svenne
Forumsvar skapade
-
Torös vänner städade Torö tillsammans med Surfrider Foundation förra året.
-
Alla tävlingsbåtar jag har åkt på har varit högblanka, inklusive de tre ORMA-trimaraner jag har seglat och de seglar ofta ovanför 20 knopstrecket.
Alla Volvo Ocean-båtar är extremt polerade, och de går också ganska fort.
De två motorbåtar jag jobbade med förra året marschar 50 knop. Högblankt så det går att peta finnar i spegelbilden.
Jag har slipat segelflygplansvingar i absurdum. Högblankt, ofta 5 eller 7 lager hårdvax på det.Och så har vi de häringa vindsurfarna som vill köra med våtslip.
-
Du är en dålig googlare. 😉
http://www.windsurfpoint.com/indexEN.htmEller så kommer du till Guincho istället. 🙂
BTW, lunch nån dag? -
Seebrisenwarnung – så förbannat bra!
-
Förstör nu inte. Masse är inte doktor. Heller.
-
Tsss tsss tsss. Ola är professor.
-
Vill du surfa? Skit i Gävle! 😉
-
Inte för att vara cynisk på något sätt eller hoppa på någon personligen – men om man nu har varit på Steffo sen 2004, borde det inte vara ganska tydligt var det blåser och var det inte blåser i Sverige?
-
Jag ska berätta. Snart… 🙂
-
Så här är min kalender i alla fall:
25 april: Eftermiddagsurfa i Danmark.
27 april: Eftermiddagsurfa i Nice.
28 april: Eftermiddagsurfa i Nice.
29 april: Eftermiddagsurfa i Nice.
30 april: Eftermiddagsurfa i Spanien.
1 maj till 10:e augusti Morgonsurfa, lunchsurfa, eftermiddagsurfa och kvällsurfa i Portugal.
11 augusti: Eftermiddagsurfa i Frankrike
12 augusti: Eftermiddagsurfa i Belgien
13 augusti: Eftermiddagsurfa i Danmark
14 augusti: Eftermiddagsurfa på Öland
15 augusti: Nåt jävla bröllop som förstör eftermiddagsurfet.
16 augusti: Eftermiddagsurfa på Öland
17 augusti: Eftermiddagsurfa på Öland18 augusti: Börja producera brädorna vi har testat sen 25 april…
-
svenne
Medlem19 mars, 2009 vid 21:33 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!@Bjornen 535919 wrote:
Fick klartecken från jobbet och tänkte boka idag men det fanns inte en enda resa 16-30/7 på apollo :confused2: Såg att airtour har resor dit. Någon som har erfarenhet av dessa ? Några av hotellen på airtour verkar ligga lite utanför karpathos stad. Hur tar ni er mellan hotellen och devils bay ?
//Björn
Solfaktor is your friend in need (for beaches and cheap beer)
-
jlhp;535635 wrote:Svenne, var kan man få reda på sånt här utan att behöva gå en kurs? ”Jag vet folk som bland annat har varit på Jem Halls kurser, och där får man minsann veta ett och annat om guld och skit bland brädorna på marknaden. Tokigt, att just han är med och testar för Boards…”
Tycker nog att det i högsta grad är intressant att få reda på vilka grejor som är ren skit INNAN man har lagt ut sina mödosamt hopsparade (och snart värdelösa!) kronor.
/JohnJa, inte i blaskorna i alla fall.
-
@dr Masse 535218 wrote:
Det är grymt imponerande att du hinner posta här med tanke på att du, som den extremt noggranna broilerdirre du är, just nu förbereder dig minutiöst inför en sådan dag. 😀
Det är hans sekreterare som postar. Hon med lökarna (Nej, inte de stora tuttarna, utan purjolökarna som Slusken får röda ränder i sjärten av. NEJ inte på stjärten – i stjärten).
-
svenne
Medlem16 mars, 2009 vid 13:52 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!lbj;534943 wrote:130 dagar kvar
[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=44302&d=1237140267[/IMG]Hmm… kan det verkligen vara värt att gå upp ovanför ön? Det är ju rätt hög klippkant på ”fastlandet” där så det blir ju liksom rätt mycket lä.
Om man följer vägen från flygplatsen norrut så är det en T-korsning efter några hundra meter. Där ligger Princess studios, några små lägenheter mitt på stäppen. Riktigt bra ställe, kan rekommenderas. Tar 10 minutar att gå ner till Devils.
Annan kuriosa som kan vara (mindre) bra att veta när man väl står där, är att när turistsäsongen dör ut används flygplatsen väldigt flitigt av både grekiskt och Natos flyg. Varför? Jo, grekerna vill visa turkarna att det inte är någon idé, och flygplatsen är Greklands näst största(!) med ett GIGANTISKT oljelager under. Det är nämligen en av de sista depåerna innan mellanösterna tar vid, det är en hel del Nato-flyg och fartyg som tankar där så att säga.
Skulle depån bombas, skulle södra Karpathos inte finnas längre…Bara så ni vet! 😀
-
Det kan inte vara så att Rosen inte riggar ordentligt?..