Forumsvar skapade

Sida 396 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 23:57 som svar på: Geeks, hilfe!

Vad snackar du om? Intressant frågeställning men jag gillar snygga kvinnliga geeks! Gärna smarta och helst inte så geekiga. Surf imorgon?

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 19:03 som svar på: ny sele!

Det är du som kör för hårt Yann. Men 2008 års modell har ett gäng modifieringar från föregående år. Tycker fästena ser riktigt rejäla ut på årets.

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 15:39 som svar på: Hårda bud i Mellerud

Mera Nigeria!

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 15:09 som svar på: A-bay Lördag!!?

Har du aldrig funderat på att lägga din länkfarm på bredden istället för på höjden?

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 14:56 som svar på: A-bay Lördag!!?

Fuck vad högt vatten. Alltså Oskar, den där femman måste ju vara ditt bästa köp ever!

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 13:28 som svar på: A-bay Lördag!!?

Spara lite blås till imorgon…

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 13:27 som svar på: ganska snabbt

Det finns ett klipp på youtube för den som vill se. Kommer dock inte åt tuben här på jobbet. Sök på Tilmann Heinig.

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 10:47 som svar på: ny sele!

Kan annars rekommendera Naish Pro Waist. Bytte just ut min Pro-Limit Hadlow mot en sån. Bra stöd för ryggen men utan att vara hård. Men det jag uppskattar mest är att man aldrig aldrig aldrig behöver känna känslan av spreader mot revben igen.

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 10:42 som svar på: Cannon or Nikon?

Eller nu sa jag fel om objektiven men det du ska ha är Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM. Föregångaren heter Canon EF 75-300/4-5,6 III och är billigare men saknar IS och är inte lika skarp i ändlägena. Båda gluggarna är mkt prisvärda med tanke på vad man får. Och i USA kostar de bara 60% av vad de kostar i Svedala….

• sourra

sourra

Medlem
    2 februari, 2008 vid 10:37 som svar på: Cannon or Nikon?

@Tim.Eriksson 442158 wrote:

Angående raw buffert, menar du då kamerans interna buffert minne för rå bilder eller allmänt? Hur kommer det att påverka kameran?

Och… Angående optik. Vad är det för stor skillnad mellan http://www.blocket.se/vi/14991216.htm?ca=10_s (75-300) och ett 70-300. Är det värt 2500 kr extra för ett 75 ? Antar det eftersom ingen rekommenderar 70.

RAW-bufferten avgör hur många bilder i serie man kan ta. 400D tar 10-11 bilder medan 450D bara ska klara 6 bilder. Kör man på Jpeg är det skitsamma men då tappar man i färgdjup och efterkorrigeringsmöjligheter kontra RAW.

Vad det gäller objektiven så är 75-300-gluggen utrustad med Image Stabilizer, därav prisskillnaden. Jag tror de ska ha gjort den skarpare i ändlägena också. Läs lite recensioner på http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=10 så får du lite djupare inblick.

• sourra

sourra

Medlem
    1 februari, 2008 vid 17:12 som svar på: Cannon or Nikon?

Av några speciella skäl? Det skiljer ju en del i pris…

• sourra

sourra

Medlem
    1 februari, 2008 vid 15:31 som svar på: Cannon or Nikon?

I sanning!

• sourra

sourra

Medlem
    1 februari, 2008 vid 14:34 som svar på: Cannon or Nikon?

450D kommer ha sjukt dålig raw-buffert.

• sourra

sourra

Medlem
    1 februari, 2008 vid 14:29 som svar på: IKO instruktörskurs var ?!

Egg & Balle – har ingen aning om vad det kostar men maila killen som står som kontakt så får ni nog reda på det.

• sourra

sourra

Medlem
    1 februari, 2008 vid 11:45 som svar på: Cannon or Nikon?

Jag kan inte Nikons produkter vidare väl så jag kan bara tala för Canon. Jag hade nog slagit till på en 40D om jag var i dina skor. Den kan dynga iväg 6.5 bilder/s (vilket jag tycker är onödigt högt) upp till 17 bilder i RAW eller 75 i Jpeg.

Ta t.ex. det här kitet så har ni en bra start som klarar av kite, modellplan och heestar.
    http://www.bhphotovideo.com/c/product/518570-REG/Canon_1901B017_EOS_40D_SLR_Digital.html

Sida 396 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA