Forumsvar skapade

Sida 307 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 18:29 som svar på: IK Surfmag #10

Trevligt vågkitereportage och en artikel som beskriver 10 år av kiteboarding.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 17:33 som svar på: fuel 2009

Hehe, Ruben Lenten + Kuling + Fuel + Gräs = Galet

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 17:28 som svar på: En dag i dyngan.

Du kan få ett gäng rosa WCC-klibbor som bakar fast fint i solen…

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 17:20 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

@Yann 490912 wrote:

Hoho, ja Sourra låna mig den där draken så ska jag få Hindenburg att blekna i jämförelse. Ingen drake kan flyga någon längre tid på slacka linor. Pumpar du den med helium kanske?

Den flyger på ”rätt” sätt ända till den når vattenytan. Det är som att den flyter med i luften och sakta vandrar mot vattenytan med trailing edge först. Inget LE först alltså. Så du kan åka ett bra tag, sen är det bara att göra en bakåtsväng så du sträcker till linorna och sen kan du fortsätta slacka vidare. Det är ju klart som fanken att den inte hänger där som en Goodyear Blimp för all framtid utan någon som helst motprestation.

Jens, vi får ta och rigga upp en videokamera och jämföra lite olika modeller och dess förlåtandegrad. Jag tror inte det kommer bli nån film som du sätter igång och myser till efter att du nattat familjen.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 12:33 som svar på: Det frossas!!!!!

Haha, ja jävlar i haket. Stämmer Mårten B av med luftfartsverket innan han ger sig ut och åker? Han borde få en mössa med en sån blinkande röd moj som man har på master och höga hus, annars är det bara en tidsfråga innan han krockar med ett trafikflygplan.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 12:30 som svar på: C-kites?

Har enbart hört gott om både Wave och Torch av de som kört de tygstyckena.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 12:27 som svar på: Vilket kön skall ha dessa

Det ser ut att vara rätt lite plats för bananen. Fast det löser sig iofs när det är kallt i vattnet.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 12:26 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

@nic 490802 wrote:

Excelerator Epic 5,3 är riktigt skön och hållbar. Den lite större är måhända lättare att lära sig på.

…och ger mer flyt = mer göy =)

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 12:24 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

@pap 490787 wrote:

Tack! Har du förslag på kite oxå? Har en 9:a rev som minsta idag men den är för stor när det börjar bröta i lite, funderar på att införskaffa en 7:a också.

Personligen tycker jag att en sjua är för nära nian i storlek. Jag hade så förra året och hade nog varit mer hjälpt av en sexa eller en femma då. Sedan i höstas har jag kört en hel del med Cult i vågor och tycker den är grymt skön just för att den snällt hänger kvar i luften ifall man med hjälp av vågens kraft åker ikapp kiten så man får slack på linorna (kites med ”normal” form ramlar ned med LE först i samma läge). Det gör att du kan koncentrera dig mer på själva vågkörningen och mindre på att hålla sträck i linorna. Det är ju därför man är där ute på vågorna och inte inne och harvar chop eller plattvatten. Den kiten ska finnas i storlek 6m och jag tror du kan köra den med din bom så du borde kunna nöja dig med en kite-only.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:50 som svar på: Switchblade 2 SÄLJES

@rimsson 490609 wrote:

EkLove jag kan signa en skinka åt dig bara du säger till 😀
    och Sourra mjaaaaa, ska nog bli en ny switch, eller så skiter jag i det och börjar lira schack på amatör nivå, rätt så ”inne” just nu har jag hört hehe,
    hur går det för er hemma i gbg, surfat mycket i stormarna ellör?

Har missat en del bra västkustdagar pga. fingerfraktur och Portugalresa men på det hela taget är jag nöjd med det jag fått.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:44 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

Kolla med Fahléns, Kiteboarder, Southcoast eller Surfbutiken för att hitta CR.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:41 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

Då är du ungefär som jag i längd och vikt. Skulle nog rekommendera en bräda som är runt 5’9 plus minus ett par tum. Kolla t.ex in Naish CR 6’1 och 5’6. Ta den större om du gillar små snabba kites och mycket flyt på vågen och den mindre om du kör lite större kite eller större dagar. Xelerator har en 5’8 som är rätt skön också.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:32 som svar på: heeej portugal|!|||

Fett! Hälsa Kooksen i Nova Vaga och klipp deras linor om du får tillfälle.

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 09:21 som svar på: Vilken vågbräda rekommenderas?

Hur lång och tung är du? Var kommer du köra mest och vad är det för vågor där? Har du kört vågsurfing utan kite innan?

• sourra

sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 08:57 som svar på: Straps till North Dragon?

Det brukar vara samma avstånd mellan hålen.

Sida 307 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA