sourra
Forumsvar skapade
-
Stebe #1: Najj. Jag jobbar för en större fordonstillverkare på orten. Jag jobbar inte för dom som har en banner uppe till vänster.
Bizon: Nej, men jag kanske borde föreslå det
Stebe #2: Helt korrekt uppfattat
Holma: Tror inte du läst och/eller tolkat ordentligt. Jag är inte emot bra priser. Jag bara undrar om vilka försäljningskanaler som är till för vem.
På sikt är jag även intresserad av vad som kommer hända med priser på såväl begmarknad som nyförsäljning. Ur ett marknadsekonomiskt perspektiv alltså.
-
@gh0st 474856 wrote:
På vilket sätt skulle begagnatmarknaden påverkas av nyförsäljning menar du?
Tänkte mest om du t.ex. försöker sälja en begagnad bräda för en anständig slant om man beaktar vad nypris är för brädan och du får en massa skrattretande skambud som påpekar att det finns nya grejer att köpa på köp & sälj för nästan samma pengar som ditt beg. Sen att det inte är samma saker som bjuds ut nytt som beg förbigår ju somliga köpare. Inget ont om att hålla bra priser på nya grejer, frågan är bara var man ska göra det.
-
@hengo 474624 wrote:
Det finfina med C-kites är att du kan få tre skitbra kites till priset av en bow 🙂
Här är en sjukt prisvärd deal
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/18192/cat/9 -
@hengo 474623 wrote:
Kan du inte försöka hitta nå filmsnutt?
kanske ska förtydliga mig.. alltså att man blir helt frikopplad från kiten och inte känner av draget någonting alls och kan vågsurfa som vanligt utan att tänka på kiten. De jag sett (och testat iofs) har bara gjort någon sväng sedan antingen åkt in under draken, fått för mycket slack i linorna eller fått drag från kiten igen iom accelrationen downwind.
Si, si, det är just det jag talar om. Neven gjorde det senast i tisdags.
-
Funkar fint i Internet Exploder men får du inte till det kan du ju slanga ned den på http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=jump&id=359&catid=17 och sen kolla den med VLC.
-
@hengo 474588 wrote:
…jag inbillar mig dessutom att bow kan va bra i ordentliga vågor med vågsurfingbräda, där man kan skjuta bomen helt ifrån sig och få tygtrasan att nsätan bara fladdra ovanför en, medan man koncentrerar sig på vågridning. detta har jag aldrig sett någon göra och tror inte att kitearna går att parkera på det sättet riktigt än utan att man åker under draken, men det kanske kommer.
Det går finfint och görs så ofta tillfälle ges i Varberg. Men jag vet, finns det inte på Steffo har det inte hänt.
-
@pjoter 474513 wrote:
sourra, tror du missat en grej… en 13 C-kite motsvarar typ en 11 bow eller 10 foil, I BOTTENREGISTER. en 11 bow kan bekvämt hålla mkt längre än en 13 C kite, det större vindregistret är ju en av fördelarna med en bow/foil.
Så precis som andra sagt så blir en 9a bow eller 10a foil perfekt för dig. dock kommer du märka att du troligtvis inte kommer använda din 13 särskillt mycket när du väl skaffat en modern 9a.Det har du rätt i. Men jag vidhåller att man inte vill att grejerna ska ligga allt för tätt för då är det inte ett komplement utan en ersättare.
-
Japp, men inte som komplement till en 13 C va? =)
-
Man brukar ju säga att en 13m C-kite motsvarar ca 11m SLE. Sen vill du ju ha ett glapp på 3-4.5, mellan kitesen om du ska komplettera med SLE och det vill man gärna när det gäller små storlekar eftersom vinden inte helt sällan blir byig då det brallar på, så jag skulle säga 6.5-8m.
-
Golfbagsproblematiken löste vi för ett par veckor sedan. Lösning: Wacko får lämna tillbaka min bag, Sofia får låna den istället. Alla glada. Hurra.
-
Hmm, då tappar man nästan hela poängen med det. Gött, då behöver jag inte byta =)
Är sjukt nöjd med Canon i övrgit och objektivutbudet är fantastico! -
Hahaha, Japansk kommentator också. Gotta love it!
-
@Haze 474300 wrote:
Fan vad livet är bra nu!!! Vågsurf på morgon från kl 7. Jobba 6 timmar. Sen kite A-bay i Shorty i 1,5 timme med sköna vågor sen ner till Falkenberg och kolla in Bryggan och där var det sjukt sköna vågor och fina ramper för lite lek!! Hur ska man matcha detta?
Prova smörgåstårta, 12°C mulet och stå och glo på ett gäng ungjävlar som åker studentflak.
-
Det är fan gutsy att göra höga board-offs i Habo.