sourra
Forumsvar skapade
-
EDIT: Inget… Jag är en idiot som inte kan läsa.
-
@christian12345 383151 wrote:
Jag har tappat en skruv till min fena. Det är Fanatic och mina gamla Bic-skruvar passar inte så jag är rätt säker på att det är M5. Var kan man köpa en sådan i Malmö?
Det är såklart förtvivlat bråttom 🙂
Christian
Chrille, du hittar skruvar på affärer som Konsum, Wedins Skor, Apoteket etc. Eller så tar du med fenan och knallar ner till någon sån liten ”på hörnet”-järnhandel där det finns en torr gubbe med dammiga trälådor som är fulla med konstiga skruvar. Du kommer göra hans dag och han kommer fixa rätt skruv åt dig.
-
@pjork 382463 wrote:
Tack för hjälpen i onsdes alla som va där o ställde upp o samla ihop min grejjer o leta tumme ute i vattnet o tillome följde med till sjukhuset o fick se mig i mina tidy whiteys sjukhuskalsonger som jag förresten tog mig friheten att behålla.
Det var ganska exakt halva vänstertummen som åkte rakt av när den måste ha trasslat in sig i en lina eller nått. Minnet från mina sista sekunder tillsammans med min tumme är lite suddigt så vet inte själv riktigt hur d hände. Tummen o jag var oskiljåtliga i drygt 19 år, vi gjorde allt tillsammans… Kan bara hoppas att han har d bra nånstans ute på havet. Jag kommer ner ti lomma nån da o visar upp mitt manliga bandage o självklart pay my respects till tummen.peez / Per nine-fingers
Otäckt, otäckt, otäckt. Men man kan inte gärna påstå att du inte har någon humor. Jag är lite nipprig inför att tappa utstickande kroppsdelar i största allmänhet så jag undrar lite hur det hände. Alltså, var det i samband med nån krasch, på stranden eller låg du och draggade som bäst?
-
@Virena 382930 wrote:
Hej hopp!
Ni som kör eftermiddags åk imorn. När drar ni från stan ungefär. Funderar på att ansluta till Oskar vid 11 tiden, men är lite trött på att åka hela vägen till varberg själv. Kan tänka mig att åka på em men helst inte för sent. Vore skönt att få en riktigt långa åktur imorn:laugh:.
Virre, jag hade lätt gjort dig sällskap om det inte vore för att alla saker jag skjutit upp fått det att stockas för mig.
-
@jonaish 382871 wrote:
Hold da keft mann!
improvisera – funkar alltid!
Inte när ”Martin” uttalas ”Måachten” och ”inte” heter ”ahcke”
-
@Yann 382858 wrote:
Just det ja, hydrofobiskt heter det. Fast du menar dubbelneopren va? Eller är det jag som har blandat ihop det?
Njae, jag vet inte riktigt vem som blandat vad men jag har en F-Bomb (single layer) och en polare till mig har en E-bomb (också SL) och på båda dessa dräkter är det en massa jävelstretchight Elastomax som är hydrofobiskt. Kolla på http://www.ripcurl.com/thebomb/ så finns det lite att gotta sig bland (fattar inte vad det är för jäkla färger på dräkterna på startsidan bara).
-
Nu suger det i landsflyktstarmen igen. Det enda sura med Stavanger/Bergen är att det krävs en tolk för att förstå vad de säger där borta. Danska framstår som välartikulerat i jämförelse.
-
@Lärs 382721 wrote:
Du är en gris 😉
Right on!
RC har även enkelneoprendräkter med hydrofobiskt ytskikt så vattnet rinner av likt urin på en nyvaxad bil. Minimalt med windchill. Här är ett exempel på hydrofobiskt material:
[YOUTUBE]Qy4oy_42GKw[/YOUTUBE]
-
@Luuddee 382695 wrote:
har testat en del och klart värt att satsa på en nyare modell ev bättre märke. tycker mystic dräkterna är sjukt bra. ripcurlen känns lite ömtåligare..
@Krillan82 382697 wrote:
Själv har jag kört på en mystic 5/3a hela vintern… Mystic is da shit
Har en 4/3 Ripcurl F-Bomb som inte alls känns ömtålig. Däremot är den sjukt smidig och jävelvarm. Har kört vinterkört den och svettats som en gris.
-
@Eklov 382631 wrote:
speeeedos….är rätt fräckt
Mmmm, det är fett. I alla fall om man är Italiensk kitesurfare…

-
@henkeman70 382597 wrote:
Mystic eller Ripcurl 5/3. Lite dyrare – mycket bättre.
För 1000-1500 är det nog svårt att komma över nån jävelvarm dräkt men slänger du på nån tusing kan du nog få tag på nån Ripcurl med Fireskin eller motsvarande från Mystic och PL.
-
Jäklar, det är rena vilda västern där nere i Skåne. Antar att man får ha ett harpungevär på ryggen om man ska åka där nere. Kul detalj att kiten inventerade. Dalby-gänget kan nog ha nytta av den där kiten när det närmar sig bokslut.
@bohm 382572 wrote:
och sedan flög den upp i luften och inventerade..
🙂
-
@popol 382595 wrote:
SBjörne, du har ingen annan bra lösning som inte kostar 499?
hengo också kanske? istället för tanga/dressman vad ska man ha?
Se det som en investering. Då slipper du det sköna skavet på innanlåren också om du åker i boardies utomlands och åker på några walks of shame.
-
@SkånePaul 381964 wrote:
Håller med angående one pump som kostnadsfråga, men fan vad skönt det är!
Årets Naishkites är väl inte dyrare än de flesta andra som inte har uno bomba?