Forumsvar skapade

Sida 296 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:18 som svar på: Wave classic???

Vi har också fått besked om att det inte blir något. VSK kommer dock köra en stor kitetävling helgen efter med fest på Majas på lördagkvällen. Vi har fått ett riktigt bra startfält så om ni känner för att kolla vad kite-freestyle går ut på är det ett guldläge. Spot bestäms närmare inpå helgen.

• sourra

sourra

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 13:15 som svar på: Pimpad kite väska!

Tycker du fick till själva motivet riktigt bra. Känns som att det är lite liv och rörelse i det.

• sourra

sourra

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 12:07 som svar på: kapad bom

Nej då Jens, det här känner du till. Ju kortare linor du har, desto snabbare går det för kiten att flyga från t.ex. kl 9 till kl 3 då du vänder. Dock får kiten en kortare väg att flyga så den genererar mindre kraft under sin väg genom vindfönstret. Testa hoppa med en kite med 15m-linor om det är oklart vad jag menar.

• sourra

sourra

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 11:32 som svar på: Kitesurfing around Linköping

Ask around at kitenation.se where many of the guys from the east coast hang around. Also look at spotguide.kicks-ass.net (I am not 100% sure about the address)

• sourra

sourra

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 09:33 som svar på: kapad bom

Kortare linor gör att kiten svänger med högre vinkelhastighet men det känns som att då är du tillbaka där du började. Sök lite i ämnet här på steffo så får du se hur linlängden påverkar egenskaperna.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 21:21 som svar på: St: Peter Ording

Tröstpoäng.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 21:18 som svar på: "I’ll do it again"

Det är nog de som äger strandnära hus som har mest anledning att vara oroliga.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 16:33 som svar på: Cape Hatteras, North Carolina

Jag har sneglat på Hatteras också men det verkar sjukt mögigt att ta sig dit. Har en kollega som är från Greensboro, North Carolina, och när han reser till/från Göteborg krävs det 3 flyg och en jävla massa timmar för att komma fram. Enligt honom är Hatteras sjukt fint men om möjligt ännu jobbigare att ta sig till än Greensboro.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 16:30 som svar på: 09 naish gear spotted…

@Yann 493793 wrote:

Apropå vågsurfing. Kolla in den här då! Det är annat än brännmaneter det!
    http://surfinglife.com.au/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=1992&Itemid=259

Jävlar i haket! Jag har sett nåt på Discovery om att hajar diggar att ligga och flyta i vågor eftersom de då kan få in färskt vatten i gälarna utan att behöva simma. Nasty but nice!

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:54 som svar på: 09 naish gear spotted…

Hade jag haft hälften av den kunskap som du har om vågisar hade kanske mina val sett annorlunda ut men det återstår att se. Det är alltid lurigt när man ska beställa nya grejer som bara i korta ordalag är beskrivna från tillverkaren då man beställer dom. Det hade varit kul att höra shaperns egna ord om brädorna men det brukar inte finnas tillgängligt förrän kommande års webplats lanseras.

Generellt sett så gillar jag kitevågisar som är ganska riktningsstabila och inte så extremt lösa och lättsvängda så jag gick rätt hårt på beskrivningen ”For big waves and high speeds”. Inte för att vi brukar få så jättestora vågor men det blåser bra ibland och då får vi i alla fall high speeds =)

Vad det kommer för pads till den vet du nog lika mycket som jag om men till 5’0″ blir det en fram- och en bakpad på klassiskt vågkitemanér. Det är bara att hugga in och testa när de kommer.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:25 som svar på: Partiska reportrar?

Gött att du tar mina ord på allvar gammelman.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:27 som svar på: Partiska reportrar?

Seså, ta det lugnt med personangreppen. Förr eller senare hittar ”fel” person till den här tråden och då är det svårt för oss att hävda att vi är seriösa människor. En bra sak att göra är ju att editera så att personens namn inte står någonstans i tråden. Räcker ju med att nån Googlar på hans namn för att vi ska framstå i dålig dager.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:21 som svar på: 09 naish gear spotted…

@Yann 493740 wrote:

Hur tänker du då? Vilken bräda ska du ha när och var?

Hehe, det kan tänkas att du ser vissa logiska brister i resonemanget eftersom båda brädorna är gjorda för dagar då det tutar i. Att jag dessutom har TGBII (5’8″) gör ju inte resonemanget mer begripligt. Men ok, jag ska försöka rättfärdiga mitt beslut:

Den lille 5’0″ har jag tänkt att ha på dagar då det börjar bygga ordentligt. Typ Februari-surfet i Viken. Dessutom gör ju dess format att den är betydligt lättare att resa med eftersom den ryms i golfbagen (om man har long wood extension utfälld 🙂 ). Det är inte omöjligt att jag kommer tvinga Lina köra lite vågor med den också men hon har inte visat nåt vidare intresse för vågbrädor.

5’9″ Gun hoppas jag ska funka bra på de där magiska läjetdagarna när vågorna blir stora men inte så branta som i Viken. Sen är den så jävla snygg att jag kan ha påverkats lite av det också.
    Slutligen får du lägga till ”ett sug efter att testa lite olika brädstorlekar och modeller” till resonemanget också. Det är många storlekar som jag tycker är intressanta i år och jag hoppas på att kunna testa så många som möjligt.

TGBII beställde jag för att ha en bräda som tål hårda landningar och omild behandling på vattnet men inför 09 verkar Robby & Co ha gått över till en rejält stryktålig konstruktion med full wrap PVC-sandwich så det finns lite risk att TGB och 5’9″ överlappar varandra. Nåväl, det får bli trial and error-utvärdering av mitt brädval.

@hengo 493748 wrote:

anar jag att någon ska konvertera tillbaks till c-kitesen?

Njaee… Det är snarare frågan om komplettering än konvertering.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:48 som svar på: Investorer till Cabel Park, Sverige

Spontant får jag nog föreslå Skistar. De är nog inte främmande för sommarintäkter.

• sourra

sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:22 som svar på: tävlingar

Typ SM skrev han ju. Inte SM. På med läsglasögonen Hasse. För övrigt är det rätt mycket meck bara med att driva en rätt liten förening så frågan är om nån orkar driva skiten på nationell nivå.

Sida 296 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA