sourra
Forumsvar skapade
-
Men den har väl inget med Suesias att göra va?
-
Ok, då har jag fått det hela om bakfoten. Tyckte precis han sa det och kollar man på den här länken ligger det nära till hands att tro det: http://www.kiteworldtour.com/index.php?option=com_events&task=view&id=60
-
Han har sagt att han ska komma om det inte krockar med PKRA. Som det ser ut nu krockar det.
-
Jo just ja, vi skapade ett till heat så det finns två platser kvar. Senast anmälda i herrklassen är:
Ludvig Persson
Erik Fernholm
Marcus ”Kicken”
Tobias Mårtensson
Dimitris Nikolaidis
Erik GibssonDet kommer bli totalt 8 kvalheat i herrklassen.
-
Malin Rapp är med och bjuckar damerna på motstånd
-
@Unhooked 494156 wrote:
vet inte hur byrokratiskt det är i sverige men i danmark körde man upp cabelparken på under ett år!
Vi svenskar är ju generellt sett inte lika pigga på att köra upp saker som våra gröthalsade vänner i väst är.
-
@hengo 494030 wrote:
testa också kiteloopa med 15meterslinor, gör precis som man gör med 30meterslinor när man vill ha kiten relativt nära vattnet. Då kommer du få se hur otroligt snabbt det går innan vattnet smackar i vattnet, du är 5 meter upp och landar 10meter in i dina linor 🙂
Du glömde ”och plocka sen ihop din kite som har rullat sig i linorna och börja simma”
-
Av mina Chalmerspoäng så är det inte nån stor del som är fysik, men lite minns man =)
Om vi ska dra Thörns resonemang till absurdum så kan man anta att linorna kanske har 1% dynamik då man svänger allt man orkar. Dvs en lina som normalt sett är 10 meter blir 10.1m, tills man slutar dra i linan och den återgår till 10m igen (om man har försträckta linor alltså men det har väl de flesta kites idag, eller). Har man sedan dubbelt så långa linor, dvs 20 m så kommer man få 1% i bonus igen och vips har man fått 20.2m långa linor. Dvs. man får 1 dm mer slack och således mindre styrutslag. Men nu vet jag inte om det funkar exakt så här i praktiken, det var bara ett teoretiskt resonemang kring hur man kan anta att det är. Det borde ju vara så att ju högre bomtryck man har, desto mer flexar den belastade styrlinan. No?
-
Det är ju nu den bästa årstiden kommer ju! Hej då jättekite, hallå där pyttekite!
-
Hahaha, utvecklingsstörda jävlar. Kan du inte lägga upp den där bilden på killen som står och gör små beachjumps i byiga vindar?
-
Hehe, du vet väl att kan köpa den 500:- billigare på…
Nej, funderade bara på om du köpt den i Sverige eller via Staterna. Det är hedervärt att stödja Scandinavian och/eller Cyberphoto. Den Epson verkar fet. Återkom gärna med en recension på den.
-
sourra
Medlem26 augusti, 2008 vid 16:16 som svar på: aktuella drakar för att åka snabbare än 50 knop på vattennSå vitt jag vet har kitesurfare inte satt något officiellt rekord över 50 knop på 500 meter outright. Ännu.
Det officiella världsrekordet för herrar på knappt 48 knop har Alex Caizergues och det har han slagit med en F-One Bandit som har rätt fet leading edge. Damrekordet på drygt 42 knop har Sjoukje Bredenkamp som hon slagit med en Helix =)
Vad som gör att ett rekord blir officiellt eller inte får speedtokarna svara på. Har även för mig att Mårten B och Jens W har kört jävligt snabbt med Ozone (Edge?) resp. Slingshot Rev. Som synes finns det en hel del olika kites som verkar kunna skjutsa på rätt bra. I Sverige är nog största utmaningen att hitta en pöl som är platt nog när det tutar i ordentligt.