sourra
Forumsvar skapade
-
Stjärnorna är till för att ge en överblick över huruvida det är bra vind eller inte och när stjärnorna är blåa så är det kallt. Dock kan man definiera själv när man vill att stjärnorna ska visas så det är bara att anpassa efter smak och tycke. Bättre (men med kortare prognos) är denna sida.
Hatten av för att du frågar om hjälp istället för att chansa. Kolla efter en rundlagd kille med kilt på stranden, han är alltid glad i att hjälpa till. Annars är det bara att fråga första bästa som ser ut att ha koll.
Här finns en hel del gammalt om vind, riggning osv som fortfarande gäller http://www.kitefilm.com/eng/weeklytrick.asp t.ex.
Rigging the kite, trimming the kite, launching the kite, going upwind osv. Men känns det allt för svajjigt och du inte kan hitta nån som kan hjälpa dig, ta ett par timmars extra kurs. -
Skönt att se att det är vindstilla även i vindsurfarvärlden
-
Färgerna kanske kan misstämma lite, vad vet jag? Om så är fallet är det viktigt att du går efter numreringen på kontakten. Här är installationsguiden (kolla sidan 7). Jag hittade min utan att plocka ned säkringsboxen men andra har fått leta grundligt innan de hittat sin. http://huutoa.googlepages.com/T4_Cruise.pdf
För att kolla om motorstyrenheten fattar att det sitter en switch på plats går du in på 01 Engine och sen på Measuring Blocks och kollar block 066 i rutan längst till höger. Där ska det stå 0000 när allt är frånkopplat, 0011, när on/off står i on sen 1011 för resume och 0111 för set. Stämmer det är det bara att aktivera skiten: gå på ”login” när du är inne på Engine, knacka in kod 11463 och klicka ”do it”. Tändningen ska vara PÅ men motorn ska vara AV när du gör detta. Då kommer rutan bara stängas och nästa gång du går in på motorstyrenheten kommer det finnas ett G i dravvelraden uppe till höger som inte fanns innan. Nu har du farthållare.
-
wiken;564026 wrote:haha inlägget är varan-tv klass, sen att se hur bajset kastas friskt från alla glada här på tråden är underbart. sicket forum! 😀
Ånej, bajs i maten!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=gGxOSs5Hr8E”]YouTube – Varan TV – Chris Kök[/ame]
-
Japp, det är helt korrekt. Men vill du ha en spak med korrekt utseende så måste du köpa grejerna. Då blir det lite kul med demontering av Airbag och ratt. Är man bara lite händig kan man dock bygga nåt snyggt och enkelt med kjell-vippor i panelen också.
En TDI från 2003 har med all säkerhet E-gas. Vad du ska göra är att leta fram en lös fyrkantig kontakt som sitter längst ut på en gul/röd, en svart, en blå och en svart/blå sladd. Du finner den bakom säkringspanelen. När du funnit den kopplar du in dig på nedstående sätt på den (två vippströmbrytare för set/minska resp. resume/lka och en on/off-brytare behövs).
Sen är det bara att leta rätt på nån som har antingen VWs eget diagnosprogram eller VAG-COM så man kan kontrollera att motorstyrenheten tolkar knapptryckningarna rätt och därefter aktiverar man farthållningsfunktionen. Är du i närheten av Göteborg kan jag göra det. (Will work for beer)
-
Jag kanske ska tillägga att man inte behöver köpa den där spaken eller. Man klarar sig med 3 knappar och 4 sladdar som man kopplar ihop lite finurligt. Kostnad: < 100 kr.
-
Ett alternativ är ju att man helt enkelt kollar om det sitter ett servo eller om det går en wire till gasspjället men vill man inte skita ned sig gör man så här: Medan du accelererar så trampar du ned bromsen en bra bit (men inte så att det toknyper). Fortsätter motorn att dra har du inte e-gas. Slutar motorn att dra har du e-gas. Vad har du för kärra?
-
Jag är mer orolig över att jag inte får med mig nån kamera hem öht än att jag ska få sunkigt Brazil-dis på filmen.
-
Hengo, jag räknar med att du sett till att få nån att filma det hela så du har mer SSS-material.
-
Kör hårt Lillen, vi ses om nåt år eller så.
-
Jag älskar min bang bus
-
Hehe, det är ju bara för att tyskarna fortfarande tror att de talar ett världsspråk. Jävligt stabilt jobbat Lina. Grattis!
-
Stabilit jobbat Henningarna!
-
På kiteworld är det snarare fråga om ”infomercials”. Det är inte några kritiska granskningar om man säger så =)
-
Plupparna får du när någon ger dig Alohas. Aloha power får du genom att bara skriva många inlägg och vara registrerad länge.