Forumsvar skapade

Sida 332 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    27 juni, 2008 vid 08:54 som svar på: Vidvinkel till Canon?

Någon som har en uppfattning om Tokinas nya 11-16 (eller om det var 11-18) med 2.8 i ljusinsläpp?

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 20:19 som svar på: Läjet är bättre än

Skaffa dig en gottig vågis också Magnus så kommer du få massor med tillfällen att ändra uppfattning. Med riktig vågis menar jag alltså inte en droppformad twintip =)

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 18:18 som svar på: Vidvinkel till Canon?

Var hittar man denna Zenit? Har de kortare brännvidder också? Tänkte mest fota Kite på nära håll.

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 15:39 som svar på: Vidvinkel till Canon?

Vad är den lägsta brännvidd man kan ha på 400D utan att det börjar bli runda bilder?

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 15:23 som svar på: Vad hände på midsommar egentligen?

Det är fan posterklass på den. Lina vill ha JohanW i taket ovanför sängen och jag kan väl tänka mig det också om bilden är skarp. Är den skarp även i fullsize?

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 11:51 som svar på: 450d or d80, that is the question…

450D har ju fått en del fina funktioner men vad man har gjort, som gör att jag tycker 450 blir ointressant, är att snåla in på sekvensbufferten så man bara kan ta 6 bilder i sekvens i RAW-format. Detta gör att jag nog skulle rekommendera 400D eller 40D framför 450D. OM man nu har tänkt att ta en massa sekvensbilder i RAW då =)

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 09:21 som svar på: Bra nybörjartips!!!!

Jag lärde en polare att köra förra året och jag lät honom inte börja med brädan förrän han kunde hålla kiten vid 45° med en hand. Det är en förutsättning för att man som nybörjare ska kunna vara så lite i vägen som möjligt utan att ens bräda driver iväg. Det är ju en typiskt bra grej för kiteinstruktörer att lära ut även om det inte inte ligger i någon kursplan. Men för övrigt håller jag med alla här, framför allt MårtenT. Ja, det är störigt. Ja, vi har alla varit nybörjare. Ta två minuter av din dyrbara tid och tala med nybörjaren i fråga i en trevlig ton så är problemet löst för dagen.

• sourra

sourra

Medlem
    26 juni, 2008 vid 06:31 som svar på: Naish Haze vs. RRD 5X

Haze 2007 och Haze 2008 är två helt olika brädor. 2007 var rätt stum och tung och om jag inte missminner mig så var det med en skumkärna. Jag hade i alla fall en sån en sväng men det var inte min modell av bräda. 2008:an däremot är en helt annan femma med träkärna med tunna flexiga ändar. En skön och förlåtande bräda som funkar kanon även på annat än plattvatten.

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 22:07 som svar på: Schweizerbadet

Japp. Men det är svårare att vara arg på någon som är hövlig och visar förståelse än på en halvhetsig, arrogant och lätt irriterad kitesurfare (och med det sista så syftar jag inte på någon särskild, jag vet bara hur man kan känna när ens favvospots är i fara).

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 21:58 som svar på: Schweizerbadet

De har nog sina anledningar att vara semi-rabiata. Det gäller att förstå deras syn på det hela och uppföra sig respektfullt oavsett hur irriterad man än blir.

Kolla med våra Kitediplomater Ulrik och Magnus på http://www.varbergssurfklubb.se för vidare förhandlingstips.

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 21:05 som svar på: Northbom glömd midsommardagen i Habo

@Eddie 477755 wrote:

Vad menar du?
    Finns det sådana…?

Ta mig inte på orden men jag hörde ett rykte om att det kunde vara så. Fast det verkar rätt märkligt…

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:33 som svar på: Northbom glömd midsommardagen i Habo

Det skulle ju kunna vara så att den är upphittad av någon som inte hänger på Steffo också.

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:31 som svar på: Läjet är bättre än

Vem har sagt så om Läjet?

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:18 som svar på: Naish Haze vs. RRD 5X

Fick du mappen?

• sourra

sourra

Medlem
    25 juni, 2008 vid 18:21 som svar på: Hyfsad speed session på Jens idag

Man studsar väl ändå bara när man kraschar? Lite jobbigt om brädan går i botten iofs. Men still – vad gör man när man kört sin repa? Går det att köra tillbaka med speedbrädan?

Sida 332 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA