sourra
Forumsvar skapade
-
Sjätte och sista episoden av Cape Sessions. Enjoy…
-
sourra
Medlem9 april, 2009 vid 19:12 som svar på: Ännu en nybörjare behöver hjälp med utrustningsval12&9, 12&8, 12&7 är alla rätt gångbara kombinationer men med ett varierande mått av överlapp.
-
Så i december då?
-
Det är en vaken iakttagelse du har gjort. Du får högsta betyg i analytisk förmåga. Med tanke på hur fet vintern och våren varit ur vindsynpunkt så är jag nog inte ensam om att ha varit mer på Steffo än på vattnet.
-
Nicco, du skrev ju även i punkt två att den var köpt för att den var billigare. Nåväl, poängen är densamma gällande vad man kan KRÄVA resp. ÖNSKA från sin lokala handlare. Att ständigt ge gratis service till folk som köper sina grejer någon annanstans är inte en långsiktig affärsplan, tro mig. Jag drev en butik förut som var del av en kedja. Företagsförsäljningen sålde massor av prylar direkt till företag som kom in med sina serviceärenden till oss. Vi sålde nada men servade muito och det var inte heller hållbart i längden.
-
above_the_law;539652 wrote:Then you think the buyer has to go back to the dealer in Germany to make a reklamation, just because it was cheaper in Germany;-)?
Please!!!!!!
Yupp – eller i alla fall skicka grejerna med post. Det är precis sånt som är baksidan dumsnålhet =)
-
Vad Henke menar är att det kostar tid och pengar att hantera garantiärenden. Om man säljer varor tjänar man som regel pengar på denna försäljning och det är från denna förtjänst man får ta kostnaden för garantihanteringen. Så långt är det ett enkelt business case med inäkter och kostnader. Problemet uppstår när folk köper saker och ting utanför detta lilla ekonomiska system. Om t.ex. någon i Tyskland sitter och cashar in när jag handlar via webshop så tycker jag det är svårt att kräva att en handlare i Sverige ska lägga tid och pengar på att hantera garantier som de inte haft någon intäkt för (om inte tillverkaren har ett system och en policy att lösa detta inom t.ex. ett handelsområde eller world wide). Har han tid och lust så är det en bonus men jag tycker åtminstone att handlaren i Sverige kan gott förse kunden med rätt information för att lösa ärendet på egen hand.
Det är därför man ska handla lokalt.
-
skejtar_henke;539646 wrote:Om du mena mig det vet jag inte? Jag är ju alla fall villig att prova. Det brukar ju vara en del mindre snälla kommentarer om cabrina ibland. Vill se för mig om det stämmer eller om det är bullshit.
Vill ju ha en egen uppfattning… 😉Haha, nej inte du Henke. Farfar = Kvabbso, det är allmänt känt.
-
Helt rätt. Vad var det som stod på insändarsidan?
-
Jag lämnade tjockholm för sex år och det är, tillsammans med beslutet att klippa av mig svintosvallet, det bästa beslut jag tagit. Det är aldrig för sent att flytta (och det gäller dig också Jens) =)
-
sourra
Medlem9 april, 2009 vid 05:59 som svar på: Ännu en nybörjare behöver hjälp med utrustningsvalTror det handlar om tidigt 2000-tal

-
Chant007;539594 wrote:tack för all hjälp grabbar… nu e det så att jag bor i stockholm… så det e en bit till varberg… .men en roadtripp gör jue bara saken roligare;) o vad gäller att testa grejjerna… lite orolig e man jue att man ska crahsa sönder alltihop. vad fins det för garantier o sån om man skulle vilja testa på ett sådant event? nåt eller nåra events lär man dyka upp på innan man köper grejjer. Ni har fått mig att vilja testa mig fram.
o vad gäller cypern så e det självklart att jag kommer att raportera o logga ställen där.Går grejerna sönder när du testar så var det ändå inget att ha (förutsatt att du inte kraschar i nåt hårt objekt på land som dödar kiten).
-
sourra
Medlem9 april, 2009 vid 05:50 som svar på: mailatill:jagvillhavarldenslangstarailisommar@skru vaaverastropparochkopetparskor.nuTa det lugnt med rubrikandet Mr Melange