Forumsvar skapade

Sida 439 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 21:05 som svar på: Best Dealer Meeting Tarifa

@mania 421694 wrote:

From a galaxy far far far far far far far far the sigma kites came!! Är den inte värd en aloha??:grin:

Om du är i Varberg i helgen ska du få testa en Sigma och skapa en egen uppfattning. Men om du tänker såhär – Naish hade en väl fungerande mainstreamdesign i Shockwave och Boxer SLE. Trots detta byter man ut alla sina designs inför 2008 till Sigma (utom Torchen som är kvar för att C-kiteåkarna ska ha ett fortsatt alternativ). Tror du att en stor och rutinerad utvecklare som Naish skulle sätta hela sitt anseende på spel utan att torrt på fötterna?

Och nej, det är inte värt en Aloha. Du skulle varit här när man skrattade åt utseendet och sjöng ”…na-na-na-na-na-naaaaa Batman!”. Då såg grejerna mest kul ut men nu vet vi att designen funkar så in i helvete fint.

• sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 19:04 som svar på: Best Dealer Meeting Tarifa

@Falle 421657 wrote:

Hey Sourra, du kan lägga til BEST, ProTech och DaKine i din signatur 🙂
    Fler bilder på väg…

Har du inte sett att jag har ”and more” i signaturen =)

Jag menar – fixar det chifen!

• sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 18:59 som svar på: Best Dealer Meeting Tarifa

@mania 421633 wrote:

Ni kanske också tycker att den nya ”stilen” är lite speciell?? :crazy: :smirk: syftar på den nya helix pumpen som skotten recenserade!

Nej, nej, jag kan säga att Sigmakitesen och framför allt Cultarna är de skönaste kites jag kört. Men det är kul med Best i stallet. Ännu en tillverkare som står för innovativ design och prisvärd kvalitet.

• sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 17:45 som svar på: Best Dealer Meeting Tarifa

Här kommer en klämmigt munter reklamfilm för Nemesis HP medan du väntar på bilder

[YOUTUBE]3lnnAb8Eb4o[/YOUTUBE]

• sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 17:39 som svar på: …fast inte så bra trots allt.

Känns som att de (Nobile) hamnar i samma fack när du smäller dit bindningarna. Var det inte Nobile som gjorde Thorn förra året?

LF har väl rena wakestylebrädor? Kicker & Slide-pojkarna borde ju veta vad som är vettigt att ha bindningar på. Det finns väl ett gäng gossar som kör med bindningar här? Gubben Neven? Yann? Unhooked?

• sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 14:08 som svar på: det senaste av det fetaste

Saxat från en återförsäljares hemsida:

”These kites are designed by Raymond Potvin which took over 20 years to develop. Kite name indicates the wind range: F30-70 = 7m F10-60 = 9m F5-30 = 12m example 30 to 70kph Kites are based on a similar design to Peter Lynn C-Quads but are designed for Kite Skiing they also have an adjustable lip which is zipped and this can adjust the usable wind range. Kite has 4 setting, Zipped, unzipped, Semi storm & storm”

Jäkla kanadensare, hade han inte puffat så jäkla mycket fredspipa hade det nog inte tagit 20 år. Det hade tagit 5 dagar sen hade den hamnat i Sverkers soptunna.

EDIT: 2007 års nyheter – http://www.metacafe.com/watch/566930/r_force_serie_from_paraskiflex_a_new_sail_for_2007/

• sourra

sourra

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 20:50 som svar på: Rågelund nu

Hehe, det är härligt hur lycklig man kan bli av lite surf. Men du skulle ha åkt de extra milen till fina vinden i läjet. Jag körde med jämnt och bra tryck i en Helix-femma. Obeskrivligt bra!

• sourra

sourra

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:09 som svar på: The World Kite and Windsurfing Guide

Vad menar du Nic? Finns den ute?

• sourra

sourra

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 23:09 som svar på: End of the season wasted session – Varberg

@skotten 421166 wrote:

hahaha the naish/ozone jesting is something EH must get in on…

Tror det är mer en Jens/Haze-grej. Jag ska med glädje betrakta det hela med en öl i handen.

• sourra

sourra

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 15:32 som svar på: Grattis Aaron Hadlow och Flexifoil!

Ja, grattis. Det var snubblande nära att Kavin Langeree och Naish tog hem hela klabbet efter att ha slutat på plats 2, 1, 1, 1 inför dubbeln i Chile där allt skulle avgöras. Langeree tog hem första men Hadlow avgjorde i andra och tog titeln med liten marginal. Resten av fältet var hjälplöst bakom.

• sourra

sourra

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 15:20 som svar på: End of the season wasted session – Varberg

Jag har i alla fall sett till att ha båda helgerna lediga. Det kommer finnas Naishkites och brädor att testa. Vi kan ju inte låta EH-snubbarna stå själva och huttra på stranden medan andra kör deras kites. Nya Thornplankan kan varmt rekommenderas. Jag har bara kört den en kort stund men tror att jag äntligen hittat en bräda värdig att ersätta min Underground.

• sourra

sourra

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 10:11 som svar på: End of the season wasted session – Varberg

@skotten 421027 wrote:

ok it will be held wither the last weekend of this month, or the first weekend of next month, so that would be the 27th and 28th of october, or the 3rd and 4th of november.

Beroende på vinden då antar jag. Eller är det tärningskast som avgör när det blir?

• sourra

sourra

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 20:04 som svar på: End of the season wasted session – Varberg

Så länge jag inte ges tillfälle att nyktra till så har vi inget problem.

• sourra

sourra

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 11:20 som svar på: End of the season wasted session – Varberg

@snygging 420842 wrote:

hehe din fyllehund jag hörde att du söp ner svinet martin så att han bara fick kitat 30min innan solen gick ner och under den tiden lyckades han trassla in sig i sin kite pga bakfylle ångest! 🙂

Vem? Jag? Näää, det gjorde han så bra själv. =)

• sourra

sourra

Medlem
    9 oktober, 2007 vid 09:35 som svar på: Reel leash

Kolla in mystics heelstraps. Du vill bara ha leash när du kör typ vid ett vattendrags mynning och knappt då heller.

Sida 439 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA