Forumsvar skapade

Sida 142 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    25 februari, 2009 vid 10:35 som svar på: Urgänngad fotstroppsskuv – vad göra?
    Ola H.;457953 wrote:
    Kör ”starboardtricket”. Mycket starkare än epoxy.

Mjaa, nu är det så enkelt att Permatex gänglagning ÄR epoxi. Men det är också upplandat med bland annat aluminiumpulver, om man nu tyckte att oxidering på västkusten var något negativt.

Det är inga gängor i en stropplugg, skruven skär in och biter i plasten. Jag har fullagat en freeridebräda med en limmande epoxi (blir inte stenhårt) och den har nu funkat i flera år. Skulle tro att vanlig snabbepoxi funkar om inte pluggen är alltför mycket förstörd.

• svenne

svenne

Medlem
    24 februari, 2009 vid 22:12 som svar på: Carvelle 95 temperaturgivarkontakten.

Jag tror att den sitter ungefär på samma ställe, men det är olika givare beroende på motorversion. Om du står med knäna mot grillen och stirrar ner i motorrummet så sitter den nära högra gaveln på motorn.

• svenne

svenne

Medlem
    24 februari, 2009 vid 20:55 som svar på: vw t4 ryckig gång

@tzaren 532243 wrote:

jag va lite het på gröten när detta skrevs ….
    Jag hatar nog tändstift i största almänhet 🙁

Köp en diesel då.

• svenne

svenne

Medlem
    24 februari, 2009 vid 20:50 som svar på: Urgänngad fotstroppsskuv – vad göra?

Köp en grövre skruv.

• svenne

svenne

Medlem
    23 februari, 2009 vid 09:46 som svar på: Nybörjare som vill utvecklas tillsammans

Då kan jag ge dig ett fett tips.
    Ryanair ska börja flyga Skavsta-Hyères, då är du ett stenkast från en av UCPA:s anläggningar. Bättre kickstart på surfkarriären får du inte.

• svenne

svenne

Medlem
    23 februari, 2009 vid 08:33 som svar på: Motor till en VW-Buss 87

Lämplig motor får du tag i för några tusenlappar i bra skick. Adapter kan du köpa klar för samma pris. Byta motor på en VW gör man på en lördag.

Men det är ju klart lättast med en originalskorv. Det finns några på Blocket nu, ring om du behöver hjälp att plocka upp dem.

• svenne

svenne

Medlem
    22 februari, 2009 vid 22:46 som svar på: Rostiga bromsrör vw t4

Håll med om att det känns f*n skönt efter att rören är bytta. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    22 februari, 2009 vid 22:39 som svar på: Motor till en VW-Buss 87

-87:a förresten, då är det fortfarande möjligt att slänga i en annan motor och få den besiktigad. Det har blivit lite omständigare sen förra året, men det är fortfarande fullt möjligt. Håller du dig dessutom innanför 10 % effektökning så räcker det med en ny typbesiktning. Då går ju iofs GW:s motor bort…

Här är en av mina favoriter. Cheva V6:a funkar också. 🙂
    DSCN0195.jpg
    DSCN0247.jpg
    DSCN0457.jpg

För den som orkar finns fler bilder här.

• svenne

svenne

Medlem
    22 februari, 2009 vid 12:55 som svar på: Motor till en VW-Buss 87

Hur många pengar vill du bli av med?
    Det är svårt att få tag i ”orörda” motorer som är i bättre skick, men det finns både bra delar och renoverade motorer att få tag på om man letar lite.

Budget
    Släng ut en annons på Typ 2-klubben
    Ring till Sahlén, han har sjukt mycket folkadelar.

Dyrare
    Custom speed parts, ring och fråga vad de kan erbjuda. De har inte allt på hemsidan.
    Just Kampers, kvalledelar till bra pris och de levererar snabbt.

Jag har en hel del VW-kontakter i England, så om du vet lite mer exakt vad du behöver så kan jag kolla om jag kan få hem delar till dig (både beggat och nytt).

• svenne

svenne

Medlem
    22 februari, 2009 vid 12:21 som svar på: vw t4 ryckig gång

Alla stift blir dåliga och ska bytas, oavsett märke (och det är inget fel på Beru).
    Kolburken är en ångspärr för att inte släppa ut dunstande bensin, nu vet jag inte riktigt hur de sitter på gamla bussarna, men om det är enda luftinsläppet till tanken så är det helt klart ett problem. Byta filtret kan göra sitt, men du har ju fortfarande ett vakuumproblem.

• svenne

svenne

Medlem
    21 februari, 2009 vid 12:11 som svar på: Crossover 04

Även jag håller med Surfmeister. Jag väger ungefär samma som du Erikson och du kommer inte ha några problem med CO. De är skitlätta att rigga, har bra bottendrag och låg dragpunkt. Jag var supernöjd med mina.

• svenne

svenne

Medlem
    19 februari, 2009 vid 21:51 som svar på: Prishöjningar..?

Det kommer åtminstone svenska brädor.
    Men det är inte billigt att bygga här heller. Tex kolfiber är pissedyrt idag och det är problem att få tag i bra fiber i tunna vävar. Och ju tunnare – desto dyrare. Fiberindustrin tämligen töms på produktion idag av tre stora branscher och de är inte ens intresserade att göra lätta vävar längre. Och när det kommer till timersättning, så finns det liksom en anledning till att de flesta brädor tillverkas i låglöneländer. Det går inte att jämföra riktigt med en båt där helt andra produktionsmetoder och fiberkvalitéer används och slutnotan på produkten har både fem och sex siffror.

Så på brädfronten: ja, det kommer att komma svenskt. Och nej, vi kommer inte att kunna tjäna pengar på det. Så vi gör det så länge vi tycker att det är kul.

• svenne

svenne

Medlem
    18 februari, 2009 vid 20:47 som svar på: Tycka till!!!

Jesper, jag känner en riktigt duktig elektriker som du kan få numret till. Å andra sidan så tar han nog inte emot Smack som betalning. Varken sånt som du gillar eller som Slusken går igång på.

• svenne

svenne

Medlem
    18 februari, 2009 vid 14:58 som svar på: Tycka till!!!

Märkligt vad era signaturer blev markant kortare helt plötsligt. Nu går det ju att urskilja vad ni faktiskt skriver i inläggen också. Tack förresten, men om jag behöver kitekallingar så kan jag ta det med Mattias direkt. Fast jag är ganska säker på att jag aldrig kommer att köpa en Kite-pryl av Surfspot, så det är nog inte något stort problem för min del.

Så för att skriva nåt skit som nuddar ämnet, är inte Formula alltid kryssläns?

• svenne

svenne

Medlem
    17 februari, 2009 vid 16:41 som svar på: Tycka till!!!

Jag tycker att ni har de största signaturerna av alla, ja nästan större än kite-tomtarna faktiskt.

Sida 142 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA