Forumsvar skapade

Sida 155 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    22 september, 2008 vid 13:10 som svar på: Vart skall man åka
  • svenne

svenne

Medlem
    19 september, 2008 vid 18:51 som svar på: Panga grisen!

Jag är inte så intresserad av filmning, men jag är fläskesugen ändå. 🙂
    Här är en stillbild från en filmsekvens. Porrigt skarpt.
    http://hdimage.org/images/wshr1tffanunn61rqa_001.png

• svenne

svenne

Medlem
    19 september, 2008 vid 16:06 som svar på: windsurfresa i oktober, vart?
  • svenne

svenne

Medlem
    19 september, 2008 vid 14:24 som svar på: Vulcan training… (good for a giggle)
    kingarne;501037 wrote:
    Grym! det där måste man ju prova. Nu behöver man bara en attrapp för framåtlopen också.

Det gjordes i Oman-rullen som Peter gjorde för några år sen, men den verkar vara i jjymden. Springkullerbytta-med-bom-into-dubbelsäng.

• svenne

svenne

Medlem
    19 september, 2008 vid 10:46 som svar på: Leverans – Carbon Art
    Kesse;500975 wrote:
    OK
    När inte brädan användes längre så gjorde jag en lampa av den, med infällda spotlight.
    Nu har jag fått för mig att testa brädan igen, efter ca12 år och därför plastar jag igen lamphålen så den blir surfklar.

Vet inte vad som är mest stört, att du gjorde hål för lampor eller att du lappar igen.
    Du är sjuk. Sjuk! 😀

• svenne

svenne

Medlem
    19 september, 2008 vid 07:09 som svar på: Sa09

Fråga kolon: Var geografiskt ska man jaga boende?

• svenne

svenne

Medlem
    17 september, 2008 vid 18:44 som svar på: Sa09

Ok, here goes mina fem cents.

Vi siktar på februari och framåt, hur länge vet vi inte riktigt än.
    Någon med bra tips var vi kan hitta bostad? Vi har några uppslag men jag vet att det går att få tag i ställen närmare kusten. Någon som vill dela en villa eller som sagt har bra tips på hyffsat billigt boende?

Februari är i senaste laget, men det är annat som styr det så det är bara att hoppas på att det är lite blåst kvar. Annars blir det till att lägga sig på fishen och kravla ut. 🙂
    http://www.capesport.co.za/windgraph.asp

BTW, genom att bara scanna Estate-firmorna i Kapstaden så kan man LÄTT se en ökning av hyran 2010. Tex 4250 Rand till 15 000! Ska ta mig tusan köpa en kåk och hyra ut under fotbolls-VM…
    http://www.capevillas.com/

Nån som har tips på att skaffa bil?

• svenne

svenne

Medlem
    17 september, 2008 vid 14:12 som svar på: Omröstning kiteförbud apelviken i GP
    byGuy;500532 wrote:

Då jag jobbar på ett företag med brandvägg för intranätet ses alla våra (~300) datorer på samma IP-adress. Skulle jag be 20 arbetskamrater rösta skulle GP se samma IP adress på alla 20.

Jag kör Perl-skript som bygger statistik för webbservrar och ser var trafiken går, vilket land, vilken domän och så vidare. Om många anrop kommer från en IP-adress som inte går att slå upp mot en bolagsdomän är sannolikheten ganska stor att nåt knas är på gång (för min del handlar det om att kapa trafik till bla sökrobotar). Dessutom så bör de ju ana oråd när en poll helt plötsligt sticker iväg i trafikmängd i förhållande till andra pollar.

Meeeen, det handlar iofs om en bonnahålablaska, så man kanske inte ska räkna med att de är bäst på att ana oråd… 😉

Självklart tycker jag inte att förbud är bra, det finns bättre sätt lösa problemet på.

• svenne

svenne

Medlem
    17 september, 2008 vid 12:47 som svar på: surftour europa oktober

Hyères (ca 1 h väster om Nice) är också trevligt. Plattvatten på ena eller endera sidan om halvön. Det verkar som att franska medelhavskusten är tom på folk när det inte är semestermånader, så det är nog inga problem att hitta platser att bo på.
    Tips: Kolla med Johan som har vindsurfing.se, han har varit en hel del i södra Frankrike och surfat.

• Om jag får gissa så…
    Skillnaden är att idag behövs inte en uppsättning med formar. Alla segel, alla modeller, till och med flera märken, kan samköra all segeltillverkning i en och samma form. Formen är en tjock gummiduk som ställs in ”tredimensionellt” med linor inne i duken. Avancerat och dyrt, men en form till alla segel har till exemepl North och Rebel använt till racingbåtar sen 3DL kom. Skillnaden är dock att de gossar som köper segel i den klassen pungar ut med en mille i stöten, inte några futtiga tusenlappar. Förhoppningsvis har det blivit bättre budget i att använda dynamiska formar, vilket kan gagna oss. Om det nu spelar någon roll för oss med små segel att de är 3DL.

• svenne

svenne

Medlem
    17 september, 2008 vid 08:36 som svar på: Shitbay freestyle open

Jag kraschlandade hemma 12 på natten efter en hel dags galen cykeltävling. Nu vet jag att det enda jag missade var efterfesten, men det var det värt! Jag somnade ändå på krogen efter ett glas. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    16 september, 2008 vid 12:59 som svar på: Omröstning kiteförbud apelviken i GP

Å så kommer tidningen snart att inse att deras omröstning är hijackad och kiter-boys har än en gång fått se sig själva överkörda med dåligt rykte och gnäll.

• svenne

svenne

Medlem
    15 september, 2008 vid 21:36 som svar på: Fishboard(villgöra något på träsllöjden av trä

För egen del kan jag stå för det som stod i Olas originalinlägg.
    Sluta massakera trådar med en massa tecken som inte ingår i ett vanligt alfabet, och ställ gärna frågorna i en tråd!
    Jag tror att nisse är en tomtenisse, eller något annat taget ur Trolltyg i tomteskogen. Typ ett troll. Eller en kitare.

• svenne

svenne

Medlem
    14 september, 2008 vid 15:36 som svar på: Behövs detta lagas?

En 100 liters Drops Stubby, den där har en nos som man kan ramma krigsfartyg med. Stubby är förstärkt i hela nospartiet och klarar ordentliga smällar. Självklart försämras styrkan när det väl har skadats en gång, men jag skulle gissa på att det fortfarande är tillräckligt mycket styrka kvar under färgen med tanke på hur just den brädan är byggd.
    Jag skulle inte göra något åt den där skadan, kör vidare och kolla den då och då så att det inte växer.

• svenne

svenne

Medlem
    12 september, 2008 vid 12:28 som svar på: Planing på Riddarfjärden just nu !
    Goretex;499216 wrote:
    Måste va byigt som fan där…
    Vore kul dock att köra inne i stan…

Såg nån som simmade med sin utrustning mot stranden i Rålis i sommras, tog ett kort med mobilen.. Kan slänga upp det senare =)

Det var förmodligen någon från Johans hyrcenter
    Jag skulle vilja dra en repa mitt på, typ mitt för Preem-macken. Inte för att det lär vara ett bra ställe att surfa på, men för att det går. 🙂

Sida 155 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA