Forumsvar skapade

Sida 139 av 201
  • oscar

Medlem
    18 september, 2003 vid 13:30 som svar på: hur billigt är inte Gun?

Detta funkar ju som sagt inte inom EU. Skulle du beställa till Norge åker du garanterat på norsk moms plus tullavgift.

• oscar

Medlem
    17 september, 2003 vid 08:08 som svar på: Kläder – online
  • oscar

Medlem
    15 september, 2003 vid 13:40 som svar på: Tidning Vindsurfing

Skickas den även till de klubbar som är med i SBF?

• oscar

Medlem
    14 september, 2003 vid 18:23 som svar på: Sitt inte på land i vinter….

http://www.surfersworkshop.com pro-limit
    http://www.ontopwindsurfing.com Maui Magic som gör grymma grejer stora i england och där surfar många.

• oscar

Medlem
    14 september, 2003 vid 17:58 som svar på: damvåtdräkt?

Pro-limit syr Norths dräkter så det är ingen skillnad i kvalitet mellan dem. Min tjej har en North Donna 5/3 vilken ser mkt bra ut i detaljarbete. Bra pris hos Wallén.

• oscar

Medlem
    12 september, 2003 vid 11:06 som svar på: nedhal på formulariggar jisses!!!!

Om man dessutom använder rätt teknik när ma drar ner så undviker man ryggknäckning. Hälen mot förlängaren, böjt ben, rak rygg och sträkta armar sedan använder man benet och sträcker nedhalet. Man får då betydligt mer kraft än om man använder ryggen. Lite som ”fatta säkra lyft” från lumpen…..

• oscar

Medlem
    10 september, 2003 vid 13:43 som svar på: Skillnad?

Hoppgipp = du landar med häcken i vattnet och ”vattenstartar” clew first åt det nya hållet. (Kan ha lite fel här….tyskarna kallar ofta vulcan för airjibe men air jibe fanns ju långt innan vulcan uppfanns, eller??)

Willy scipper = du landar stående på brädan planandes baklänges och flippar seglet innan du seglar iväg åt andra hållet.

Det finns videosekvenser på http://www.continentseven.com under ”aerial jibe” och ”willyscipper” i museum..

• oscar

Medlem
    10 september, 2003 vid 13:09 som svar på: Fulast 2004?

Ja det märks att smaken är delad. Personligen tycker jag Joker är bland det coolaste som setts på länge i windsurfingbranschen. Nya compstyle 2004 är ju helt grym den också, men men…. cool.gif

• oscar

Medlem
    10 september, 2003 vid 07:22 som svar på: limning av stropp-pad?

Håller med voodoo. Vanligt kontaktlim är det bästa. Se bara till att följa instruktionerna på tuben så släpper det aldrig.

• oscar

Medlem
    8 september, 2003 vid 12:48 som svar på: Viktig information ang Väddö (Mats väg)

BRA, då slipper vi sådan pinsamheter i fortsättningen grin.gif

• oscar

Medlem
    8 september, 2003 vid 09:21 som svar på: Viktig information ang Väddö (Mats väg)

Du misstolkade nog Dr Masse lite nu..du får nog läsa en gång till….

• oscar

Medlem
    6 september, 2003 vid 16:31 som svar på: Vad har hänt??

Det var inte båtföraren i nordiskt Gp i formula 2000 i stockholm som blivit skadad du hörde om?

• oscar

Medlem
    6 september, 2003 vid 13:48 som svar på: Goa bilder på HS 111…..

Snackas förvånansvärt lite om RRD Avantglide som i de tester jag sett fått MINST lika bra kritik som HS…..

• oscar

Medlem
    5 september, 2003 vid 07:31 som svar på: F2 2004 pdf

Hihi, jo jag for omkring i en gul ”F2” ett tag, men den har sett sina bästa dagar tyvärr….får väl byta upp mig til nåt som passar min mistral bättre….

Hur visste du det förresten?

• oscar

Medlem
    3 september, 2003 vid 19:45 som svar på: Passande vågbräda till 95kg människa

Jag (87 kg) använder mig av en RRD waveone L på ca 90-95 liter. Den planar grymt tidigt och klarar en 6.2 utan problem. Lugn gång i vattnet gör den lättseglad och kontrollerbar i mkt vind. Kort och kompakt. Extra fenor gör underverk i hårdvind. Passar nog dig ganska bra då den är så lättseglad.

Reas nu ut hos bl a http://www.skidsport.nu för 6999:- men jag köpte min i tyskland i våras för 6500:- finns nog även en och annan begagnad.

Sida 139 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA