädan som komplement till en mindre i framtiden. Eller lätt sälja den. Volym för att flyta brukar vara din egen vikt + 20 liter men för att vara komfortabel behövs lte mer. Bredden är också viktigt, 70 cm brett är riktigt stabilt.

2) De s k freeridebrädorna, hur mycket svarar de på fotstyrning jämfört med t ex slalombrädor från 80-talet? Den sufpartner dry jag hade behövde halva laholmsbukten för att göra en hel sväng…

De nya brädorna är kortare, bredare och LÄTTARE. De känns betydligt livligare på vattnet och reagerar väldigt bra på fotstyrning. Bredden motverkar detta lite men i gippar är det bara att ställa sig lite bredare.

Till sist har jag svårt att avgöra om jag skall satsa på en nybörjarinriktad freeridebräda eller ej. Å ena sidan blir det lättare att dra rigg på en högvolymbräda, å andra sidan kanske den uppför sig ”pråmaktigt” när man väl blivit varm i kläderna?

Tycker att du ska satsa på nåt lite större (+120 liter) och minst 65 cm i bredd för att få en snabb utveckling på vattnet. För liten bräda kommer bara göra dig förbannad om det inte blåser så mycket i sommar. En RRD 360 är ju dessutom perfekt att lära vänner bekanta och familj på! Barn kommer älska det mjuka däcket.

Lycka till.

• oscar

Medlem
    27 maj, 2004 vid 13:50 som svar på: Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!

Leta bland emballaget, luftskruven brukar ligga invirad i lite bubbelplast och nerstoppad i mastskenan.

• oscar

Medlem
    25 maj, 2004 vid 16:06 som svar på: Gaastra GTX eller NP V8

Rulla ut ett Gaastra och kolla alla schyssta detaljer och kvaliteten på arbetet så vet iallafall jag vilket du kommer välja…

• oscar

Medlem
    20 maj, 2004 vid 07:45 som svar på: Bilder?????

Roxen bjöd på vindar över 22 och nånting som liknade en tromb…

• oscar

Medlem
    16 maj, 2004 vid 14:00 som svar på: Skillnad på Norhsails DISCO o DISCO COMP?

Ska du segla lite större vågor ska du inte välja Disco överhuvudtaget. Det har nämligen två st box lattor som är ihåliga. Dessa går av betydligt lättare än de vanliga lattor som sitter i vågsegel. En kompis körde av en latta i sitt Disco förra året då han blev lite spolad. Välj hellre Duke om du ska segla lite vågor.

• oscar

Medlem
    6 maj, 2004 vid 20:27 som svar på: Hur får man midjeselen att sitta bra

Köp en prolimit….närå S spänn hårdare och lär dig hänga lite mer utåt istället för neråt som man ofta gör med sittsele. Misstänker även att du kör med lite låg bom? Höj till 3/4 av cutouten och tampar i 26″. Har fått segla rejält nu ett par dar. Får komma ner när det blir väst. Hörs!

• oscar

Medlem
    5 maj, 2004 vid 17:12 som svar på: Spots i Linköping på vindar kring Sydost!

Har faktiskt aldrig orkat bort till sandvik….men idag blev det väldigt ostligt och udden var kanon. Såg några kiters bora i sandvik.

• oscar

Medlem
    5 maj, 2004 vid 06:42 som svar på: Spots i Linköping på vindar kring Sydost!

Nej frown.gif

• oscar

Medlem
    4 maj, 2004 vid 19:12 som svar på: Virus från Surfbutiken och Surfers workshop?

Gratis brandvägg och antivirus i ett år på http://www.my-etrust.com/microsoft

• oscar

Medlem
    2 maj, 2004 vid 19:25 som svar på: North Power XT

Kolla den här: http://www.directwind.com/videos/north.wmv

Den är till och med lättare att använda än vad det ser ut på filmen. Vill man släppa ut lite så klickar man ca 5 mm i taget. Den funkar även skitbra med segel som har block insytt som Simmer, NP och Gaastra. Helt enkelt skitbra!

Det enda som jag kan tänka mig konkurrera är en nedhalsvev då den ju kan erbjuda lika enkel trimmning av nedhalet. Med muskelkraft kan man ALDRIG fintrimma lika bra som med vev eller XT, hur fet man än är.

• oscar

Medlem
    2 maj, 2004 vid 08:34 som svar på: Segel storlek – Perth?

Jag hade med 4.2 5.0 5.9 och 6.9 och en 85 våg samt en 110 freestyle. 4.2an lämnade aldrig segelbagen, 5.9an användes kanske nån timme då och då innan brisen kickat in ordentligt och 6.0 samt 110 freestyle körde jag på ett par dagar då det inte kom nån riktigt bris men det var i slutet av mars då brisen börjar bli sämre. Dec, jan blåser det oftast riktigt bra runt 4.7 – 5.3.

• oscar

Medlem
    30 april, 2004 vid 09:32 som svar på: Segel storlek – Perth?

Vägde 85 när jag var där för några år sedan. Seglade 5.0 90 % av dagarna på vattnet. Några dagar 5.9 innan brisen tutade i ordentligt. Mitt tips är 85 liters brädan, 4.7 5.3 och 5.8.

• oscar

Medlem
    28 april, 2004 vid 20:13 som svar på: La Roxa!!!

Vi H*T*R skärmlinsnurrare!!! Närå, vi har flera crossoverkillar i klubben. Vi skulle tycka det vore skitkul om ni startade en kitesektion i klubben. ”TILLSAMMANS ÄR VI STARKA” grin.gif

Tyvärr är väl udden inte det bästa för kiters. Linsurf hade ursprungligen sin verksamhet i sandvik men blev bortkörda därifrån då campingen inte gillade när vi var uppe i 250 medlemmar…men vi gråter inte då udden är suverän för vindsurf.

Vi kommer hålla möte kl 17 tisdagen den 4/5 ute i stugan. Välkomna så kan vi diskutera!

• oscar

Medlem
    28 april, 2004 vid 06:28 som svar på: AHD maui force 8´4 och 8´3 från 03

Hade en 8´4″ -01 dvs samma som 02. Den lämpar sig inte för freestyle på nåt sätt pga en otroligt tunn häck och smal och ranglig. Men är du lika grym som Living så….

Sida 123 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA