sourra
Forumsvar skapade
-
Men robban då, det där var allt ett rätt fattigt påstående. Jag tycker att Skotten gjort det riktigt bra och utrustningen verkar ju funka fint för Mike. Om Hadlow är trött eller ej vet jag inte men jag hörde att han tog den förlusten i bästa McEnroe-anda så han tar nog det hela på största allvar än så länge =)
-
Läste nåt om att Fuelen ska vara 4-linors i år.
-
Thanx for filling my memorycard with pictures that would send you to prison in certain countries. Tell Nick & Co to Keep an eye on the windreport so you fellas can come up north when the conditions are right.
-
…och om man kollar på antal åkbara dagar så blir ordningen en annan
http://www.windfinder.com/wind-cgi/top_surfspots.pl?mode=statistic&month=2&queryfield=gleitwahrsch -
Nu är det inte troligt att det kommer upp några fler bilder än de som redan ligger där. Alltså:
http://www.jah.se/goodlife -> B som i BIBMartins lampa:

-
-
Crap. Skottens asshair will remain unwaxed for a few more weeks… Oh well, at least there’s not a tied first place anymore. Great job TK!
-
Om nån skulle råka ha en grodgrön våtdräkt med cape och tillhörande heltäckande huva så är jag aspirant.
-
@Haze 480477 wrote:
Instämmer med Sourra med allt han säger…
Tro inte på Hasse, han är inte objektiv =)
-
Sorry, men det är sjukt sällsynt med objektiva tips här på Steffo. Alla vi som har diverse länkar och kitefabrikat i signaturen har en förkärlek till ett visst märke vilket kan färga vår objektivitet. Sen finns det dom som utger sig för att vara objektiva också men som i själv verket är smygsponsrade men inte uppger detta.
Du är en rätt stor kille så köp en 12-13 från förra året eller i år i gott skick. Beggat bör du kunna hitta årets grejer för <7500 och förra årets för <6000 kr. Köp en SLE-kite så får du som regel bra vindspann och lättkörda grejer. Knalla ned på din lokala spot nästa gång det blåser och snacka lite med folket som kör där så får du höra deras åsikt om grejerna de kör på. Fråga efter de har kört klart då de är lite utmattade så kan du få brutalt ärliga åsikter =)
-
sourra
Medlem6 juli, 2008 vid 14:21 som svar på: Ni som precis har lär er att hoppa eller tror att ni kan det!Är den här tråden fortfarande vid liv?
-
Ja Helixen är helt omgjord. Mer C-shape, framifrån sett, direktinfästning av styrlinorna (ingen bridle) och möjlighet att köra med 5:e-lina. Men nu snackar vi Cab.
-
Nu blir det ett långskott igen men visst hade/har man 1:1 på SB3?