Forumsvar skapade

Sida 438 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 22:50 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

Cortex, även om jag inte alltid håller med dig får jag i alla fall ge dig cred för att du åtminstone testat grejerna som du sitter och tycker till om. Det är det inte alla som har.

• Fick just reda på att Anton a.k.a. Hildingdude lagt rabarber på Torch och Alliance så den som önskar testa de grejerna får hålla sig där han ska åka imorgon. Övriga grejer som planerat. Sourra bjuckar på gifflar.

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 21:38 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

@Milkman 421933 wrote:

Att få/långa LE segment skulle göra en kite stabilare tror jag inte på.

Tro kan flytta berg men utöver flyttbranschen har tron sina begränsningar. Det är inte de raka segmenten i sig som gör det utan kombinationen av raka segment och struts infästa i övergångarna mellan varje segment. När man skotar ut en kite med denna uppbyggnad så fladdrar tyget inte som det gör på en vanlig SLE/BOW. Vinningen är alltså att man får en kite som är stabil även vid låga anfallsvinklar. Tom, jag förstod inte ditt resonemang. Menar du att alla som försöker sig på att klona originalet kommer misslyckas?

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:18 som svar på: Leverans på Gotland…..

Urk. Tobas jag fattar inte vad du ska till Åre och göra när man kan sitta på Gotland och hoppas på att ett sånt där väder trillar in. Ingen gniden kitare som kör rescueservice för de där goa offshore-dagarna?

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:08 som svar på: Nybörjare Göteborg.

Imorgon ser ut att bli en grym dag för att rasta tolvor på.

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:04 som svar på: Västkusten (kring Falkenberg): Bra spots på söndag

SV = Side-on i Björkäng. Men spotguiden som Wacko-Nils länkade till är allt du behöver för att hitta nåt passande. Fan vad bra den är.

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:03 som svar på: Landträning

@WakeNils 421883 wrote:

Är det så bra verkligen? Risken verkar ju finnas att man går sönder…

Det är bara när man ignorerar såna kroppsliga varningssignaler som muskelsmärta och kraftlöshet. Sen ska det tydligen finnas nåt som heter uppvärmning som minska skaderisken. Jag ska testa det någon gång.

• Haha, nej Arlakossorna gillar Ozone. Har du glömt hur den där ungtjuren tuggade i sig tyget på Sahlins kite? Hohoho =)

Vi siktar på Björkäng eftersom det är skönt att slippa on-shore och vindsurfare om man ska testa en kite för första gången och testa att hoppa, loopa etc. Kan bli trångt i Läjet och Viken imorgon.

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:15 som svar på: Landträning

Jag brukar göra en sit-up varje morgon under vinterhalvåret. Utom då jag är bakis, då rullar jag över på sidan för att ta mig ur sängen. Men annars är ju inomhusklättring bra skit på vintern. Man stärker upp ungefär samma muskler som man använder då man kitesmurfar.

• @Che_Riff 421851 wrote:

Får man följa med? Har lite bilproblem nämligen. Lovar att bidra med skönsång hela vägen.

Givetvis Johan!

• Har fått Virena-muskelfäste så det blir ett massivt kitebitchande för min del. Så jag kommer försöka hinna med att fotografera lite också så finns det någon linslus där ute så är det Björkäng som gäller.

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 13:49 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

Det kan nog tänkas att denna form är lättare att sy men den största anledningen är att kiten ska bli mycket stabilare när man skotar ut. Tro det eller ej – det funkar!

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 11:35 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

@Eddie 421785 wrote:

Casting eller dressyrridning…?
    Kan väl inte vara så svårt?

Vår tids främsta rysk-svenska kvinnliga steroidsprinter höll ju på med en sjuukt ball sport ett tag. Bob någon?

• sourra

sourra

Medlem
    13 oktober, 2007 vid 10:18 som svar på: Best Dealer Meeting Tarifa

@mania 421768 wrote:

Det var inte menat som ett seriöst utlåtande! Mer som ett skämt!

Då har det varit mycket skämtande från din sida sen du registrerade dig.

• sourra

sourra

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 21:53 som svar på: Ännu en kite med underlig form på LE.

Det är väl ett steg i rätt riktning 🙂
    Om man ska tro Naish gör den typen av form att det blir platta segment mellan varje strut vilket gör det lättare för kiten att behålla ”vingprofilen” vilket gör kiten stabilare när man skotar ut.

Men de glömde att kopiera formen ovanifrån sett.
    3128-0-main-beast110-174.jpg

Sida 438 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA