sourra
Forumsvar skapade
-
@Haze 491471 wrote:
Skölja ur de? Inte kissa i dessa? Hur fann hinner ni skölja ur de? Blåser ju alltid. Hinner knappt torka de ju….
Det kallas ”jobb”. Du har säkert hört talas om det från nån granne eller kompis som har ett 🙂
-
Jag tror säkert Mystic gör kanonbra dräkter men när det gäller våtis har jag inga tvivel kring vad jag ska välja. Om jag går på den linjen dvs…
-
Eric a.k.a. Rico – vilken sköning =)
-
@Tote 491089 wrote:
Hehe, ja vad kärleksfullt det blev plötsligt men vänta bara…nästa inlägg så kanske…:grin:
Skit på dig!
:smirk:
-
Kan tänkas att jag och Lina kommer också men vi tar med egna tröjor =)
-
Trevliga bilder på Martin, Charlotte och Markus.
-
Kolla närmsta dykshop. Finns en på södra vägen i gbg men du borde kunna hitta närmare än så =)
-
Nice. Info om den nånstans online?
-
Finfint Schtebe. Fy fan vad jag mår idag.
-
Hehe, resa är ett bra alternativ. Vad det gäller skötseln av våtdräkt har jag skött den bättre än exemplariskt. Sköljt den både in- och utvändigt efter varje användning och låtit den torka med insidan utåt, hängandes i skugga. Ej heller har jag pissat i den men det kanske är därför den kackat ihop. Sömmarna har någon slags gummisträng över sig och det är den strängen som spruckit, på ungefär 100 olika ställen.
-
Det är en sjukt textintensiv tråd med 150 poster så det är lätt att de vettiga åsikterna drunknar i dravvlet. Skicka ett mail till styrelsen [schnabel-aa] varbergssurfklubb så missas det inte.
-
@hildingdude 491376 wrote:
jag skulle önska att ni ökade antalet som kan tävla genom att köra två grupper! vi vill ju ha alla med på tävlingen! dessutom har jag 2 eller 3 kompisar till som vill vara med!
Det måste väll finnas mer än 18 pers som kör i Team i sverige?p.s hur ser lineupen ut just nu? d.s
Det kvittar om man kör i Team eller inte (men det gör väl snart sagt varenda kotte här på Steffo ändå på ett sätt eller annat haha) men som Gonzo säger så är vårt prio #1 att vi ska hinna genomföra tävlingen på den tid vi har tillgängligt. Det är redan 5 pers på reservlistan så säg åt dina polare att anmäla sig på en gång. You snooze – you lose =)
Stay tuned! Mer info och lineupen kommer presenteras snart.
-
Vad VSK har gjort är att träffa VVK och försökt förstå vilka svårigheter som vindsurfare står inför då de möter andra vindsurfare och då de möter kitesurfare. Omvänt har man även beskrivit vilka problem som kitesurfare står inför de de möter vindsurfare och andra kitesurfare. Därefter har vi skapat ett förslag på riktlinjer att följa på vattnet och dessa riktlinjer har sedan gått ut på remiss till medlemmarna i de respektive föreningarna för att se om det är möjligt att enas.
Vi har fått in ett (1) svar med synpunkter på vårt förslag från en (1) medlem och då är det lätt att anta att folk i allmänhet instämmer i det som står. ”Den som tiger samtycker” heter det ju.
Såhär i tävlingsförberedelsens tider då vi lägger ett icke försumbart antal timmar per dag på förberedelser och fokuserar på det är det ganska tråkigt att läsa vad som står på sina ställen i den här tråden som t.ex. att folk hotar med att gå ur föreningen om vi ställer oss bakom en viss punkt i förslaget. Är det inte bättre att skicka den feedbacken internt än att sitta här och gorma?
När man läser att somliga debattörer som sitter och ryar i den här tråden är ca 0% villiga att förändras är det nära till hands att tro att det aldrig någonsin kommer nås en lösning på denna diskussion. Lustigt nog har jag själv aldrig upplevt några större problem på vattnet här i Sverige. Visst kan man bli smått irriterad ibland men om man tänker på att 1) man är på vattnet och har det gött, 2) den höjden som jag just gav upp kan jag ta igen och 3) det finns faktiskt riktiga problem i världen, så ter det sig ganska absurt att hetsa upp sig så jävligt över detta. För att citera en kille som skrev på Kiteforum om just detta:
Don’t be an ass-hole.
If somebody is heading toward you, don’t be an ass-hole – change direction or jibe.
If somebody is down in the water, don’t be an ass-hole – give them the space they need to relaunch and get their board.
If somebody is riding a wave, don’t be an ass-hole – stay out of their way.
If somebody is trying to get off the beach, don’t be an ass-hole – let them get off the beach.
If a beginner is struggling to get upwind, don’t be an ass-hole – let them pass.The list goes on and on, think of every way you could be an ass-hole and we could make up a rule against it, but the bottom line is:
Don’t be an ass-hole. -
Det bestämmer ni som tävlar. Men en vild gissning är väl att åtminstone någon kommer uppskatta stort och stilrent, oavsett svårighet på tricken.