Forumsvar skapade

Sida 176 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    21 april, 2008 vid 18:04 som svar på: Familjebräda/storsegelbräda – många val!

Varför inte bara köpa en vanlig bräda och trycka i en fenbox till?

• svenne

svenne

Medlem
    21 april, 2008 vid 09:46 som svar på: Vem fan har

Har du inte monterat fotstropparna lite konstigt?

• svenne

svenne

Medlem
    19 april, 2008 vid 22:09 som svar på: Karpathos 2008
    Aronh;459468 wrote:
    Tack för svaret Svenne. Jag kollade runt lite efter Princess Studios. Ligger inte det en bit ifrån vikarna Chicken Bay, Gun Bay och Devils Bay? Det är klanske inte så långa avstånd på ön. Tycker det är så svårt att hitta olika alternativ när det gäller boende.

Jag får intrycket av att Karpathos är ett mycket omtyckt resmål. Ska bli spännade att komma dit.

Det tar max tio minuter att gå till Chicken från Princess. 15 till Devils, i tofflor.
    Sök, det finns hur mycket som helst om Karpathos här.

• svenne

svenne

Medlem
    19 april, 2008 vid 21:05 som svar på: Karpathos 2008

Jag kan rekommendera Princess Studios. Det ligger på promenadavstånd från alla centra (närmare Chicken än Devils), bra lägenheter med sjysst badrum och pentry.

• svenne

svenne

Medlem
    19 april, 2008 vid 21:00 som svar på: Karpathos 2008

Det finns typ en kisok vid flygplatsen, men annars finns inget annat än baren och restaurangen vid Chicken bay. Nu vet jag inte så mycket om Mistral-haket, men Chris Schill ringde upp en snubbe i stan, som ligger på andra sidan berget, som kom över med en moppe på trailer. Riktigt smidigt. Kort och gott och inte alls så dyrt, tänker ni snåla på matbudgeten så är moppe eller bil ett måste. Tror till och med att det blir billigare att just hyra moppe och åka några gånger till stan och handla än att äta restaurangkäk hela tiden. Å andra sidan är det överraskande grönt på norra sidan av bergen så det kan vara värt att ha ett fordon och åka runt lite.
    Jag upplevde STORA prisskillnader i de få butiker som finns. Kolla runt lite, det är lite svårt att förklara hur man hittar till den jag gillade.

Jag gillar Karpathos, och hade det inte varit för andra planer i år hade jag nog redan bokat. 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    19 april, 2008 vid 20:49 som svar på: Återfallsurfare söker surfkompis i Stockholm

Åk till Fituna en dag när det luktar sjöbris, och du lär ha kompisar hela dan! 🙂

• svenne

svenne

Medlem
    17 april, 2008 vid 13:16 som svar på: Bilder till hemsida sökes

Om det är en ideell förening så får du gärna använda mina bilder, bara det står vem som har plåtat. 🙂
    Till bakgrunder etc går det också bra, säg bara till att du använder dem så är jag nöjd.

• svenne

svenne

Medlem
    16 april, 2008 vid 12:48 som svar på: Dra kablar i transportern T4
    Vicky;458812 wrote:
    @ Svenne
    Har jag rätt i om att koppla 1,5mm2 kabeln till startkabeln men koppla in den vid säkringarna istället. Alltså ta reda på vilken säkring som är till ignition och sen kanske man kan klämma in den där till och med.

Vilken kabel tänker du koppla till startkabeln? Jag hoppas att du inte tänker koppla in styrströmmen till skiljereläet någon annanstans än till just D+, vilket är samma sak som laddlampan. Du har ju ett kopplingsschema och du vet vilken som är D+ på generatorn, vad är problemet?
    Säkring till startkabeln? Har du en sån är du ensam om det. I sånt fall ska du leta efter något i storleken ölburk med texten ”max 600 A” eller nåt sånt på. 😉

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 17:32 som svar på: Dra kablar i transportern T4

Skämtar du, eller?..

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 17:23 som svar på: Dra kablar i transportern T4

Slå på tändningen och kolla om varningslampan för laddningen lyser. Klipp den kabel du misstänker är D+. Om laddningslampan slocknar, då har du kapat rätt. Om inte – klipp den andra! 😀

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 16:44 som svar på: Dra kablar i transportern T4
    Vicky;458648 wrote:
    Som du kan se står det

W D+

Alles ovanför den blå linjen. Vågar man lita på att den blåa till höger då är D+

Det här borde ha gjorts en massa gånger =/

Ja, det enda som händer om du klipper fel är att något slutar att fungera. 😉
    Se till att göra en bra skarv. Som jag skrev förut, löda är bäst.

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 16:42 som svar på: Dra kablar i transportern T4

Kolla pdf:en, kanske hjälper.
    (originalet finns här, sidan 16)

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 16:32 som svar på: Dra kablar i transportern T4

Men förresten, står inte det på generatorns gavel? Tycker till och med att det gör det på dina bilder.

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 14:16 som svar på: Indien, ngn som har koll?

Jag frågade min jobbarkompis, han är uppvuxen där, han sa ”glöm det”. Dessutom är vattnet sisådär runt stan. Däremot om man reser ett par timmar söderut finns det hur vackra stränder som helst, men det är väl som resten av Indien – dvs helt vindlöst, så kanske lite vågsurf om du har tur.

http://www.globalsurfers.com/spot.cfm?land=India&surfing=1245&travel=Bombay

• svenne

svenne

Medlem
    15 april, 2008 vid 12:50 som svar på: Dra kablar i transportern T4

kommer inte ihåg vilken som är D+, W är en givare för varvräknare.

Sida 176 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA