Forumsvar skapade

Sida 345 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:55 som svar på: Hmmmm. Vilken vilken

@Neven 472183 wrote:

och annars finns det en lägenhet i samma byggnad som har en najs soffa som kan erbjudas

Japp, Johannesburg Allstars tar hand om dig.

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:53 som svar på: Robsport öppnar butik i Göteborg

@Brushanen 472159 wrote:

Misstänker att man måste fläska in lite HTML mm. Skulle vara schysst med lite assistans!

Enklast gör du såhär: Lägg bilden (som inte ska vara obskyrt stor) på din server så adressen blir t.ex. robsport.se/images/hoteroticmidgets.jpg Sen signaturen så skriver du fast du får byta ut < och > mot [ och ].

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:29 som svar på: Hmmmm. Vilken vilken

Tony: We have a mate crashing on the couch this weekend but I think we can squeeze you in on another bed.

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:27 som svar på: Hmmmm. Vilken vilken

@Bizonoxe 472170 wrote:

Förresten lilla jag väger inte mer än 58 kg, någon sa att jag skulle ha en 11a någon sa en 9a. Jag vill kunna köra i vind från ca 5ms – när det blåser riktigt bra.

Frågan är vilken jag ska ta 🙂

Skicka gärna in myten om ”The one kite quiver” till Mythbusters så de får döda den en gång för alla =) Du behöver två kites om du vill kunna köra från 5 m/s till ”bra vindar”. Förmodligen behöver du tre. Antagligen kommer du med din vikt väldigt långt på att han en kite som är size 11-12 och sen kompletterar den med en kite som är 7-8. Ska du bara ha en kite är nog nio en bra storlek men det blir inget kul surf vid 5 m/s kan jag lova. Fast det blir sällan kul surf vid de vindarna ändå.

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:20 som svar på: Morgonsurf tisdag, draget?

Om jag var otydlig: Ge den en sportslig chans. Förnedringssurf i gödselfjorden är inte sportsligt =)

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 11:17 som svar på: Morgonsurf tisdag, draget?

Alltså jämför du den med de flesta freestylebrädor där ute (T.ex. 666) så är ju de gjorda för plattvattenåkning och inte allround/freeride. Dessutom är de bredare. Tar du ut en sån i vågor, lite jobbigare chopp eller bara på en downwinder så har jag svårt att tro att de ens kommer i närheten av känslan av brädan du körde på. Själv har jag alltid planat bra med den där och höjdat som en gud.

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 09:43 som svar på: Hmmmm. Vilken vilken

Du kommer antagligen åka på svensk moms också + du missar den najsiga bommen. Den najsiga får du bara där du spanat in det där paketet.

• sourra

sourra

Medlem
    3 juni, 2008 vid 09:37 som svar på: Morgonsurf tisdag, draget?

Om det inte vore för att jag skulle vara på jobbet innan åtta hade jag flexat och hängt på.

JohnK: Kolla inte dina linor, du kommer bara bli deprimerad. När guran gjorde sådär på mina linor var det tack och ajöss. Hur var brädan?

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 22:49 som svar på: Nybörjare kitestorlek

Det kan vara lite i underkant som allroundstorlek. Sen vad det gäller priset på den är det svårt att säga om det är rimligt eller ej när man inte vet vad den är i för skick. Kolla om bridles är slitna, kolla blocken som löper längs bridlelinorna och inte minst – kolla vad duken är i för skick. Duken ska kännas liksom ”krispig”. Alltså inte mjuk som dasspapper.

Generellt vad det gäller storlek tror jag du kan ha nytta av att kliva upp till 10-12 m2 för att ha som instegskite för att sedan komplettera den med ca 6-8 m2 för hårdare dagar.

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 22:32 som svar på: Hmmmm. Vilken vilken

Har inte testat båda kitesen men kan meddela att safetyn i Best-paket är 100 ggr najsare. Det är skillnad på quickrelease och quickrelease. Symmetriskt och push-away ska det vara…

Som i Bestpaketet:
    Mainpic.jpg

Som på Rev:
    2008-rev-bar.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:14 som svar på: LA tisdag!

@Krillan82 472019 wrote:

kan härmed meddela att thörn har sin buss parkerad utanför hamnen från och med nu. så de e bara att banka på den i morgon bitti

Åk och banka på den nu istället. Hoppas ni får en go dag imorgon medan somliga andra sitter i sin kontorskub.

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:11 som svar på: Vill DU ha kvar Lundåkrahamnen som KITE spot eller!!!

Mmm, städa är fan det minsta man kan göra för att inte reta gallfeber på lokalbefolkning. Finns det några vettiga containers eller liknande där man kan slänga sitt skräp? Vi släpade med vårt upp till nån jävla rastplats mellan LA och VBG och det känns ju lite overkill.

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:09 som svar på: sjöbris?

Tydligen har det brisat en del i Falkenberg medan det varit helt dött i Varberg.

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:03 som svar på: vbg midsommar

Jag är i Linkeboda och super/klättrar så nån får svina åt mig.

• sourra

sourra

Medlem
    2 juni, 2008 vid 15:07 som svar på: synpunkter på utrustning

@Brushanen 471872 wrote:

Håll dig till invigningen av Robsports butik i Göteborg på lördag den 7:e juni. Kom förbi och låna/kläm och känn på kiter under dagen.

Robert

Provflygning på majvallen? 🙂

Sida 345 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA