patrikol
Forumsvar skapade
-
Värdena är ändrade för mycket testa dig fram med lite i taget, rör inte runt för mycket bara.
-
Som nybörjare så är det väldigt bra du lär dig fortare helt enkelt. Som medelgod eller avancerad så skall du prova men det passar inte alla så prova först.
-
Vad är det för fel på chatten här på Steffo?
-
Verkar vara i mesta laget beror ju så klart på hur duktig du är. Jag själv är nybörjare väger 90 kg och vill inte gärna gå ut i mer än 9 m/s med min 14 kvm vid 10 m/s byter jag till min 9 a och det funkar utmärkt har ungefär samma bräda som du.
-
Måste tänka på¨säkerheten först! Väldigt lite fiber om du skall chansa annars byt. Att vara på fel ställe när en lina brister dessutom kanske på is! Verkar farligt
-
Rashguard och surfshorts funkar skitbra med en 5/3 a
-
Har själv inte gått en IKO kurs men tror inte att dom skulle vara sämre än andra snarare är det väl bra att det finns lite generella regler så att inte vilken pajas som helst skall kunna skicka iväg folk ut på stränderna med en kite! Verkar livsfarligt. Micke känner jag personligen så jag vet att han är väldigt kunnig och en trevlig prick, Ja du med såklart Anki
Jag håller med om att 1500:- är lite väl för dyrt för typ 5 timmar. Men att IKO certifierade instruktörer skulle vara sämre än andra kan jag inte hålla med om. Vi i södra sverige är lyckligt lottade jag personligen känner 5 Instruktörer som är kanon oavsätt IKO cert eller ej. -
Skriv gärna om hur det gick antal som kom och om ölen tog slut! Samt om ni kom fram till vilket som är coolast vindsurfing, Kitesurfing eller surfing
Bara så att man vet liksom
För oss som inte kan är det ju kul att veta hur det gick. -
Ja jag har förstått att foils funkar bättre i lite vind. Ok Ja det måste vara tusen gånger bättre än att stå på stranden ok titta eller ännu värre! Ligga under kiten i vattnet och svära för att 65 kg killarna susar runt huvudet på dig och det händer inte ett skit när du skall försöka. Nu vet man ju att det inte beror på att man är helt värdelös som inte kan när andra kan för lite vind är förlite vind helt enkelt.
-
V4 an skall vara speciellt bra i lite vind. Sen tror jag Huber har rätt verkar svårt att få något att funka bra i 5 m/s överhuvudtaget i allafall med en vikt kring 90 kg Stor kite och stor bräda möjligtvis. Verkar som att det mesta börjar funka i 6 m/s och uppåt magisk gräns kanske.
-
Ja massmedia är fantastiska! Jag läste att man rekomenderade könsbyte för att höja lönen. Så eftersom jag tjänar åtskilliga tusenlappar mindre än tjejen så är det kanske dags för ett könsbyte så att man kommer upp i tjejernas löne nivåer.