sourra
Forumsvar skapade
-
@Haze 517627 wrote:
Kommande kiteförbundet? Vad är detta nu då??
Ja, vad är detta för kommande kiteförbund?
-
Krillan, det ersätts inte om du har haft bilen parkerad i närheten av hemmet för då förväntas du tömma bilen.
-
Du kan få Damos ord om du vill (något sammanfattat dock):
* Ingen kite man bara glider runt och softar och spontantrickar med. Den kräver aktiv körning från början till slut.
* Pga den begränsade depowern är det ingen kite du köper två storlekar av. Du köper alla fyra storlekarna.
* De flesta som köper kiten tror att de har det som krävs för att köra den fullt ut men ytterst få har det.
* Det är en Pro-kite som är framtagen för att passa en person fullt ut.
* En fett brutal kite
-
Jag har frågat uttryckligt och fått svaren lika uttryckligt och dessutom alldeles nyligt. Jag har svårt att se hur de skulle kunna hävda att det här inte stämmer. Svaren jag har fått är verkligen stötta och blötta innan Folksam har släppt dom till mig med kopior till ansvariga som borde dragit i bromsen om det inte stämde.
-
Det galnaste är ju att folk strukit med nordöstra delen av medelhavet under senare delen av 80-talet. Den pölen betraktar man ju som ett badkar för frusna nordbor.
-
Kolla in Kiteboarding 101 (eller vad fan den nu heter) med Sharon Best så beskrivs det rätt bra.
-
Det är alltså Folksams officiella utlåtande jag har fått efter att de skickat runt frågan internt några vändor. Jag mailar över svaret till dig.
-
Tänk bara på att det alltid finns tilläggsvillkor för respektive situation (aktsamhet,godkända förrådslås och såna saker)
-
sourra
Medlem21 november, 2008 vid 19:54 som svar på: Vindsurfing är fortfarande snabbaste segelfarkosten…Det är ju lustiga argument som lagts fram hittills men mig gör det varken till eller från vad en samling farbröder i en avlägsen styrelse tycker. Så länge inte försäkringsbolagen tycker vi är segelfarkoster så är jag nöjd.
-
Ta det lugnt med rökat Remmen…
-
En svart kamel till Johan W och Mjersen. Helst en var men är det mot om kameler får de dela på den.
-
Löpande med autogiro is the shit 🙂
-
Det är stokastiska variabler Hjärtat! Det är ett fett spann med möjliga utfall.
-
sourra
Medlem21 november, 2008 vid 16:21 som svar på: Vindsurfing är fortfarande snabbaste segelfarkosten…Nej jag tycker inte kite är segling, jag tycker det är surfing. Men så länge det är vinddrivet och körs på vatten ser jag inte varför man inte ska kunna tävla mot andra vinddrivna. Allt snack om gummiband och slungning kommer från folk som bara har kört speed med kite i fantasin eller teorin.