Forumsvar skapade

Sida 139 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    2 april, 2009 vid 10:47 som svar på: Grafiken på brädor…

Iofs så är alla JP jättefula och har bara ”streck i färdriktningen”, numera i samma färgkombo som JD. Sen att JD:s slogan alltför tydligt går att applicera på JP, är ointressant. De är fortfarande skitfula.

Beställ en custom, och välj grafiken själv istället. Jag har kontakt med två tryckerier som kan gör heldekal till brädorna. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    2 april, 2009 vid 07:52 som svar på: ny artikel ang björkäng idag

Kolla med http://www.tu.se hur ni ska gå tillväga. Om Hallands Nyheter får statligt stöd kan det bli lite jobbigt för dem att inte publicera.

• svenne

svenne

Medlem
    1 april, 2009 vid 13:05 som svar på: Vädertätning?

Så länge du inte byter objektiv i spöregn så överlever den utan problem. Blir det kallt dyker batteriena rätt snabbt, men lite vatten är inget att gnälla över.
    Däremot sand och damm, det kan döda vilken kamera som helst på nolltid, så torr sand som blåser är värre än regn.

• svenne

svenne

Medlem
    1 april, 2009 vid 11:54 som svar på: Grafiken på brädor…
    Lars_K;538365 wrote:
    Med tanke på hur lätt det är att få en ding på kanten är det kanske inte så smart med träfaner där. Fast snyggt är det!

Håller bättre än sandwich-skum, så helt fel är det inte.

• svenne

svenne

Medlem
    1 april, 2009 vid 10:49 som svar på: Grafiken på brädor…
    adde;538347 wrote:
    Det är riktigt trälaminat, plus träblock i tail och nos. Inget halkskydd på främsta delen. Mycket kol och kevlar. Lätt, snyggt och dyrt.

Gosigt.

• svenne

svenne

Medlem
    1 april, 2009 vid 07:56 som svar på: PWA tävling i Sverige

Dunken och GetWet käkar glass.

• svenne

svenne

Medlem
    1 april, 2009 vid 07:55 som svar på: Hjälp! bild på segelbåt i storm köpes!

Kolla flickr.com också. Kolla om de har valt något ur Common Creative-licensen och om fotografen tycker att det är okej använda bilden.

EDIT: Guillaume och Philip Plisson tar mäktiga bilder, men så är priset också mäktigt.

• svenne

svenne

Medlem
    1 april, 2009 vid 07:51 som svar på: Grafiken på brädor…

Mycket snyggt! Synd om det bara är grafik, det finns brädor som är lika snygga – och äkta.
    http://www.hotsailsmaui.com/blog/2009/03/glenn-master.html (Styret ska ha cred för att hitta länken)

• svenne

svenne

Medlem
    31 mars, 2009 vid 10:42 som svar på: Surfbussinspiration

Rob Gray, jag som läste Rob Gay…

• svenne

svenne

Medlem
    31 mars, 2009 vid 08:13 som svar på: Pure Acid eller Evo?

Och det ligger fortfarande en PA i verkstan som du kan hämta när du vill. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    30 mars, 2009 vid 18:18 som svar på: Batterifunderingar. (Multivan T4)

Men hohoo! Gör som jag säger istället. Mät i motorrummet!
    Här kommer en surprise till er alla: Han har ingen laddning på extrabatteriet.

• svenne

svenne

Medlem
    30 mars, 2009 vid 06:42 som svar på: Batterifunderingar. (Multivan T4)
    Rasmus_W;537932 wrote:
    Äntligen fick jag delvis tummen ur. Orkade tyvärr inte öppna huven och mäta på det primära batteriet men det känns som jag borde märkt om det inte fått nån laddning.

Mätte polspänningen över andrabatteriet (ett startbatteri, jag provade först med ett fritidsbatteri och det visade sig vara för högt så förarstolen inte gick att skjuta bakåt) med min nya Clas Ohlsson-multimeter inställd på ”batteri” (vad skiljer det från vanligt voltmeter-läge när man mäter obelastat?) och spänningen verkar ligga på 12,7 volt, både belastat och obelastat. Startar motorn och varmkör så motorn kan gå på tomgång utan att dö efter två sekunder. Mäter med motorn på tomgång, 12,7 volt igen.

Tyvärr mätte jag aldrig det primära batteriet men det verkar som sagt inte ladda ur sig.

Kan jag dra slutsatsen att batteri två inte får nån laddning alls från generatorn? Eller måste man ha lite motorvarv för att kunna dra den slutsatsen?

12,7 är inte tillräckligt. Mät spänningen i motorrummet. Med DC.

• svenne

svenne

Medlem
    26 mars, 2009 vid 23:54 som svar på: Viktor Fernadenz….

Den snubben har Cohones så det räcker.

• svenne

svenne

Medlem
    26 mars, 2009 vid 23:47 som svar på: Riggning enl Boards Magazine

Jag gör alltid så.

• svenne

svenne

Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:36 som svar på: S-66 with friends in Cape Town
Sida 139 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA