Forumsvar skapade

Sida 170 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    10 juni, 2008 vid 21:30 som svar på: Närlunda

JÄVLAR vilken rolig eftermiddag!!!

Kom loss alldeles för sent från jobbet, kör järnet ut och är på plats strax efter fyra. Men i början var allt bara bökigt, det kändes verkligen som en evighet sen jag surfade ordentligt, ihop med grejerna och ut med 4.2 så fort det bara går. Hmm… Gick så där och trots bra drag så var det var svårt att hålla planing mellan vindstråken, så in igen och rigga 5.0. Så där ja. Bra drag åtminstone, men fortfarande bökigt. Ingen balans, inget bra trim, kraschar varenda gipp. Fan!
    Men efter några tillrättaläggningar, bak med linorna, lite mindre nedhal, på med en lite större fena och några repor med högre koncentration så… ….SMACK! det bara funkar och inte en en vurpa på skitlänge, det bara flyter!

Till slut är jag helt färdig i armarna och måste gå upp och vila, nästan alla har dragit för att glo på nån fotbollsmatch och det är bara några kvar som också packar ihop efter en lång dag. Men fler är på väg ut och till och med på väg tillbaka, så jag vilar en kvart, riggar upp till 5.6 och kör vidare, får till några hopp (grymt fina ramper, mer än 100 meter långa släta vågdalar!) och allt släpper verkligen helt – det bara funkar igen!
    Så tack Närlunda för en grym dag, och när solen gick ner var det bara jag, Iriemannen och Cedvar kvar. Men jävlar vad roligt vi hade.

Ibland leker livet! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    10 juni, 2008 vid 10:39 som svar på: VW Caravelle – transport

Å jag tuffar vidare på RME. Full tank i Touranen under 500 spänn. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    10 juni, 2008 vid 10:09 som svar på: Delaminering ?

Som jag skrev innan, det behöver inte vara mjukt när det har delaminerat. Bara för att det förekommer släpp mellan lagren behöver exempelvis inte fanéren under vara mjuk.
    Hårt bakom – stum känsla.
    Delaminering – sämre styrka.

• svenne

svenne

Medlem
    10 juni, 2008 vid 10:02 som svar på: Närlunda

Japp, jobbar också undan det sista sen blire Närlunda.

• svenne

svenne

Medlem
    10 juni, 2008 vid 06:49 som svar på: Delaminering ?

Bara ett litet påpekande…
    Det behöver inte vara mjukt när det har delaminerat, mjukt blir det om kärnmaterialet har blivit förstört. Däremot innebär det i princip alltid att det är delaminerar om kärnan är mjuk.

• svenne

svenne

Medlem
    10 juni, 2008 vid 06:42 som svar på: Bilder från FITUNA (080606) Del2
    kingarne;473789 wrote:
    Måste bara fråga: den kända surfprofilen ser onekligen inklippt ut i bilden, är det så och isåfall varför? 🙂

Härliga bilder!

Jag tror snarare på att det är fååtågrafen som har slarvmaskat bort surfaren när han har försökt att fixa till ljus och färg.
    Håller med Getwet om att det ser ut som att det är plåtat utifrån!

• svenne

svenne

Medlem
    9 juni, 2008 vid 15:22 som svar på: Närlunda

Närlunda på kvällen, ända in i kaklet!

• svenne

svenne

Medlem
    9 juni, 2008 vid 14:04 som svar på: jättebåt björkvik.

Yrkestrafik har inte i något regelmässigt stöd för att köra hur som helst och har inte företräde, det har vi redan diskuterat flera gånger på det här forumet. Däremot finns en generell regel att fritidsskeppare ger vika för yrkestrafik, men det är en helt annan femma och handlar mer om sunt förnuft än vad som står i regelboken.
    Det är inte ens säkert att surfaren såg motorbåten, och kaptenen kanske inte heller såg vad som höll på att hända förrän det var för sent. Hade assistansbåten kolliderat med surfaren hade han gjort sig skyldig till ett mycket allvarligt fel. Min egen uppfattning är att det är bra att du ringde och berättade. Det är möjligt att det såg värre ut än det var från håll, men det är bra om det tas upp särskilt som just Sjöassistans borde visa hur sjövett ska gå till.

Å andra sidan, om surfaren laddade på framför en 10-tonnare med flit så är det bokstavligen – jävligt fult gjort. Man rattar inte en större båt som en gaffeltruck precis.

• svenne

svenne

Medlem
    9 juni, 2008 vid 07:25 som svar på: Laga trissjolle

Trevligt, kul att det blev bra. 🙂
    För egen del har jag lagt ner åtskilliga timmar på att renovera en Smuggler i vår. Bryggskador och kantstötningar ta mig tusan överallt, plus en lång spricka i skrovet. Men det som syns mest är att grabbräcken och en ful kantlist är borttrollade.

• svenne

svenne

Medlem
    8 juni, 2008 vid 20:33 som svar på: Brädkärra

Jag vet jag vet jag vet! Använd sökfunktionen.

• svenne

svenne

Medlem
    3 juni, 2008 vid 22:05 som svar på: RRD 2010 Proto, Twinfin Twintip!
    wilund;472276 wrote:
    det enda problemet är att med rådande vattensstånd får hon får hålla sig 2km från land för att inte gå på grund

Eller så byter man till en mindre centerfena. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    3 juni, 2008 vid 17:13 som svar på: RRD 2010 Proto, Twinfin Twintip!

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet! 😉
    Jag tog inga bilder på just den här brädan, men det finns på några andra som jag bytt fenbox på. Jag är lite dålig på att lägga bilder, men den här finns i alla fall.

• svenne

svenne

Medlem
    3 juni, 2008 vid 13:31 som svar på: Är detta paket prisvärt? Nybörjartips efterfrågas!

Ja lyssna nu på gammelgubbarna. Skaffa en större och när du känner dig stabil så går du på en mindre bräda och behåller den första som lättvindsbräda (eller säljer till nästa nyburgare). Playmate är inte easy cake sailing.

• svenne

svenne

Medlem
    30 maj, 2008 vid 22:06 som svar på: Laga bräda.

Försök att få tag på 2K Pur-skum istället.

• svenne

svenne

Medlem
    30 maj, 2008 vid 13:45 som svar på: Fullfartsgippen
    glader;471227 wrote:
    Hrm, ok, men han tvärstannade ju i gippen…

Iofs så har jag inte påstått att övningen gick ut på att komma runt fullplanande, men det är inget som säger att han på filmen gör rätt hela vägen heller. Poängen var att testa om den som gippar är tillräckligt långt in och ner i svängen.

Sida 170 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA