svenne
Forumsvar skapade
-
glader;470868 wrote:Kan du utveckla det?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=16TPD4d7Y28[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sCejKO28RdI[/youtube]
-
Är det bara jag som tenderar att luta mig för mycket framåt så att nosen till och med gräver ner sig och jag ”snubblar”?.. 🙂
Jem Hall har ett tips som jag har haft stor nytta av. Våga släpp riggen och försök att dra bomhanden i vattnet. Kan du det böjer du tillräcklig på knäna och lutar dig framåt så det räcker.
-
Jag tror fortfarande på att trycka i en extra fenbox och köra med en vanlig fena. Och vill du använda brädan utan centerbord så sätt dit ett avkapat fenhuvud.
-
Just den där är inte min. Min var grön. 🙂
-
Bäst och bäst, det vet jag inte.
Pensel funkar hur bra som helst. Måla, slipa, måla, slipa, polera – en metod som ger bättre resultat än du anar (Jag har gjort det med Mekanlack).
http://carpainting.wetpaint.com/page/Roller+Method

-
Fråga Mirt på typ2-klubbens forum, han gjorde Marocko i sin folkabuss förra året. Om det inte går att mejla honom utan medlemskap, fråga efter han på forumet som inte kräver inloggning.
-
1) Antingen spacklar upp skadan så att den är slät och kör järnet, eller om det ska vara seriöslagning spacklar du och antingen 2K-lackar eller köper Topcoat (gelcoat med vax i) och målar med. Gel/topcoat bygger mer än lack och slipas ner till jämn snygg yta. Är du duktig på underarbetet så kör med filler eller glasfiberspackel och sen lack. Jag föredrar fiberspackel, ska man ändå tynga ner området med något kan det lika gärna vara med något som hjälper till istället för att bara fylla ut.
2) Om den invändiga gelcoaten ser bra ut, slipa upp med maskin och lacka med 2K-lack. Eftersom det inte behöver vara superfinish så kan du göra mycket av förarbetet själv och sen be en billackerare lägga ett lager klarlack.
Eller så lackar du själv med en billig spruta från Fultema. -
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=05pJ1yG3IS0[/YOUTUBE]
-
Det är sån jävla prylhysteri, ni tjatar å tjatar om pixlar och buffertar medans jag tar bilder som jag får bra betalt för med min gamla 60:a. Och ska jag jämföra mina bilder med min gamle fotokompis så har jag inte en sportmössa i kvalitét, och hans kamera är ännu sämre. Det sitter inte i kameran!
Dessutom, jag vet inte hur många som köper kamera på spec, bränner en massa lusentappar på objektiv, och till sist blir det inte bra i alla fall för att de tar 10 bilder om året och har inte lärt sig fota med tele över huvud taget.Köp en 450 nu för fan, det är inte kameran som är begränsningen ändå. Om du nu tycker att det är kul, köp en tele när du känner för det. Gör du inte det har du sparat åtskilligt som kan gå till surfprylar istället.
MVH,
Trött på alla kamera-spec-runkare -
Min förra Transporter 2,5TD drog 0,7, fullastad med två RR-hojar och all packning i motorvägsfart (+ lite till…). Sticker det iväg i inköpspris så faller snabbt värdet av att dieseln drar mindre. Allra helst nu när dieseln dessutom ligger på en stabil nivå över bensinen och dieselbilarna blir dyrare för att de har blivit populära.
När jag köpte min förra BMW (2005) var dieselpriset ett helt annat och då var break even vid 800 mil, en kilometer till och dieseln blev billigare i drift en bensinaren. Men det beror också på som ni redan har påpekat vad för skatt och försäkring man kan få, har bilen fortfarande vagnskadegaranti så är det rätt mycket pengar. Det blev inte sämre för min del när skatten blev CO-baserad och Bömern sjönk med 1200 spänn. 🙂
Å andra sidan jämkade dieselpriset det genom att stiga rätt ordentligt.Om jag stoppar in Basses uppgifter i Excel-arket så blir det följande, jag höftade skatt, försäkring etc. Jag gjorde dessutom en liten uppgradering av arket på lunchen och la till hur många år man tänker ha bilen.
-
Jag gjorde den här en gång i tiden, den jämför två bilar.
Den är skriven som ett kalkylblad i OpenOffice, men jag tror att den funkar även när jag exporterade den till MS-format. -
Hyr en tältplats och sov i bilen.
-
SWE 1;467397 wrote:De var precis lagom runt 20″ 😀
Ger ett upprätt och avslappnat stance i lättvind och plattvatten. Ingen risk att man drar riggen över sig och sänker lovartskanten.
//JIMMY
Men åååhh! Du är ju SÅÅÅ 2007!
Allt under 30 är tyskt. Du har inte läst forumet på ett tag va?.. 😉 -
Jag har filter mest för att det är en billig försäkring.
Nytt filter för 350 spänn eller nytt objektiv för 16 papp är ett ganska lätt val.