Forumsvar skapade

Sida 109 av 336
  • pjoter

Medlem
    5 november, 2008 vid 20:50 som svar på: Vindsäkert i november??

desto högre desto bättre. 🙂

Men jag ska till Natal jag, tror nog de kan bli lite surf där med. om inte annat får man väl vågsurfa. 🙂

• pjoter

Medlem
    5 november, 2008 vid 14:55 som svar på: Vindsäkert i november??

desto högre upp i brasilien desto vindsäkrare nu sägs de. börjar långt söderut å sen går de uppåt.

• pjoter

Medlem
    5 november, 2008 vid 14:19 som svar på: Jurymedlem till kitefototävling

haha, du e ju alltid på bilden Erik, inte bakom kameran. 🙂

• pjoter

Medlem
    3 november, 2008 vid 11:24 som svar på: reskompis Brazil i Nov?

Sjysst nic!

Ringer dig å hör lite om hur stränderna å så är.
    Vet att det börjar bli lite off-season men hoppas det blir en del surfing iaf, ser ju inte ut att va så mkt sämre än sverigesurf i december.. 🙂

• pjoter

Medlem
    1 november, 2008 vid 16:58 som svar på: Jag måste ha hälstroppar!!

har du provat att ha dubbla cykelslang? en sjukt enkel lösning.

• pjoter

Medlem
    1 november, 2008 vid 11:22 som svar på: Jag måste ha hälstroppar!!

@JKD 513300 wrote:

Tror jag är helt ovetande…. vad är det som inte fungerar med ordinarie hälstroppar som gör att man kör på cykel/moppe slang!!! håller de för dåligt eller vad???

Cykelslang är originalet. Dom där färdiga grejerna är bara fabriksgjorda kopior som tar bort hela hantverket i hälstropps-surfandet. 🙂

• pjoter

Medlem
    1 november, 2008 vid 11:16 som svar på: reskompis Brazil i Nov?

De låter ju gott Chrille. 🙂 har svårt att hitta info om surfingen i Natal.

Vi åker vidare till mexico i januari nångång ser det ut som. Sen hem från mexico 29e mars. så de blir ett tag i värmen. 🙂

• pjoter

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 16:26 som svar på: reskompis Brazil i Nov?

drar till natal den 19e och stannar ett tag… 🙂
    Inte tänkt åka uppåt cumbuco utan istället hålla till i nataltrakten å se vad de finns för surf däromkring. häng på där ett tag om du vill. åker med tjejen å två andra ickesurfare.

• pjoter

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 11:04 som svar på: Kiten faller ner

Precis som andra säger, stå inte stilla med kiten över huvudet och bommen utsläppt. antingen har du kiten ner på sidan eller så drar du iaf in bommen en bit så kiten ger lite kraft. Vissa kites flyger mer gärna över huvudet än andra. Kan bero på en mängd faktorer men ofta gör väldigt snabba och annars rolika kites detta medans dom lite långsammare skapar mer drag och stannar längre bak i fönstret. Finns dock mer eller mindre bra tekniker för att undvika denna instabilitet. exempelvis flyttas tyngdpunkter, tyg som prasslar å bromsar, jetflaps mm.

• pjoter

Medlem
    31 oktober, 2008 vid 10:52 som svar på: Lång och smal eller kort och bred?

tror nog inte du får så många bra svar här på kitekonfen. testa vindsurfkonfen så går de nog bättre, om det inte är enorma kitebrädor du pratar om. 🙂

• pjoter

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 18:11 som svar på: Vågkitebräda?

Flera trådar om vågbrädor nu..

Sagt det förrut å säger det igen, är sjukt nöjd med spleene zone. Snabb, snbbsvängd, äter chop å är riktigt kul både med å utan stroppar. slänger man sen på små fenor funkar den helt ok som skim på plattvatten. Sen att den är lik hållbar och smidig som en vanlig kitebräda är perfekt både för dingar å transporter.

Men frågan är ju hur du vill köra? vill du ösa på AC/DC å ladda hopp å köra agressivt i vågorna eller vill du softa till lite reggae i solnedgången? Till det första är zonen grym men till det andra bör du leta efter en bräda med mer flyt.

• pjoter

Medlem
    28 oktober, 2008 vid 19:05 som svar på: split board great for travelling

@Eddie 512360 wrote:

Vilket jävla skit… jag skulle aldrig köpt en sådan ens om den fungerade.

Jag resonerar likadant när det gäller mina kites. LE har en bladder för att det skall vara luft i den, därför släpper jag fanimig inte ur luften i onödan. Fast det tog lite tid innan jag hittade en bil som var stor nog.

Dessutom, så kan man faktiskt åka båt om man skall på en kiteresa. Flyg är mest trångt o skit.

Hahaha! bästa svaret! Ett kul svar blir bara bättre av att folk inte förstår det.

• pjoter

Medlem
    27 oktober, 2008 vid 14:58 som svar på: Vems är…

gillar gamla flysurfer konstruktionen. Suicide när man krokar ur men drar man safetyn så flaggas kiten. det bästa av två världar. synd den är lite meckig att sätta ihop igen bara.

• pjoter

Medlem
    27 oktober, 2008 vid 14:53 som svar på: Vems är…

Inte för att vara sån men har faktiskt sett några vindsurfpaket flyga iväg längs stranden och precis missa solbadare så det är ju inte precis bara kitare som råkar ut för sånt här.

• pjoter

Medlem
    27 oktober, 2008 vid 14:48 som svar på: Den perfekta vågbrädan som du kan ladda fethopp med?

Zone-brädan är sjukt rolig i vågor! trots avsaknad av volym (i överflöd alltså) så flyter den trots sina mesiga 159cm väldigt fint över vitvattnet och genom bra tyngdplacering får man lite driv med vågen. Självklart är det inte samma flytiga surfkänsla som en ordentlig vågis (eller kanske nya 174 zonen) men betydligt mkt mer flyt än nån twintip jag testat. Kör den oftast med bara främre stroppen och då funkar de att både hoppa å sätta backroll transitions utan några problem. Sen är den helt grym på att rippa sönder vågor med! iom att den är så liten och smidig kan man ”lätt” tima in brytet och spruta busigt mycket vatten. Vill man sen hoppa mkt eller bara sitta fast ordentligt slänger man på bakre stroppen å då sitter den som gjuten under fötterna. Eller så plockar man bort dom helt å ligger å jibbar strapless i småvågorna.

Enda nackdelen är att den är såpass snabb så man får va grymt försiktig när man kör strapless, tappar man balansen så är det kört, brädan sticker direkt ifrån fötterna på dig.

Sida 109 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA