Forumsvar skapade

Sida 125 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2009 vid 16:52 som svar på: Hur skall man inte ragga!?

Haha, vilken skön elegant snubbe. Ett proffs rent ut sagt.

• sourra

sourra

Medlem
    29 september, 2009 vid 07:57 som svar på: Om kiteförbudet på tv4 Halland ikväll
    Neven;579416 wrote:
    Ja den sidan är ungefär så mycket vetenskapligt underlag det blir i den här debatten känns det som…

De hade lika gärna kunnat referera till TV-shop. Trovärdigheten känns likvärdig…

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 21:23 som svar på: Elektrisk pump
    Che_Riff;579161 wrote:
    Jag ser pumpningen som uppvärmning inför surf. Du borde kanske värma upp inför pumpningen 🙂

Amen. Det är den enda och lilla uppvärmning man får. Ta vara på den.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 21:22 som svar på: Ozone C Kite Fake?

Jag tror bestämt det kallas för ”hybrid” när det är lite av varje. Det eller ”fladder”.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 21:12 som svar på: FILM: Pellefant

Det är ett ständigt manuellt vridande, autofokus existerar inte. Och du behöver inte oroa dig för att jag är tillbaka på vattnet för tidigt. Jag har fortfarande inte klarat lägsta vikten i benspark utan att det hugger utav bara fan i knät så det kommer nog filmas mer ska du se…

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 16:54 som svar på: FILM: Pellefant
    kvabbso;579246 wrote:
    Riktigt snyggt, en fråga bara har du någon taggtrådsfetish????
    Eller är det för att visa att det är livsfaligt att köra i kohagen mä alle taggataouarna

Haha, ja det blev lite mycket taggtråd men det var mitt sätt att skicka en tanke till alla kites som gått sönder där. Oskar, Yann och många fler därtill har fått se sitt flygfä bli till skrot där.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 14:24 som svar på: FILM: Pellefant
    Yann;579216 wrote:
    Sourra, har du bara lagt en gradient på eller gjort något mer?

Gradientoverlay och lite kontrasjustering. That’s it. Hele rasket är filmat med MKII och 300/4L IS. Det blir jobbigt skakigt utan IS när det blauser.

Har Hengo & Associates en sån josstickkamera på ingång?

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 10:58 som svar på: Förslag på systemkamera

Schhhhh!!!

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 10:22 som svar på: Elektrisk pump

Kanske är det en varningssignal att det är dags att börja träna ryggen i förebyggande syfte? Det är en del folk här som haft ryggproblem och det verkar inte så glassigt. 80 spänn kostar ett besök hos närmsta sjukgymnast och det är det värt.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 08:38 som svar på: FILM: Pellefant

5D is the shit. Det var första gången jag fipplade med den och det var ont om tid, ljus och våtdräkt så jag stod på land och gjorde så gott jag kunde. To be continued…

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 08:37 som svar på: FILM: Things Break

Det kommer inte bli nån Bad September 2009. Hengo har bytt ut sin muspekare mot en RC-dosa.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 08:35 som svar på: Förslag på systemkamera

Kom över på en pilsner nån kväll så ska vi snacka hus.

• sourra

sourra

Medlem
    28 september, 2009 vid 05:40 som svar på: FILM: Pellefant

Med en sån däringa systemkamera

• sourra

sourra

Medlem
    27 september, 2009 vid 23:16 som svar på: En till våtdräktsfråga
    Bicless;579041 wrote:
    Jag kör själv oftast med Ascan polar och den grymt varm. Kan köra till november. Kallaste dagarna har jag underställ under. Drar man åt de löjligt tjocka karborrebanden på benen kommer det inte in en droppe vatten den vägen. Dräkten är helt tät i sömmar men det kommer in lite i armar och hals när man plaskat runt en stund.
    Svårt att bli besviken på denna dräkt, kostar klart mindre än motsvarande kaliber från andra märken.

Om man behöver underställ och bara kan köra dräkten till november så står den sig slätt mot många i klassen, t.ex. den Hengo nämner.

• sourra

sourra

Medlem
    27 september, 2009 vid 22:55 som svar på: Lite nörderi, matematik-fysik

Luften i vinden kan ha högre och lägre densitet. Jag har för mig att det kan skilja nästan 10% i densitet mellan nollgradig luft och 30-gradig luft. Det var en diskussion om det tidigare när nån pekade på allmänna gaslagen och det verkade rimligt.

Sida 125 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA