sourra
Forumsvar skapade
-
Det var på tiden Herr Thorn. Vad har du gått och köpit för draksurfingsdrakar?
-
Martin har dvärgkiten nu Chrille…
-
Åk utomlands för böfvelen!
-
sourra
Medlem14 december, 2008 vid 21:44 som svar på: Draget eller Olofsbo, SO 8-12 m/s, någon som är på?@WakeNils 521009 wrote:
najs det var idag! sourra din fryslort hoppas du fick mycket gjort under förmiddan =P
Hehe, ja det var säkert asfett, det är det alltid i Onsalafjorden. Jag fick klart med en del julklappar och lite annat fix så jag är nöjd. Om två veckor surfar jag i hårfönsvind och då gör det inte så mycket att jag missade denna fantastiska dag =)
-
@Eddie 521051 wrote:
Alltså… är vi på fel ställe om vi är på SAL?
Är Boa Vista bättre?Vi skall på All Inclusive… det är första gången i livet…
Jag har ingen aning om Sal är bättre än Boavista eller tvärtom men eftersom jag redan varit på Sal en gång vore det kul att testa nästa ö. Har hört mycket gott om Boa men jag trivdes väldigt bra på Sal så det blir nog bra hur man än gör.
-
@Trumpeten 520974 wrote:
Kan jag säga till folk att jag har spons nu? 😉
Om det underlättar på krogen så tycker jag du ska säga det 😀
-
Viktor, det känns fett bra! Men det hade såklart varit lite trevligare om vi hann fira nyår i skåne men man kan inte få allt. Vi ska försöka klämma in lite partaj den 27e istället. Diggar du ditt dekaltrim? =)
-
@skotten 520936 wrote:
turn off error reporting on your server man ; )
Du är på hugget idag hjärtat =)
-
Haha, Najs mos alltså 🙂 Men ni får klara er med en kraftigt decimerad göteborgsstyrka
-
@Gurra_g 520939 wrote:
Det finns ju massor av kitemärken som har ”samma” system som naish på deras bommar… är ju inget speciellt för naish
Som sagt – jag vet inte om det är direkt unika grejer, men det jag gillar är att allt är väl genomtänkt. T.ex. har vissa såna quickreleaser med metallkärna varit så utformade att folk har skurit upp hela handflatan då en vindby dragit i kiten medan åkaren hållit på att ladda om releasen. Detta har man undvikit på ovan nämnda lösning via en genomtänkt design, för att bara nämna en grej.
Att kunna ändra bombredd är inte heller unikt (det gjordes första gången för flera år sedan) men även här är det en bra och väl genomtänkt lösning. Men nu var det väl inte Naish vi pratade om i den här tråden…? =)
-
Jag har mött Cyprioter som kitesurfar så det bör ju gå. Kolla statistik för cypern på windguru och windfinder.
-
@Yann 520884 wrote:
Nej Falle jag tänker inte åka ner till Varberg och testa och sedan testa ett gänga andra bommar för att komma till en slutsats. Kan inte du som är återförsäljare berätta istället? Min fråga var uppriktig och utan baktankar. Anledningen till att jag vill veta är att det ju nu kanske finns möjligt att köra med en annan bomlösning. Det har inte gått med Ozone innan. Jag har förresten redan provat bommen men fick ingen aha-upplevelse men har å andra sidan inte kört så många andra bommar av samma typ.
Är det någon speciell lösning på Naish-bommen eller är det bara bra formgivning på detaljerna?
Jag kan berätta vad jag tycker är smart med Smartloopen och bommen. Nu snackar vi objektiva saker – subjektiva grejer som att jag tycker greppet är skönt etc skiter vi i:
* Enkel och robust symmetrisk push-quickrelease i metall med plasthölje som medger enkel sköljning
* Möjlighet att byta ut varje del separat
* Går att koppla leashen direkt på trimmet så kiten trimmar ned max när man klotar urkrokat. Det går även att köra leash mot en av framlinorna genom/under bommen.
*Det går att ställa bommen så att den har antingen 19 eller 21 tum i effektiv längd.
* Det går enkelt att ta bort och sätta tillbaka donkeydicken om man så önskar.
* Sliding stopper.Ptja, det var nog det som jag tyckte var lite smart om än inte allt är unikt.
Mmm, unikt…
[YOUTUBE]Z8IFuz1oer4[/YOUTUBE]
-
@RobRox 520844 wrote:
Är man nöjd kan man fan betala killen en hundring i månaden. Jag hittar allt jag vill här I LOVE IT 🙂
Killen? Det började nog med en kille men nu är det ett riskkapitalkonglomerat och där slutar de ideologiska betalningarna…