pepa
Forumsvar skapade
-
Kom igen nu, hjälp Sveriges stilrenaste åkare!
-
Haha det är alltid så kul att läsa inläggen när någon frågar vilken kite de ska köpa. Det här med direktstyrning och hur bommen ser ut är givetvis viktigt men inget som en nybörjare fattar ett jota av utan att testa. Och för oss som kört lite grann spelar det ingen roll överhuvudtaget eftersom man kan modda vilken kite som helst åt vilket håll som helst (direkt eller ej direkt styrning). Angående bommarna har jag nog inte kört med en originalbom på sex år.
Pepe Customs for the win!
-
@Yann 482678 wrote:
Tråkigt, nu kommer nog förbudet tyvärr 🙁
Japp och det är väl helt rätt. Vi har fått vår chans och inte tagit vara på den. Folk kan hävda att skyltar sitter dåligt och informationen inte framgår, men det är faktiskt också vårt ansvar att informera de våra på ett så bra sätt som möjligt. Tråkigt men om det blir ett förbud (eller även om det inte blir det) får vi ta tag i att sätta upp lättillgängligare skyltar och informera på forum i våra grannländer. Är det engelsk text på skyltanra förresten?
-
@hengo 481539 wrote:
kommer aldrig glömma när pepe snubblade upp efter en lightwindsession på en typ BIC-skolbräda eller något under en 5m/ss dag i cabarete 🙂
”- såhär kul har jag inte haft sedan jag började kitea!” sen blev han seriös och hade inte ”tid” att köra strapless i brasil med mig å knugen 😛
Nä det var epic. På riktigt. Det bästa var ju att det satt typ 50 pers på kitebeach i två timmar och väntade på att få köra med sina små brädor, så var jag därute i solnedgången alldeles själv i vågorna och hade det hur bra som helst. Nästa dag var det väl 10 pers på surfbrädor 😛
-
@sourra 481182 wrote:
Jag blev bara sugen på att åka och inte det minsta sugen på att gnälla.
Jag blev varken eller 🙂
-
@hengo 481135 wrote:
tycker definitivt det funkar att köra slowmo rakt igenom här. SEn de där me stativ.. det är ju GRYMT filmat, hade han använd stativ och samma slomo ahde det sett sjukt dött ut om alla panoreringar var 100% skakfria och åkaren aldrig av ”misstag” gled utanför bilden hade det också blivit jävligt långtråkigt. blir så cleant att man bara ser brädan lite då och då och inet bara samma likadant komponerade bild.
riktigt snyggt när de är sådär inzoomat att man inte ser hela åkaren hela tiden, typ 01:16 ->
Jag måste säga att jag blev lite gäspig när jag kollade jag med, men det kanske beror mer på att jag inte är så imponerad av hp och safe-åkning mer än att filmen inte var så bra. Men det var kul att någon försökte göra något annorlunda och lite seriöst här i vårt kitesverige! Props för det.
-
Hehe när jag såg att Davids hade kommenterat så visste jag att man kunde räkna med att läsa nåt roligare än ”Supernajs!” ännu en gång. Bra jobbat Davidso.
-
@hengo 480968 wrote:
schpännande.. ser ju onekligen jävligt bra ut med ORDENTLIGA förstärningar på LE, behövs om man tänkt kitea på snö där de e ltie hårdare…
Du ska la itte köra hävoc Hengo? Hifi ftw! För övrigt ska jag börja kajta igen. Men med min egen kite.
-
Fint kajtat och fixat med film.
-
pepa
Medlem4 juli, 2008 vid 15:08 som svar på: Ni som precis har lär er att hoppa eller tror att ni kan det!@Blackadder 480131 wrote:
Det är väl ändå den som gör tricket som ansvarar för att han klarar det eller?
Du förstår inte riktigt vad Vicky menar. Ser man att man kommer att möta någon om 50 meter så kanske man lika gärna kan dra på ett trick och komma ner i vind istället för att slöra för att komma förbi mötande säkert. Då händer det OFTA att mötande själv börjar gå ner i vind, dvs rakt mot dig som också gör det, dock i form av att tricka dig neråt. Landar man då hot och urkrokad kan det vara sådär käckt att ha någon slörandes rakt emot sig.
Ska tillägga att det kan vara väldigt svårt att se om någon är på väg att göra ett trick eller inte, så personen som uppfattas som irriterande i detta fallet vill förmodligen bara vara snäll och släppa förbi dig. Tänk på det.
-
pepa
Medlem4 juli, 2008 vid 15:03 som svar på: Ni som precis har lär er att hoppa eller tror att ni kan det!En gång så hoppade Hugo över mig!
-
Jag gillar att han kryper ner till vattnet efteråt haha
-
@johnk 479361 wrote:
Som sagt… en bekväm hängsele och en tillräckligt stor kite som ger bra lyft gör nog underverk för benen. Tänk på hur utmattande det är att åka wake jämfört med kite. Knäna blir nog glada av en bräda med lite flex också.
Jag skulle helt klart köra på en större bräda (och då menar jag STOR!) istället med stora fenor och en kite med mycket depower (men givetvis bra grundtryck) så man slipper kanta så mycket och därmed förlora kraft. Stora fenor är grymt för att spara energi då man istort sett bara behöver stå på den istället för att kanta och den flyger ändå uppvind eller vilket håll man nu vill. Tar man en riktigt stor bräda kan man även sätta sig ner och vila en stund samtidigt som man speedar vidare 🙂