pjoter
Forumsvar skapade
-
De ska bli spännande!
Usch, justeringsmöjligheter är så jobbigt. Finns möjligheten snabb som f-n och med toktryck i looparna så räcker det. 🙂
Men den ser klart intressant ut, sett ett antal deltakites av olika märken här och alla är sjukt nöjda med sina, ser bra ut i luften också.
-
japp. min SS fuel 17 -03 hade silvertejp proffsigt ditsatt av ägaren innan (MårtenT) och satt lika fint när jag senare sålde de vidare. Tror nog den sitter där än idag. 🙂
-
kommer hem om en vecka, börjar bygga nångång i veckan. Tänkte förlänga den gamla med 5m till att börja med. Fast går vi ihop ett par stycken å delar på penningar så kan vi ju förlänga den med 10m. Kanske lika bra egentligen. Konstruktionen funkade iaf skitbra förra året. Det enda är att använda kätting istället för rep då repet inte tålde nån storm riktigt. Sen ett litet smidigt ankare i andra änden som man lätt kan ändra vinkeln mot vinden med. Det bäst är att ha en stabil fästpunkt som den får driva fritt kring när man inte kör och när man ska köra så lägger man bara i andra ankaret i en lagom vinkel.
-
de kommer du göra om ett par månader…
-
Jona: en fågel viskade mig att det snart kommer finnas en låg lättkörd rail i habo.
-
Det är väl inget för dig gadget? förra året var det ju farligt, repade brädan, förstörde fenorna osv. 🙂
-
@skotten 536349 wrote:
haha its always funny how people forget how the wind is in the summer here… 5 months of good wind and suddenly all those days standing on the beach in 4ms are all forgotten
vilket ju är ett utmärkt köpargument för ni vet vad. 🙂
-
Klart vi ska styra upp nåt i habo! Va ju grym uppslutning förra året och sjukt gott väder å klämma på grejer. Tyvärr blåste det aldrig upp så man fick testat nåt mer än FS och nobileskim. Tycker vi ska köra både i habo och uppe i varberg. Många skåningar som inte har chans att åka upp till varberg och många däruppe som inte kan åka ner.
Det handlar ju faktiskt om en demo och alla som kränger grejer borde vara så på som möjligt för att få visa upp sina grejer för så många som möjligt.
-
Tom – hahaha. de va tider de. Ska förhoppningsvis få liv i cykeln iår igen men nån picklefork kommer det nog aldrig surras fast på den. 🙂 Jag utvecklades mer på de två första veckorna med din gamla bräda i januari än jag gjorde på en hel säsong med pickleforken.
Jona, till att börja med är det en 244a och jajjamen, det var innan violas tid. Då tillhörde hon fortfarande en kompis och jag gled runt på min gamla RD fulllastad med surfprylar hela sommaren som glad arbetslös.
Tony å Norrman, mobba inte killen, han var 16 bast och lärde sig kitesurfa med sin familj. En jäkla kitekontroll och sådär skönt relaxed stil som man har som tonåring när man inte ska visa sig för intresserad av nånting. 🙂
-
Tycker det funkar bättre att knyta. Fästpunkten blir lite högre upp och den glider inte av foten lika lätt. Sen håller det bättre, har bytt slangar 1 gång på tre år. När jag hade dom skruvade fick jag byta skitofta.
Nackdelen med knuten är att de de blir knöligt i stropparna.
-
pjoter
Medlem20 mars, 2009 vid 02:21 som svar på: Instruktörskurs i Varberg i början av Maj med KSAHaha, ska du gå KSA kursen norbagge? gött mos! 🙂
KSA funkar fint utomlands tror jag, bara man har nån behörighet å lite erfarenhet så är det inte så noga vad man har för utbildning. Fast det beror ju på ställena sålart, vissa e nitiska IKO ställen.
-
@edorf 535914 wrote:
får man instruktions kurs i gubbrailey med i priset så är det väldigt billigt..
Hahahaha! de va den roligaste kommentaren på länge. 😀