Forumsvar skapade

Sida 207 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 22:00 som svar på: Årsmöte Varbergssurfklubb

Mmm, downwinderspjälll…

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 21:46 som svar på: FullblodsYO på p3 nu

Här är nåt för Nasty Neven. Fidd me yo!

http://open.spotify.com/track/1XVaok0hJ1W2UeE0dOBUj7

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 21:43 som svar på: FLEXIFOILs Hadlow pro

@Tomp89 536823 wrote:

hehe e du sponsrad lr??

Hur kan du tro nåt sånt?

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 21:36 som svar på: Kitebräda inför vår/sommaren

Jag har kört Stadiums 4D-bag till och från och har utan problem haft 2 stycken 132×41-brädor nedpackade där i. Angående typen av väskor: Ja, det finns fördelar med att köpa någon av kitetillverkarnas golfbagar men samtidigt finns det flygbolag som tillåter vanligt baggage att vara upp till 135 cm utan att ta extra betalt och det klarar 4D-bagen nätt och jämnt. Det finns kanske fler bagar som också gör det men just denna har jag som sagt rest en del med själv.

Till brädor: Rocker (brädans böjning) är viktig för planingen och även för andra egenskaper så stirra dig inte blind enbart på längd. Ska du ha en renodlad wakestylebräda så vill du nog ha 135 eller mer men då krävs det en bräda som är annorlunda även i andra avseenden.

Brädan som Skåne-Paul kränger är lätt att komma igång att köra med och det är jävlar i mig en bräda att växa med också. Längden och styvheten funkar utmärkt för din vikt. Jag vet folk som toppar din vikt och som kör så det ryker med 132. De flesta märken gör dock vettiga brädor idag. Googla efter lite recensioner så är det svårt att göra en riktigt dålig affär. Det du vill vara noga med är att inte köpa en bräda som är för mjuk eftersom du antagligen kommer ledsna på den så snart du vill börja köra lite hårdare.

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 21:22 som svar på: FullblodsYO på p3 nu
  • sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 21:15 som svar på: Utteros (norra Björkäng) = Naturreservat?

@Blackadder 536897 wrote:

Men jag tror nog att dom skjuter sig själva i ryggen här. Folk som bor i området kommer inte att gå med på detta… eller? (jaaaa jag är naiv och tror att folk ser igenom ornitologernas jävla skitargumentation om saker som riktiga naturvetare borde ägna sig åt)

Boende bör RIMLIGTVIS inte gå med på det. Men om de bara inför förbudet bakom ryggen på folket så får de inte mycket protester. Nu har HN.se fått ett alster av mig så förhoppningsvis blir folk varse vad som händer.

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 21:14 som svar på: Utteros (norra Björkäng) = Naturreservat?

@windkristensson 536899 wrote:

Det finns även regler om jäv i förvaltningsmyndigheter. Dock svårt att visa att det föreligger.

Jupp. Ornitologerna verkar ha rensat lite i informationen kring denne man på sina sidor för det vi fann förut är nu borta så de är nog medvetna om att det skulle kunna ligga dom till last. Det är inte bara vi som har Google så de har nog snubblat på våra diskussioner.

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 20:27 som svar på: Utteros (norra Björkäng) = Naturreservat?

Meddelande från länsstyrelsen: Det är inte ok att surfa på vattnet men det är ok att bröta runt i reservatet och bygga spänger och utsiktstorn för ornitologerna. Det är även ok att anlägga parkeringsplatser i anslutning till reservatet.

Litet tips från Varbergsornitologerna: Det är mycket lättare att få igenom sina beslut om man har ornitologer som är verksamma inom Länsstyrelsen.

• sourra

sourra

Medlem
    24 mars, 2009 vid 10:01 som svar på: ONSHORE: Let’s get it on…

Sämst stoppar inte i ditt fall. Köp en tatueringsmaskin så är dina anteckningsproblem över. SaAb900

• sourra

sourra

Medlem
    23 mars, 2009 vid 22:29 som svar på: D40 eller D60?

Hör med Neven om han vill sälja sin. Han är sugen på att joina Canon-klanen.

• sourra

sourra

Medlem
    23 mars, 2009 vid 22:28 som svar på: Utteros (norra Björkäng) = Naturreservat?

Vi får höras imorgon så ska jag leta rätt på nån gammal fax på jobbet.

• sourra

sourra

Medlem
    23 mars, 2009 vid 21:51 som svar på: D40 eller D60?

Är det inte så att D40 saknar inbyggd fokusmotor så att utbudet av användbara gluggar blir lite smalare på den?

• sourra

sourra

Medlem
    23 mars, 2009 vid 21:48 som svar på: ONSHORE: Let’s get it on…

Ladda upp den med de kontouppgifterna du fick förut på Edmonton.

• sourra

sourra

Medlem
    23 mars, 2009 vid 21:46 som svar på: Utteros (norra Björkäng) = Naturreservat?

Falle, vad innebär förslaget? Är det tillträdesförbud så att ingen människa får ens vistas i området?

• sourra

sourra

Medlem
    23 mars, 2009 vid 20:12 som svar på: ONSHORE: Let’s get it on…

Är det nåt som är relaterat till Ingemar Backmans gamnackesnurrar?

Sida 207 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA