Forumsvar skapade

Sida 168 av 201
  • oscar

Medlem
    24 september, 2002 vid 20:30 som svar på: Erfarenhet??

Tycker killen som säljer dem ska vara glad om han kan skänka bort dem. Inte för att vara taskig men frö en 1000 lapp kan du ju köpa brädor från 95.

• oscar

Medlem
    24 september, 2002 vid 10:07 som svar på: Boardbag med hjul?!

Gaastra har ett par stycken för formulabrädor ca 295×100. Kolla in under equipment på http://www.gaastra.com

• oscar

Medlem
    23 september, 2002 vid 20:20 som svar på: surfhandskar ?

Diskhandskar med openpalm tumvantar över är det klart bästa som jag har testat.

• oscar

Medlem
    23 september, 2002 vid 14:50 som svar på: Vinterförvaring

Har i flera år förvarat mina grejer i en container året om. Har inte haft några som helst problem. Temperaturändringarna som sker är såpass långsamma att materialet inte påverkas (speciellt som det inte används). Du kyler ju inte ner brädan till 20 minusgrader på 2 minuter och slår på den med en hammare tillexempel. Så det finns nog ingen anledning till oro över detta.

• oscar

Medlem
    23 september, 2002 vid 07:47 som svar på: våtdräktstorlek

Gå in på http://www.looping.de där finns storlekstabeller

• oscar

Medlem
    21 september, 2002 vid 20:35 som svar på: Brädköp?

Nya AHD Maxxride 70DT ska ta en 8.0 utan problem annars är det nog svårt att hitta frestylebrädor som tar så stora segel utan problem. Fanatic Cross 140 är nog så nära du kan komma annars.

• oscar

Medlem
    17 september, 2002 vid 19:59 som svar på: Vad är det för bräda?????

Brädan är en freestyle dvs trickbräda. Men inte en speciellt radikal sådan i sina seglingsegenskaper, den passar därför relativt bra att lära sig på då den är ganska lättseglad. Men med din vikt så kanske den är i minsta laget. Har du däremot kommit til stadiet där du kan dra rigg bra, segla med sele och kan vattenstarta lite då och då så passar den bra.

• oscar

Medlem
    17 september, 2002 vid 18:10 som svar på: Hur viktigt är rätt mast ?

Seglar med Volcano 5.9 och 6.9. Till 6.9an har jag en North XC60 mast dvs rätt mast. Till 5.9an hade jag en Fiberspar mast och var aldrig riktigt nöjd med prestandan jmf med 6.9an. Bytte därför Fibersparen mot en Simmermast och VILKEN skillnad, supernöjd.
    Så rätt mast är viktigt men rätt märke behöver inte alltid funka bäst. Olika tilverkare når helt klart olika resultat med sina master.
    Såg ett test i en Japansk surftidning där de riggade 4-5 olika segelmärken med 6 olika mastfabrikat. Samma nedhal och uthal. Vilken otrolig skillnad det blev på utseendet. Helt oilka tvist och slack i akterliket. Tyvärr kunde jag inte läsa texten angående egenskaperna på vattnet.

Jag har nog haft lite tur med min Simmermast och Northsegel.

• oscar

Medlem
    17 september, 2002 vid 14:35 som svar på: Junior tävling?

Tycker inte du ska va skraj för detta. Körde ett par tävlingar för ett par år sen och alla tyckte det var kul att se ett nytt ansikt och var väldigt hjälpsamma med riggtips och allt möjligt. Kom inte ens i mål min första tävling pga att man stressade så förbannat att man ramlade i varenda slag och gipp. Men detta går över, bara att gasa på!

• oscar

Medlem
    16 september, 2002 vid 07:10 som svar på: Länk till Techtonics hemsida ?

http://www.tectonicsmaui.com

En av windsurfingvärldens fulaste sidor!
    De flesta länkar finns på http://www.pwaworldtour.com

• oscar

Medlem
    16 september, 2002 vid 07:05 som svar på: Hjälp, Lattan har gått sönder!!

Hur gammalt är ditt segel? Ett sådant fel som du beskriver bör gå på garantin eller allmänt 2 års reklammationsrätt som finns enligt konsumentköplagen. Konsumentköplagen gäller över garantin så du har rätten på din sida.

Annars kan du fråga Barry som designat seglet direkt på http://www.gaastra.com i deras forum hur du bäst lagar seglet.

• oscar

Medlem
    12 september, 2002 vid 09:09 som svar på: Köpråd…

Nej, det var problemet att hitta två segel som täcker upp ett stort vindregister samtidigt som du skulle klara dig med en mast som jag försökte belysa. Alltså snarare två segel två master.

Ang. brädor så tror jag Radar är lite mer speed rakt fram och Cross är lite mer manövervänlig.

• oscar

Medlem
    11 september, 2002 vid 19:32 som svar på: Snart så kommer den…

Och så här ser tailen ut, kolla bif bild.

• oscar

Medlem
    11 september, 2002 vid 19:21 som svar på: Köpråd…

Svårt det där med en mast. För stockholm på de brädor du föreslog skulle jag rekommendera typ 8.5 och 6.0 om du bara ska ha två segel men då behöver du genast en 490 och en 430/260 mast. Men om du vill offra lite seglingstid så så kan du ju gå ner till ca 7.5. T ex North Tonix 5.8 och 7.6 kan båda riggas på 460 mast.

Du kanske ska kolla lite efter beggade riggar?

• oscar

Medlem
    11 september, 2002 vid 10:27 som svar på: Vilken är den bästa freestyle fenan?

De fenor jag kört med är MFC Goya 26, FIN´s Freestyle 26 och Twister original 24. Goan och Fin´s är riktigt bra tryck i för större segel typ 6.4-6.9. Twistern är dock den skönaste, mjuk ”slidig”. Men den funkar bara bra när man har tryck i grejerna.

Så för dig skulle jag rekommendera Goyan eller Fin´s. Fin´s fenan är klart billigast och därför riktigt prisvärd. Finns hos surfunique.

Sida 168 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA