pjoter
Forumsvar skapade
-
vv stänger ju ner en massa av sina stationer varje sommar… 🙁
-
e de nåt vatten i habo? brukar ju va rätt tomt på sv.
inge som e sugen på kämpinge alltså? lite lagom fegvågor att träna i.
-
fattar inte riktigt vad en karl med så mkt späck behöver en våtdräkt till…
-
fan va trist!! 🙁
hoppas de läker bra så du iaf e fit for fight nästa år!
kanske kan plocka fram kiteboaten och köra fort? 🙂
-
jag tänkte satsa på kämpinge.
har man riktig tur kanske man får korta linorna lite också. 🙂 🙂
-
vart tänkte ni köra och när?
-
fredde, de kunde man ju tänka sig. men riktigt gött att ni som åkte långt fick bästa dagen. 🙂
i skanör hamn va de kanske halvmeter-meterhöga vågor och byig vind. men tror jag gjorde rätt som åkte dit ändå. något läskigt å köra 2m vågor när man inte vet hur kiten beter sig eller startas. Åker däremot gärna med nästa tur!! 🙂Tom, Det är så illa att jag sålt min själ till djävulen (kaj).. 🙂
det är så man får göra som fattig student för att få de senaste senaste.
men som mille säger så e ju andrahandsvärdet grymt bra på iaf FS kitesen så har man bara skaffat första året så förlorar man mindre då man byter upp sig. -
nu har pulsen kommit till skåneland och den rockar rejält!!
en foil som känns som en LEI som känns som en foil helt enkelt.Har nu haft den i luften i två dagar i byig vind och den är grymt stabil! testade igår i vindar på 1-10 m/s och lyckades inte får den att kollapsa trots försök.
jämför man annars den med rippern som är den enda bow jag kört så tycker jag den har skönare feedback och faktiskt ännu bättre kraftkontroll. finns inget på/av alls. den svänger däremot lite långsammare och hade i det läget jag körde mer bomtryck. Något som man ju på FS kites enkelt justerar på 2 min vilket jag ska göra nästa gång till lite lättare.
Detta är dock bara en första observation av en oinkörd kite i riktigt knasiga vindar så den kan ändra karaktär lite sen.
Ska bli riktigt kul att se vad man kan få ut ur den då man vant sig lite.
vill nån prova så e de bara att säga till!
-
ett säkert kort annars är ju att inte köra så nära stranden att man åker upp på den om de skiter sig. spec inte då de e folk på den.
-
habo alltså??
funderar mer på att dra ner mot sydkusten. borde kunna bli fina vågor på em. 🙂 lika bra att testa kiten till det den e till för. vågor och 10-15 m/s.
-
förlänga styrlinorna 5 cm e väl precis samma sak som att depowra kiten 5 cm?? förutom att man tar bort 5 cm av fönstret iofs.
-
blir bara å ta upp å kolla på den idag. frå bli riktigt imorrn istället.
man e ju tvingad till lund hela tiden så man aldrig har tid å göra nåt skoj.
-
kommer inte ner å kan se hela kartbilden eller ändra tider på dmi….
annars perfekt sida!! tack. 🙂
-
låter grymt å få testa kiten i!
lite soft imorrn å se så allt ser rätt ut å sen rocknroll på söndag.. wooohooo!!! -
om du ger mig en kite att köra hela sommaren och jag inte lyckas så tror jag dig. 🙂