Forumsvar skapade

Sida 283 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    11 september, 2008 vid 14:29 som svar på: Kitehjälm, tips?

Jag måste säga – prova hjälmen innan du köper för den ska sitta jäkligt bra för att göra någon nytta. Jag tror jag provade 10 olika modeller innan jag hittade rätt.

• sourra

sourra

Medlem
    11 september, 2008 vid 13:55 som svar på: Kite(-surfing?) i Apelviken

Det är klart att man kan tycka det är läskigt att möta en kitare om man inte själv kan relatera till hur det är att styra en kite. När jag möter en vindsurfare är det ofta som mina linor passerar ovanför den personen, eftersom det krävs ett avstånd på 25 meter downwind för att det inte ska inträffa och det är sällan man åker så långt ifrån varandra då det är mycket folk ute. Däremot så ser jag till att hålla kiten så pass högt upp att den jag möter inte ska känna det som att det är risk att han/hon ska komma i kontakt med linorna. Självfallet gör jag inga trick, hopp eller andra roligheter då jag möter någon och skulle det vara så att vi är på kollisionskurs så faller jag ned i vind så jag hamnar nedanför, även om jag har förkörsrätt. Jag har aldrig upplevt långfingrar eller knutna nävar, bara tummen upp, från de windsurfare jag möter där ute.

Vad det gäller skadorna som anges i den där rapporten så skulle det vara intressant att veta när undersökningen är gjord. Varför jag säger så är för att den avslutas med något att om man hade kites med quick release skulle antalet skador kunna minskas. Det tyder ju på att den inte är dagsfärsk om man säger så. Själv anser jag att antalet skador även skulle minskas om folk inte gick ut med för stora kites bara för att de inte har mindre.

• sourra

sourra

Medlem
    11 september, 2008 vid 12:18 som svar på: Kite(-surfing?) i Apelviken

Visst kan det hända saker och man ska inte förringa riskerna. Men med tanke på hur många som utövar sporten är det kanske ingen skräll att du kan lyckas hitta några läskiga trådar på världens största kiteforum. Det går att hitta nasty shit om windsurfing också men inte åker jag runt och är rädd för att få en sjögräsfena i fontanellen för det. Man kan inte vara rädd för allt, då blir man amerikan. Att vara upplyst och riskmedveten är bättre.

• sourra

sourra

Medlem
    11 september, 2008 vid 10:17 som svar på: vind på Kap Verde Sal

Är bäst vind jan – mars där men kolla in statistiken på windfinder.com så får du en bra uppfattning.

• sourra

sourra

Medlem
    11 september, 2008 vid 10:14 som svar på: Kite(-surfing?) i Apelviken

Som tur är har det hänt en hel del på säkerhetsfronten sen dess… Men det går ju bra att fortsätta vara skeptisk ändå.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 23:14 som svar på: Reservdatum för freestyle tävlingen i helgen?

Vi skulle kunna lösa det genom att jag åker till Norrland. 15 m/s med manshöga vågor varje gång, det slår aldrig fel.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 21:43 som svar på: Dela bil borrby fredag..

Jo Johan ska dit, han ska bara surfa lite först.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 19:11 som svar på: Funkar draget nuförtiden??

Nils kör ju skor året runt. Även utomlands.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 19:05 som svar på: Dax För Lite Träning

Det är fan svårt att snacka crazy vids och höga höjder utan att tänka på den här:
    [YOUTUBE]FSsOrEPyNRU[/YOUTUBE]

och den här:
    [YOUTUBE]VtP6D7S5LAk[/YOUTUBE]

Men så blev det hans sista nöje också…

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 18:48 som svar på: Vindstationen Gonzo…

Sorry, hade inte läst varenda jävla tråd innan jag skrev det där. Men nu har jag. Fint.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 16:10 som svar på: Reservdatum för freestyle tävlingen i helgen?

Kommer med domen imorgon under eftermiddag/kväll.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 16:09 som svar på: Varbergs surfklubb i Hallandsekot!

Hehe, ”Faktiskt”. Det ordet understryker alla sanningar. ”Det var jättegott det du lagat älskling. Faktiskt…”

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 16:07 som svar på: Vindstationen Gonzo…

Finns din radiomedverkan att lyssna på nånstans?

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 13:49 som svar på: val av kite

Nic, du glömde raden som petar in ids efter varje subjektiv.

• sourra

sourra

Medlem
    10 september, 2008 vid 12:10 som svar på: val av kite

Är det människor som skriver i den här tråden eller är det scriptat?

Sida 283 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA