Forumsvar skapade

Sida 141 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    16 mars, 2009 vid 10:10 som svar på: Test vågsegel 4.7 Boardseekermag!
    Ola H.;535039 wrote:
    Det brukar ju allmänt framhållas att det funkar just som även inom vindsurfingpress. Men jag pratade med Jeff på HotSailsMaui om detta och han menade att det INTE funkade så med t ex SURF. Hot fick t ex under många år toppresultat i vågsegelstesterna med SO utan att lägga en spänn på annonsering. Däremot menade Jeff att just den brittiska sidan var extremt politiserad, dvs att relationerna mellan tidskrifterna och de lokala importörerna var avgörande.

Säg en test i en engelsk blaska där Tushingham inte har fått toppbetyg, så där har du en tiopoängare i ditt resonemang. Jag tror att det definitivt är mycket fjäskande i testerna och att Jeff antingen är naiv eller har gjort tillräckligt bra segel (vilket inte alla gör) för att då bra omdömen. Har inte leverantörerna ett finger med i spelet i testerna så är tidningarna åtminstone rädda för att inte få testmaterial till nästa betalda lekstuga. För så dåliga som testerna faktiskt är, så är det inte mycket mer än lekstuga för de som skriver artiklarna.
    Jag köpte januari-numret av Boards och det brukar vara lagom med en tidning om året för att inse att det är lika mycket blaj som året innan – den här gången var inget undantag men de hade åtminstone sträckt sig till att påpeka att en bräda kan vara bra för en person men minde bra för en annan. No shit Sherlock.
    Jag vet folk som bland annat har varit på Jem Halls kurser, och där får man minsann veta ett och annat om guld och skit bland brädorna på marknaden. Tokigt, att just han är med och testar för Boards…

• svenne

svenne

Medlem
    16 mars, 2009 vid 08:56 som svar på: Någon som har Serious about waves i Sthlm till låns?

You’ve got PM! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    14 mars, 2009 vid 19:32 som svar på: Justera stropparna på vattnet

En sisådär 6 år och fyra månader sen.
    Fossingen sprack som en kaviartub, rackarns vad det kan göra ont ibland. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    14 mars, 2009 vid 12:58 som svar på: Test vågsegel 4.7 Boardseekermag!

@Lars_K 534805 wrote:

Hehe. Boardseeker drar sej återigen inte från att totalsåga en produkt de inte gillar. Gött att se! 🙂

Håller med! Det är skillnad mot pappersblaskorna som knappt gör skillnad på grejerna.
    Det skulle vara kul om de vågar sticka ut ännu mer och testa andra märken också, förutom de vanliga 7-8 som alltid testas. Där ramlade de in i samma mainstream-fack som Boards/Windsurf igen.

• svenne

svenne

Medlem
    14 mars, 2009 vid 12:52 som svar på: Justera stropparna på vattnet

Extrabredd låter fantastiskt bra, för mig som medlem i TVCMF (The Volvo Crashed My Foot) så är bredare stroppar något som jag önskat mig länge. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    14 mars, 2009 vid 10:20 som svar på: biltema epoxy

Biltemas epoxi är kass, den är mjukare än alla de sorter jag använder som lim (hållfastheten är sämre än NM:s billigaste epoxi). Det är tillräckligt om du ska klistra fast pluggar, för att det just inte är mycket mer än ett lim, men räkna inte med att Biltema-epoxi är något att använda för att göra kvalitetslagningar.

• svenne

svenne

Medlem
    13 mars, 2009 vid 12:48 som svar på: Har ni sett denna?

Med tanke på vinterns oändliga diskussioner om twinfin, trifin och asymmetriska fenor och brädor, så känns inget nytt alls. 🙂
    3.11 – 3.18, rejäl cutout på den brädan…

• svenne

svenne

Medlem
    11 mars, 2009 vid 12:34 som svar på: Marcilio and Gollito in Jeri
    styret;534383 wrote:
    segligen är sjuk. men helvete vad lökig produktion.

Zee Gööörman Produktionen!
    Fast det han gör vid 4.41 är skruvat så det räcker.

• svenne

svenne

Medlem
    10 mars, 2009 vid 17:41 som svar på: Urgänngad fotstroppsskuv – vad göra?
    Jester;534269 wrote:
    Löste sig med lite fetare skruv. Tack, Johan!

Vadå – Vad hände med Tack Svenne och Jesper?! 😉

• svenne

svenne

Medlem
    6 mars, 2009 vid 19:48 som svar på: Problem starta T4 2.5 liters diesel i kyla fukt?!
    Ali-Baba;533721 wrote:
    Har en T4 1,9 liter Diesel från 1999 där jag hade samma problem. Till slut ville den inte starta alls, i en spansk bergsby, cirka 5 mil från civilisationen. Efter mycket bläddrande i den nyköpta mekboken så provade vi att dränera bränslefiltret. Bara att skruva ur pluggen på undersidan. Det rann ut cirka en deciliter vatten/diesel och sen dess är den betydligt mer lättstartad. En sådan dränering ska visst göras var 1000:e mil enligt mekboken.

Vatten och diesel funkar absolut inte.

• svenne

svenne

Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:41 som svar på: VW Multivan – kolla läget
    Rasmus_W;533660 wrote:
    Själv är jag mer intresserad av att se om spänningen över batteriet är de där 15 komma nånting volten jag vill se eller om det är ca 12.6 när motorn är igång. Ska se om jag orkar plocka fram multimetern i helgen.

Vill du elda upp batteriet eller?
    laddning ska vara 14,4 till 14,6 (max). Mer och du har inte ett batteri efter en timme.

• svenne

svenne

Medlem
    5 mars, 2009 vid 16:44 som svar på: VW Multivan – kolla läget

Ett tips till er som har extrabatteri, montera en Voltmeter.
    Gar batteriet under 12 V ar bara 25 % av kapaciteten kvar, sjunker det lagre (vilket gar fort ju trottare batteriet ar) ar det farligt nara att forbrukas helt. Sa passera aldrig under 12 V, borja ladda!

• svenne

svenne

Medlem
    5 mars, 2009 vid 16:40 som svar på: Motor till en VW-Buss 87
    Bocken;533578 wrote:
    Kolla runt lite på den röda, satan vilket bygge! Stog ingenting om vxllåda på den dock? Vilken vinkel på bakre drivaxlar, god damn!

Ursäkta ot:n

Det ar en original six rib-busslada med adapterplatta. Six ribbern pallar mycket.
    Knutarna ar Porsche-knutar om jag inte kommer ihag fel, han valde dem for att de klarar mycket vinkel. Inte optimalt, men det har funkat for honom ratt lange nu.

• svenne

svenne

Medlem
    4 mars, 2009 vid 09:37 som svar på: Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?
    andreas h;533321 wrote:
    AHD er nu ikke de første med tri-fins.

Nej, och HiFly har haft twinfin sen stenåldern.

• svenne

svenne

Medlem
    27 februari, 2009 vid 14:01 som svar på: VW Multivan – kolla läget

Mjaa, nog finns det mer grejer som kan ramla ihop efter så många mil. Stötdämpare, knutar, fjädrar, kylare, växellåda, genera… Men det är slitvargar och de är lättmekade, så det är inget större problem. Dessutom, ska ingen köpare tro att en 14 år gammal bil är felfri.

Den ser rätt fin ut. Du kan också nämna om du slänger upp en annons någonstans att det är en 2,5-liters bensinare. Det är bara en bonus då den inte går lika hårt som 2-litaren.

Sida 141 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA