sourra
Forumsvar skapade
-
Sista platsen i herrklassen kneps av Pjoter.
-
Lägesrapport:
17 gossar anmälda till Herrklassen
4 jäntor anmälda till DamklassenSåledes finns det bara en plats kvar i herrklassen.
-
Jag hade visst missat en anmälning från en norsk tjej vid namn Camilla Ringvold
-
Daniel ”DAK” Knutsson är med också
-
Ja Sydafrika kanske kan vara något att hänga i granen/grenen. Men jag har sån sjuk hajnojja och det du berättade förut Virena gjorde inte att Sydafrika stack upp på förstaplatsen över preferred destinations =)
-
Nya anmälningar sen igår:
Henka Hagdorn (osäker på efternamnet)
Majken ”MyKn” KorsagerDärmed har vi underlag för att skapa en damklass.
Vi har av praktiska skäl enats om att begränsa antalet platser per klass till 18 stycken.
-
Det är ju de grejer man kör på som man känner bäst. Äh vad fan, köp en GK. Har aldrig kört dom men de är säkert bra.
-
Stanna så gäller upphinnanderegeln =)
-
Ok, vi håller oss från diskussioner med nördvarning. Men kollar man t.ex. på Kiteforum där fördelarna (och nackdelarna) hos kites med lite ovanlig form kontra kites med ”vanliga” former diskuteras så är något som nämns av alla ”läger” just det jag beskriver. Jävlar vilken lång mening.
-
Ja det låter som en hög dos sanning.
-
sourra
Medlem15 augusti, 2008 vid 19:46 som svar på: Meddelande till alla kiteförsäljare i vårt avlånga landHmm, jag mailade till mailadressen som står på hemsidan (info@surf…)
-
Yes, ungefär så. Men börja med den linan som det är tänkt att leashen ska sitta i om man kör full safety så är du verkligen på den säkra sidan. Och sen när du lindat in lite av den första ska du linda in alla linor, INKL den första. På så vis kommer du ha slack på tre linor och spänn på en. Tänk bara på att om du har ett nystan på linorna kan läget vara ett annat.
-
Jo just ja, genom att göra på detta sätt istället för att bara simma till kiten slipper du simma i ett virrvarr av linor som bara längtar efter att skada dig.
-
Det gäller även för SLE-kites. Börja med att linda upp 5-6 varv av den lina (oftast en framlina) som leashen är kopplad till. Har du leashen kopplad suicide eller till trimlinan så är det bara att bestämma sig för en lina och köra igång. Då slipper du oroa dig för att kiten ska få fart igen i vinden. OBS! Linda aldrig någon lina runt någon kroppsdel som är dig kär medan du lindar upp.
-
Ja det verkar vettigt. Slingshot gör bra kites och Rev har fått bra recensioner. Storleken låter bra för de vindar du vill köra i. Brädan har jag inte en susning om vad den går för. Googla och se om du kan hitta nåt på den.