Forumsvar skapade

Sida 169 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:54 som svar på: RRD 2010 Proto, Twinfin Twintip!

Kul!
    Har du provat den själv? Borde gå att ta höjd som en gnu. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:53 som svar på: Nybörjar vågor i vinter
    styret;475585 wrote:
    och bra 5.0 med sideshore… när drar vi?

Nu när du säger det på det viset…

• svenne

svenne

Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:51 som svar på: Max segelstorlek

Jag skulle gå på 8,2:an. Tror inte att 9,0 ger dig något extra förutom mer jobb. Skillnaden i 8,2 och 8,5 är inte större än ett pumptag extra.
    Att söka storlekar på tiondelen på så här stora segel ger inget, det är stor skillnad på små segel men på de här lagårdsdörrarna är den procentuella skillnaden obetydlig.

• svenne

svenne

Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:46 som svar på: Bilder FITUNA 080615 Del 1

Och nu tänker jag påpeka att en kiropraktor, naprapat, eller vad som helst som ni vill kalla ”kotknackare” gör ett rent yrkesmässigt fel om de använder manipulering om det inte finns behov av det.
    Att den ena är bättre än den andra är inget annat än personrelaterat idag eftersom naprapati, sjukgymnastik, kiropraktiker och en del ortopeder utför samma typ av vård.

Häpp!

• svenne

svenne

Medlem
    16 juni, 2008 vid 11:55 som svar på: Brädreparation i Stockholm

Ja ja, slipa bort skiten bara. Utseende är helt onödigt, det är Cohones som ger respekt.

• svenne

svenne

Medlem
    16 juni, 2008 vid 10:25 som svar på: Bilder FITUNA 080615 Del 1

Har GetWet börjat med freestyle?!
    Är det en AirPonchoIntoFlaka360 eller en Delayed Forward?

[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=36444&stc=1&thumb=1&d=1213564105[/IMG]

• svenne

svenne

Medlem
    15 juni, 2008 vid 21:23 som svar på: Björkvik söndag #2

Jag fastnade på ett båtjobb i Saltsjöbaden, och det verkade inte blåsa hummer direkt. Men men, man lurar sig visst…

• svenne

svenne

Medlem
    15 juni, 2008 vid 20:33 som svar på: Nybörjar vågor i vinter

Barbados, jag var där och jag tror fan jag missade hela grejen. Min egen erfarenhet är: svindyrt, massor med droger och konstant skithöga snubbar.

• svenne

svenne

Medlem
    15 juni, 2008 vid 09:45 som svar på: Hjälmaresund i tis

Det är gamla kalkbanan, den var Europas längsta linbana när den byggdes. Den är numera nerlagd. http://www.kalklinbanan.se/

Härligt med lerbrunt Hjälmarskitvatten! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    15 juni, 2008 vid 09:41 som svar på: Brädreparation i Stockholm

NM275 är att föredra då den både blir lagom hård utan värmebehandling och dessutom är ”miljövänlig”. Den går att köpa på enlitersflaska på Epotex.
    Jag säger som Jesper, Epotex är en rackarns bra butik. De har fiber på rulle av bra kvalitét också.
    En liter plus härdare kan bli i mesta laget om det bara är smålagningar dock…

• svenne

svenne

Medlem
    14 juni, 2008 vid 10:35 som svar på: Ännu en superdag på Haga

Klas, har lilltjejen testat centerbordaren än?

• svenne

svenne

Medlem
    13 juni, 2008 vid 12:45 som svar på: Hjälmtrend!
    räggi man;474746 wrote:
    jaha tack då

Vassego.
    Ditt huvud väger 4-5 kilo, och det sitter fast i ytterligare en kropp på typ 70-80 kilo. Om du vurpar i låt säga 30 km/h lär rörelsenergin göra hjälmens flytförmåga obefintlig tills kroppen har bromsats upp. Dessutom, tror jag inte att min skatehjälm flyter över huvudtaget trots frigolitinnehåll. Definitivt inte med huvudet inkluderat.

I sånt fall skulle det vara livsfarligt att surfa med våtdräkt och ännu värre med flytväst för då skulle kroppen bromsas upp och huvudet fortsätta.
    *SNAP!*
    Lisa 4 år: Mamma, vad tappade farbrorn?

Näe, köp hjälm och ladda hårt!

• svenne

svenne

Medlem
    13 juni, 2008 vid 09:20 som svar på: Torö rapport?

Höga(re) än Jesper.

• svenne

svenne

Medlem
    13 juni, 2008 vid 07:37 som svar på: Hjälmtrend!
    räggi man;474667 wrote:
    kanske en dum fråga, men i och med att hjälmen har en viss flyt förmåga så har jag varit lite rädd att använda en pga. wiplash skador. Jag menar att dunsar du i vattnet med en herre jösses fart så sjunker ju kroppen bra mycket fortare än skalle(hjälm)

Jajamänsan, det var en dum fråga! 😉

• svenne

svenne

Medlem
    13 juni, 2008 vid 06:25 som svar på: Hjälmtrend!

Jag kraschade så jäkla hårt en gång och fick en mindre hjärnskakning av vattnet, så det behöver inte vara bommar, fenor eller andra hårda saker i vägen. Det var sjukt läskigt att försöka komma tillbaka till stranden när hela världen är ett fukkin tivoli.
    Min skate/BMX-hjälm från Stadium funkar fortfarande hur bra som helst, och visst värmer det extra på vintern! Men jag slarvar mer och mer, borde ha den oftare helt enkelt.

Sida 169 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA