Forumsvar skapade

Sida 101 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    22 juli, 2010 vid 17:11 som svar på: Quad

Om gossarna i filmen hade sagt samma sak en gång istället för 12, hade filmsnutten blivit en tolftedel så lång då? 😉

• svenne

svenne

Medlem
    22 juli, 2010 vid 11:24 som svar på: Nordspotar till helgen?

Skälåker är inte bra på N.

• svenne

svenne

Medlem
    20 juli, 2010 vid 08:43 som svar på: Aningen gummiartad epoxy

Låt det vara minst ett dygn till innan du gör något.

• svenne

svenne

Medlem
    19 juli, 2010 vid 12:05 som svar på: roadtrip dks västkust

Tror Slusken menar buttplugs, men det kanske inte spelar nån roll vilken form de har för hans slapparsle.

• svenne

svenne

Medlem
    19 juli, 2010 vid 08:17 som svar på: 2011-tråden

Jag har använt de nya boxarna och de är otroligt lätta. Det finns nog ingen risk att tappa fenor utan de sitter snarare bättre än i US-boxen. Som sagt, übergrymma boxar. Återstår att se om någon kör sönder dem lättare än en US, men det tvivlar jag på också.
    SB sticker ut hakan och är innovativa, att de vågar gå ut med en quad/twin+thruster/twin på samma bräda är hur koolt som helst.

• svenne

svenne

Medlem
    18 juli, 2010 vid 21:19 som svar på: roadtrip dks västkust
    surfslusken;621367 wrote:
    Okej! Men de såg ju
    inte ut som MFC quad setet, dom e ju färgglada o dana. Men då har du nån special edition? Väntar på ett MFC 300 set ja me, men dom har ju tydligen ”smärre” problem me europa distributören (har tydligen konkat). Har kollat på K4 förut men då hitta ja bara twins. Ja ska nog slå till på en sån där 8+12a ja me, då funkar nog nya Flikkan ner till 3,7an me.
    Du har den här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=73487&page=5

Du är dålig. Det syntes ju med förbundna ögon att det var MFC.
    Hinkplastfenor tror jag på, jag vet fler som har beställt sådana.

Söta vågor förresten, där hade jag gärna varit.

• svenne

svenne

Medlem
    18 juli, 2010 vid 19:22 som svar på: Närlunda nu

När polska surfklubben drog vred vinden, så jag mosade in grejerna i bilen och drog upp till Älvnäs och hade det kanonfint med 6,5 och 100 l i 1½ timme till. Tack för den. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    14 juli, 2010 vid 21:45 som svar på: Sailloft traction 8.5

Vet inte om jag tycker att det är kämpigt, däremot onödigt med större. Det beror ju en hel del på brädan också när det går att plana, lånade cedvars 120 liters Tabou förra veckan och jag körde som ett skållat troll i typ 7-8 m/s.

• svenne

svenne

Medlem
    14 juli, 2010 vid 19:25 som svar på: Sailloft traction 8.5

Jag vet, man ska inte fråga efter en kvinnas vikt, men hur mycket väger du? Över eller under 70 kg?
    Jag väger på ett ungefär 70 kakor, och jag skulle inte köra 8.5 på en vanlig freeride. Som jag skrev innan så har jag 6.5 och planar tidigare än andra med större segel. Skulle inte tro att segel över åtta hjälper dig, 7½ är förmodligen tillräckligt.

• svenne

svenne

Medlem
    13 juli, 2010 vid 22:30 som svar på: Tätning av solcelsventilator

Det är inget problem med silikon och rost. Det är bara där för att silikonet ska bita lite extra bra och reagerar bort sig själv så att säga. Det är liksom inte i såna mängder att fingrarna lossnar…
    Fast jag föredrar Sikaflex, mest för att silikon likförbannat släpper efter ett tag.

Gör så här, oavsett om du använder Silikon eller nåt annat skit: Lägg ut en ring med smetet. Sätt dit fläkten men dra inte åt skruvarna! Montera bara lite lätt så att den sitter på plats. Vänta ett dygn, och sen drar du åt.
    Då har du monterat fläkten utan att du har squeezat ut allt klet och fått en liten gummipackning under hela tätningsytan. Det är så man monterar ihop packningslösa motordelar, montera lagom – vänta – dra åt.

• svenne

svenne

Medlem
    13 juli, 2010 vid 16:07 som svar på: Sailloft traction 8.5

Alltså, det är ett VÄLDIGT lättstartat segel. Jag har ett 6.5 och när andra kör 7½ så planar jag ändå tidigare.
    Vattenstarter kan vara jobbigt om mastfickan har tagit in vatten, utöver det tycker jag inte att det är jobbigare än något annat stort segel.

• svenne

svenne

Medlem
    13 juli, 2010 vid 08:18 som svar på: Hjälmaresund imorgon tisdag

Hjälmarsund e kult. Avsluta dan med ett hopp från bron så e du kung.

• svenne

svenne

Medlem
    13 juli, 2010 vid 08:12 som svar på: Olandersson ute i första
    emilvikingstrand;620735 wrote:
    mailade pwa om det här för något år sedan, de svarade att de inte hade kompetens att göra det bättre, kanske finns på steffo?

Handlar snarare om att det är en inbördesklubb och då behövs inte videosnuttar alls. Jag tror att PWA dör snart på eget grepp, om de inte shejpar till sig.

http://waveclassicinvitational.com är lovande, och fräschare.

• svenne

svenne

Medlem
    11 juli, 2010 vid 18:57 som svar på: Frisk sydlig på västkusten

Har ni fest eller?

• svenne

svenne

Medlem
    10 juli, 2010 vid 22:59 som svar på: Takbox och vindsurfningspinaler

Du kan ju alltid testa att söka på ”takbox”…
    Annars är det så illa att Slusk har rätt. Svårt att erkänna faktiskt, men han har det.

Sida 101 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA