svenne
Forumsvar skapade
-
gustaf78;461870 wrote:Jag får testa å gå ut snart. Ser så juste ut att rigga på gräset vid lux och dra ut sen. Men det är alltså inga förbud eller liknande.
Nope, men det är sällan 8 knop hålls runt öarna, och undvik fartygsrännan. 🙂
-
Surfjohan;461799 wrote:i rest my case..
Ser ut som vilken Hisingsbo som helst.
-
Surfa runt Essingeöarna? Hmm…. Eller inte. 🙂
Bor själv på Stora E och det är nästan omöjligt att ta sig längre än hundra meter, kanske om du vill flippa segel men räkna inte med mycket mer än så. Byigt är bara förnamnet, det är dessutom satan så omöjligt att avgöra vilken vindriktning nästan by har. Däremot, de få gånger det har blåst ostligt har det sett förvånansvärt bra ut vid Rålis. Kanske inte så konstigt att Johan på vindsurfing.se kör sina uthyrningsgrejer där. 🙂 -
Surfjohan;461603 wrote:Så går det när man gör brädor med mönster baserat på sofföverdrag från gamla tyska porrfilmsinspelningar.
Du, nu snackar vi om F2. Inte RRD.
-
Se där. Å så börjar vi om på ny kula utan skulder. Klart å bettart.
-
Ja jäklar, bilderna på honom i shapeverkstan skulle få vilket skyddsombud som helst att dö i chock. Men han har i alla fall handskar på sig. 😀
-
Vicky;460896 wrote:Den blåa var den rätta jag har tatt bilder och ska skriva en guide kommer upp strax
…vilket inte garanterar att det är blått på en annan årsmodell. Eller ens av samma.
-
surfing_is_great;460871 wrote:Okej..Funderar på att åka och köpa en ascan polar men vantar och skor nästa lördag när surfspot öppnar sin butik nästa lördag och undrar då ifall de paketet blir för varmt över kanske 12 grader i vattnet, brukar va ganska frusen av mig men vill ju inte heller bada i min egen svett..
Va hos morsans hus på Ekerö och lämnade mina nya vindsurfgrejer idag och gick ner och kände på vattnet och trodde fan ja skulle få kramp i handen efter sisådär 3 sek..men sugen kan man ju inte låta bli att bli sugen när man har 10 meter till vattnet från huset samt ny lättvindsutrustning:DÄh, jag gillar inte heller att frysa. Jag kör 5/4 i juni. 🙂
-
Jag säger så har va, har du gjort ett bra underarbete så behöver du inte lägga på mycket spackel. Har jag lagt på mer än en millimeter, då är det för mycket och jag har slarvat. Spacklet ska bara vara föratt släta ut det sista. Att lägga på ett jämnt och rätt-tjocklek-från-början-lager kräver lite övning. Så om du behöver lägga på ett lager till spelare ingen roll, spackla på du.
Epoxi och fyllmaterial är mycket lättare, men är svårare att slipa och tar längre tid att härda. Är det inte mycket som ska spacklas så sparar du inte många gram, men har du mycket ojämnheter så kan det vara en bra idé att fylla ut först med mikroballonger eller dylikt.
-
Det var åtta grader i Näsby park förra helgen, så det är löjligt bra temp nu.
-
Sånt där är bara äckligt att se. Va f*n!
-
Bra argumenterat Christian, riktigt bra!
Fantastiskt att se att en myndighetsperson bemöter väl skrivna argument/frågeställningar, genom att säga att det är självklart att surfare inte kan samexistera med badande. På vilka grunder då?..
Bara av ren nyfikenhet, skulle vara kul att höra om det finns någon vårdcentral i närheten eller om MAS någonsin har fått vårda en badande som har skadats av en surfare.
Vilken pajas. -
Ja, men ta vad skit som helst bara det är 2-komp.
Direkt taget ur produktkatalogen:
PP 100 tvåkomponent snabbhärdande lättviktspackel. Mycket tät ytfinish. Kan även övermålas direkt. Härdar på 10 minuter. Varken spricker eller sjunker. Extremt lättspacklat bilspackel med överlägsen slipbarhet även efter flera timmar. Mycket lämplig för lackeringsarbeten.Du kan lika gärna använda Hagmans eller något annat märke, eller använda gelcoatspackel om du vill. Har du kommit så långt att du har lappat ihop en delad slalombräda känns det lite lustigt att du tvekar över spacklet…
-
PP100 blir hur bra som helst, vanligt hederligt 2K finspackel.
Undvik hundbajs, det löser upp sig när det blir repor i lacken. -
Perrapops;460159 wrote:Finns annars bra priser på start/familjebrädor på surspot.
Skull säkert komma undan med minst 2/3 av kostnaden om man köper där.
For Irieman, money is not an issue. 😉