Forumsvar skapade

Sida 102 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    2 juli, 2010 vid 21:59 som svar på: Ta hand om bräda i F-Bay nu!

Å så tackar vi the F-bay Ghetto crew för supporten!

Nu drar jag till DK, och om det inte blåser så ska jag tänka på Slusk och njuta med mig själv en stund.

• svenne

svenne

Medlem
    2 juli, 2010 vid 19:56 som svar på: Fsw
    surfslusken;619470 wrote:
    Tack! Min nya blåa bräda ser inte så dum ut den heller va?

Nej, tyvärr.

• svenne

svenne

Medlem
    1 juli, 2010 vid 13:10 som svar på: Look! Look! Look! Part 3 (Kiri & Payo style)

Kom igen nu, jag lyckades i alla fall hitta fyra sekunder som var bra.

• svenne

svenne

Medlem
    1 juli, 2010 vid 09:29 som svar på: Surfbild tog hem fototävling

Skulle vara hästbilden dårå, men annars känns det lite som att ta godis från småbarn. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    30 juni, 2010 vid 21:51 som svar på: Fsw

Ser bra ut Slusk!

• svenne

svenne

Medlem
    30 juni, 2010 vid 08:42 som svar på: Look! Look! Look! Part 3 (Kiri & Payo style)

1:16 till 1:20 var redigt skön.

• svenne

svenne

Medlem
    28 juni, 2010 vid 06:54 som svar på: Transport Stockholm-Halmstad allra helst på måndag!

De löser sig ändå verkar det som, och utan dig inblandad slipper Plantan att få sin bräda ollad, så det är en win-win-situation liksom.
    Ringer nästa gång, och även om du inte åker just den gången så kanske det irriterar dig att du missar stålars. Så det är ju också en win-win.

• svenne

svenne

Medlem
    27 juni, 2010 vid 08:47 som svar på: Hur lagar jag min bräda bäst.

Ploga genom Gör-det-själv-forumet, där finns det info så det räcker och blir över.
    Sån där freeride-brädor är ”fuskbyggda” för att vara billigare att tillverka och jag tror att om du inte sätter förstärkningar runt pluggen så kommer den att lossna igen. Jag skulle frilägga pluggen och reparera brädan först (som laminat ska lagas, dvs från botten och uppåt) och limma i pluggen efteråt, så som de tillverkar brädan men med hårdskum där pluggen ska sitta.
    Fulalternativet: Fyll hållet genom att limma i ny frigolit (PU-lim eller epoxi) eller trycka i byggskum. Gör hål för pluggen, mosa på en massa lager fiber och limma fast pluggen samtidigt.

• svenne

svenne

Medlem
    21 juni, 2010 vid 15:49 som svar på: En stor sillval har strandat i Vejle fjord på Jyllands östkust

Häll 2 kubik vinäger över den, på med en brödskiva och kom in i Guiness med världens största sillsmörgås!

• svenne

svenne

Medlem
    17 juni, 2010 vid 11:56 som svar på: Perspektiv Portugal – trådbloggen
    dr Masse;617545 wrote:
    … när samtliga locals står längst norrut på stranden med armarna i kors. Då är något fel, och i det här fallet har vinden lagt av precis när jag anlänt.

AAAh! Nostalgi AKA har varit med om det. 🙂

Quote:
    … När jag närmar mig brytet så sveper en våg undan brädan och så ligger även jag där och paddlar… kommer efter ett tag upp igen, men får smaka en fyra vågor i huvudet innan jag är inne och får en lite ”walk of shame” tillbaka. Och samtidigt är jag rätt nöjd, Guincho utan spolningar och lite utrustningspromenad skulle ju kännas helt fel.

AAAh! Nostalgi 2 AKA har definitivt varit med om det förut. 🙂

Guincho bjuder in, piskar och äter.

• svenne

svenne

Medlem
    16 juni, 2010 vid 10:32 som svar på: Lite OT: BBrain Farm Digital Cinema Reel HD

Jävlar!

• svenne

svenne

Medlem
    14 juni, 2010 vid 19:15 som svar på: Tack Torö!

En fulländad Torö-session. Snart på en strand nära dig.

[IMG]http://www.nyab.se/files/170[/IMG]

• svenne

svenne

Medlem
    14 juni, 2010 vid 10:01 som svar på: Delaminering i segel
    Jesper B;617034 wrote:
    Brukar pro-surfare laga sina segel? De jag känner brukar hämta ut nya. Billigare och snyggare med nya från Asien än lagade i Europa/US.

Jadå, bland annat Klaas Voget kör så det spricker både var och varannan dag, och han och hans nordtyska polare använder Sailloft för lagningar. Helt enligt egen utsago av unge herrn själv.

• svenne

svenne

Medlem
    14 juni, 2010 vid 08:45 som svar på: Delaminering i segel

Om det är det gråa fältet skulle jag nog inte bry mig om det utan köra vidare. Men, om du köpte det nytt förra året så gäller garantin från köptillfället, inte tillverkningsdatum.

Gossarna på Sailloft är superduktiga och deras respons (oavsett om du eller Surfspot pratar med dem) borde vara vägledande. Flera pro-surfare lagar sina segel hos dem, så de kan sin sak.

• svenne

svenne

Medlem
    7 juni, 2010 vid 14:59 som svar på: Är lite osäker på epoxyn?

Nej, det finns massor med UV-stabil epoxi. Men den är dyrare.
    All sprayfärg du köper på Mekonomen eller hos din lokala bilmupp är akryl.

Sida 102 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA