sourra
Forumsvar skapade
-
Kommer på kvällen imorgon så det får nog bli senare i veckan i så fall. Men det ska nog vara rätt fläskig prognos om jag ska bemöda mig att släpa upp hela kittet. Var kollar man bäst prognoserna?
-
Nej fan, Alliance är en fin kite. Sen kan du ta bommen från Alliance och köra med Torchen så har du en jäkligt clean bom till den också. Tror storlekarna är bra för Umeå. Jag ska upp dit imorgon. Är det nån vind i sikte?
-
Jag kör själv med Cult och är otroligt nöjd. Den är snabb och stabil med bra flyt i hoppen. Är det dessutom byigt så märker man verkligen skillnad i stabilitet mot andra kites. Lyssnar du med andra Cultägare kommer du få samma positiva respons. Testa själv så får du se. Var är ”här uppe” där du bor? Vi borde ordna så du får testa en sån häringa cult-mojäng.
-
Oh yes JW, det brallade på bra igår och imorse blev det lite go vågåkning. Inga dubbelgubbar direkt men tillräckligt för att det skulle vara gytt med urkrokat och Green Bastard.
-
Jag har en teori om att om man har tjejfärger på sin kite så måste man pusha sig själv så att ens körning väger upp för las girly colors. Samma teori tycks kunna appliceras på wakehjälmar. Fan vad grym han är. Hela PKRA-toppen får hålla tummarna för att en sån kille aldrig ger sig in i kitesvängen. Känns som att han skulle krossa.
-
Jävla oflyt, det där är den stora nackdelen med femtelinor. Som Pjoter säger så är det sällsynt att kiten är för hårt pumpad och det var med all sannolikhet inte därför som kiten small utan för att den rullade med femtelinan runt sig. Hör med ”Skotten” här på forumet om han kan hooka upp dig med någon bra kitereparatör. Lycka till!
-
Vad… alltså… varför ska man ha en Go Joe? Är det när man kör vid mynningen på vattendrag så att strömmen inte ska föra ut brädan?
-
Virre, jag är på. Stora Höga var bra men jag har fan inte sett en anständig våg på 3 månader. Dock måste jag vara på Hisingen kl 08:30. Hur dags riggar du upp?
-
Ja det var gött tills man kraschade och insåg hur grunt det var i lersörjan. Vattnet utanför Hamnen var betydligt trevligare. Någon som ska med och se soluppgången i Varberg med en bräda på fötterna och en bom i nävarna?
-
Låter som ett typiskt exempel på överskotning (”flaring”). När man kör i snudd på för lätt vind är det lätt att man frestas att skota in så mycket som det bara går, i hopp om att få mer kraft. Till slut kommer man till en gräns för hur mycket kraft som kan fås genom skotning, resten måste fås genom att man kör kiten genom vindfönstret. När man passerar den gränsen i lättvind kommer kiten bete sig som du beskrev. Testa förlänga styrlinorna ett snäpp genom att ändra på trimknutarna så kommer problemet försvinna.
-
Kan tänka mig att fahlensurf.se kan skicka ned en indian att ge kurs i Halmstad. Det kostar inget att fråga.
-
Vi tog dagskiftet och fastnade i soffan lagom till kvällen. Trevligt liten kiosk du har där Robban. Lycka till!
-
@Blackadder 473064 wrote:
Ja just det! Tyskarnas treterminers läsår måste det vara.
@debkåusf 473074 wrote:
Eller tiden mellar dr. mengeles semestrar!
Ojoj, nu har begåvningsreserven i Varberg kommit igång igen. Har ni några bindningar att sälja eller inte?!
-
Jävla balle. Det gör mig så sjukt förbannad att jag kommer missa detta pga lillebrorsans examen. Han ska fan få hundbajs i studentpresent.