sourra
Forumsvar skapade
-
Dock får man ju säga att karriärs- och utvecklingsmöjligheter är lite större med en bra och bred utbildning i ryggen (typ I). Efter att ha lagt 3 klinkergolv i mitt liv har jag dyrt och heligt lovat mig själv att i framtiden ha så gott om flis att man kan köpa arbetet istället för att göra det själv. Sen är det ju rätt fint när man blir äldre att inte behöva göra tunga jobb.
-
Bra är inte rätt ord. Men den var underhållande 🙂
-
Ohh, ser sjukt snabb ut =)
Här kommer mina spontana men ogrundade tankar och funderingar:
1) Många speedbrädor som jag har sett har en cut-out efter bakfoten för att minska drag. Skulle det gå att genomföra men behålla symmetrin på något sätt?
2) Sen en tanke ang. chopkänslighet: Många speedboats har ju v-formade skrov. Skulle det gå att skapa en slags katamaranundersidaså man får både lite v-form på den kant som först möter choppet men ändå behålla konkavens fördelar?
3) Bland båtskrov förekommer det även att man har ”hack” i skrovet för att skapa en luftbubbla som minskar friktionen mot vattnet. Kan detta vara nåt att leka med?
-
Löx, vet du om Arild någon gång har haft långt lockigt hår och vart med i en film som heter Rockstar? Sitter och slösneglar på den nu och det är en nisse som fan är lik Arild (vilket inte framgår helt klockrent på bilden).
-
Hallå din stolle. Du får lära dig brottas om du ska blir en bra surfare. Kolla här för spots: http://spotguide.kicks-ass.net/
-
@Tim.Eriksson 437503 wrote:
Sourra mfl, När går det åt h’lvete? Hur mycket kan man missa 🙂 Kan man rädda upp saker och ting med ett sabbats år bestånde av ta upp kurser / Leka ett år? Några månader i surfbussen… Ett halvår i alperna och lite studier låter skönt…
Vi kan väl säga som såhär – efter att endast ha tagit 1 mattekurs under mina första två år så var jag rätt nöjd att man bara behöver ta 25 poäng av 40 under år 1. Tar man ett sabbatsår är det rätt lugnt att röja undan lite gamla kurser men jag har aldrig tagit något sabbatsår så jag har lite goa kurser kvar. Risken är just nu mer än enorm att jag kommer ut i arbetslivet utan examen (vilket jag får lösa efterhand). Alternativet är att läsa tramskurser på distans ett halvår och ta mina omtentor men lönekuvertet lockar…
-
Hehe, jag har kört 7 sjukt slappa veckor och en veckas intensivplugg inför tentorna. Får nog säga att det ger rätt mycket surftid =)
-
Så det är i koppleriet som man skapar merförsäljningen? Kan Red Light District komma att bli framtidens surfbutikmecka?
-
@Tim.Eriksson 437402 wrote:
Been There, done that?
It’s sucks anyway…
Å ja, jag pluggar nu 🙂 Sitter med datorn som mp3 spelare bara 😉
Oh yes. Den som spar han har. Ska ta den snart… =)
-
sourra
Medlem8 januari, 2008 vid 11:44 som svar på: Hadlow kör Flexi, Langeree kör Naish, Lenten kör Slingshot…Kul att se att ironin överlevde den svåra hjärnskadan du ådrog dig i alperna =)
-
@adde 437396 wrote:
Hehe (tio bokstäver)
Bara någon som hänger på Matematiskt Centrum kan roas av något sådant. Fattar du inte Adde!? Det är misär i sin renaste form när man inleder sina studier med att kugga röven av sig.
-
Kan trösta dig med att jag håller på med exjobbet och matteomtentor parallellt för tillfället så du är inte den enda som tycker matten är småsugig. Men surfa hinner jag med ändå =) Lätt värt att härda ut för att få lite goa jobb sen.
Sök till något masterprogram på I på Chalmers efter du rakat av din kandidat så är det mycket lättare att ta sig in. Det är ju bara matten som är jobbig, alla managementkurser, logistik etc är ju dagislätta. Sunt förnuft och sammanfattningar är det som krävs =) Till Uppsala tar det bara 4h med tåg och det är inte farligt dyrt heller.
-
@Tim.Eriksson 437320 wrote:
Har tänkt på det här länge nu… men inte kommit fram till något realistiskt.
Jag studerar nu Industriell ekonomi i Linköping, men det är aldrig någon fritid/lov… Är väll ledig 5-6 veckor per ÅR i 5 år istreck = inte mycket lek/surf. Sen så är det lite slitig utbildning. Men bra.
Har du möjlighet – byt till I på Chalmers. Vi är lediga en månad vid jul/nyår och tre hela månader på sommaren. Dessutom har vi Varberg på 45 minuters körväg och en massa andra fina ställen på närmare avstånd…
-
Tack. Jag är hedrad men oskyldig.
-
…och den fick Krillan a.k.a. Joel-Björne hem i sin lilla brevlåda?