Forumsvar skapade

Sida 127 av 336
  • pjoter

Medlem
    8 maj, 2008 vid 18:43 som svar på: Någon som ska åka Köpenhamn -> Malmö innan helgen???

Jag blev änna lite sugen nu när du la upp en sån fin bild.

köper gärna nr 5 om den stackarn blev över.

• pjoter

Medlem
    8 maj, 2008 vid 10:09 som svar på: Börja kita?

grymt bra inlägg martin!

Vill bara tillägga att brädan faktiskt spelar grymt stor roll. spec om du ska köra lättvind. Jag har själv gått igenom en del brädor som inte alls passat mig. Är det lättvind du är ute efter så är storleken ganska viktig men formen spelar grymt stor roll. Har ett hemmabygge som spöar det mesta i lättvind och den är bara 128×41, däremot är den sämre än de flesta andra brädor på mkt annat. Alla brädor består av kompromisser av olika egenskaper och vilka man prioriterar mest.
    Det du ska leta efter när du ska ha en lättvind är en väldigt plan (lite rocker) bräda med raka sidor (outline). Kommer du till habo på invigningen kan jag berätta en massa för dig om du är intresserad.

• pjoter

Medlem
    7 maj, 2008 vid 21:46 som svar på: kitsurf

liftass är bäst.

• pjoter

Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:49 som svar på: Någon som ska åka Köpenhamn -> Malmö innan helgen???

@gh0st 463732 wrote:

Krille kan tjuvkoppla allt!

nu blandar du ihop krille med biltjyvar-micke. han kan tjuvkoppla allt. vet dock inte om han planerat in nån surf i helgen.

• pjoter

Medlem
    7 maj, 2008 vid 17:33 som svar på: Någon som ska åka Köpenhamn -> Malmö innan helgen???

@_Sofia_ 463669 wrote:

Ne va i danmark i helgen som vad och importerade litte, de en student har råd me typ 😛 e int säker på att de blir habo för min del i helgen…
    tyvärr må ja säga!

vadan detta? habo is tha shit

• pjoter

Medlem
    6 maj, 2008 vid 11:21 som svar på: Kite hjälp

1,5m2 fukar inte att surfa med. kanske köra lite på packad snö.

Föreslår att du börjar med att gå en kurs och skaffar riktiga grejer med en gång. en trainer kostar rätt mkt pengar och man har ingen nytta av den sen, förutom för att visa kompisar å så.

Om du säger var du bor nånstans så är det lättare att hjälpa dig med var det finns kurser och vilka stränder du kan åka till för att prata lite med folk å spana lite å så.

• pjoter

Medlem
    6 maj, 2008 vid 11:16 som svar på: Nybörjare söker (gammalt) paket

har en gammal hemmameckad träbräda. har knappt testat den men den kan väl säljas för några hundra.
    billigt nok?

• pjoter

Medlem
    6 maj, 2008 vid 11:14 som svar på: Starta kiten själv?

annars får du komma ner. 🙂 vi hjar kunnat köra varje dag de senaste här nere, å brisen har precis börjat komma. 🙂

• pjoter

Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:46 som svar på: Starta kiten själv?

gött med ett svar Jens. dock så håller jag inte med vilket ju är ett tecken på att det mer handlar om känsla än om fakta. Tycker känslan i FS kitesen är sjukt skön jämfört med dom flesta uppblåsbara märkena.

Nic, jag tar gärna en duell i windrange med dig, antingen om jag kommer upp eller du kommer ner. testar också grymt gärna nya Ozonekiten, för har ni klämt ur lika mkt bottendrag ur den 11an som en P3 13 så är jag imponerad!

sen är min p3 1,5 år nu och under den tiden har det hänt rätt mkt på uppblåsbara sidan. rättvisast blir ju att jämföra med en nyare FS iofs.

• pjoter

Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:34 som svar på: Octopus läckage?

borde höras var det är. pumpa upp den hårt å sätt örat till.

• pjoter

Medlem
    5 maj, 2008 vid 17:05 som svar på: Starta kiten själv?

bara för att jag måste va jobbig jens så kan du väl säga på vilka punkter en foil är sämre än en tubkite. vad jag minns har du aldrig svarat på den frågan. å vilka kites du kört när du gjort den bedömningen. å ännu viktigare, hur du kört. kiteloops, urkrokat mm.

Snälla Jens ta dig nu tid å svara på det här i tråden å inte skriva ett privat mess.

• pjoter

Medlem
    4 maj, 2008 vid 21:31 som svar på: Starta kiten själv?

Kör man foils med stängda celler funkar dom perfekt sommar som vinter, det är bara dom med öppna som inte funkar så bra på sommaren.

Och självklart funkar ju även uppblåsbara på vintern också men det är klart meckigare, spec om man är själv.

Hör med Kaj på kajtech om du är intresserad av nytt, annars kan du håla koll på begmarknaden. tror det finns en del både här och på http://www.kitenation.se som är stället där mer stockholmsfolk hänger.

Lycka till vad du än väljer!

• pjoter

Medlem
    4 maj, 2008 vid 21:27 som svar på: plattfisk-habo?

tycker nog ändå jona vann de här.. rashguard är lite fusk alltså tony.

Sen är det lite alkisvarning å köra å frysa bara för att få nån öl alltså. 🙂

• pjoter

Medlem
    4 maj, 2008 vid 08:32 som svar på: Starta kiten själv?

För sommarbruk är det Flysurfer (http://www.kajtech.nu) eller Peter Lynn (http://www.????) som gäller då det är dom som tillverkar foils med stängda celler och ska man köra på vatten är det stängda celler som gäller, annars drunknar kiten när du sätter den i vatten. Med stängda celler är det oftast inga som helst problem att starta kiten igen efter man satt den. Har själv kört flysurfer i 2 år nu och 90-95% av gångerna är den uppe ur vattnet betydligt snabbare än någon uppblåsbar. Dom andra gångerna kan den trilskas lite och det har även hänt att jag har fått gå in för att den blivit en lite boll. (detta har dock oftast hänt då det blåst så lite att tube-killarna inte haft en chans att få upp sina).

Angående trassel är det faktiskt väldigt mkt mindre problem än man kan tro. Är man bara lite noga när man packar ihop kiten så trasslar det mer eller mindre aldrig. Får dom ligga i vinden å piska länge eller bara kastar ihop kiten efter session har man problem men sällan annars.

• pjoter

Medlem
    4 maj, 2008 vid 08:23 som svar på: PKRA freestyle & speed, svenskt rekord!

Riktigt grymt!! Grattis! fortsätt ladda hårt.

Sida 127 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA