svenne
Forumsvar skapade
-
Det är onödigt med 2K-färg, ingen av brädtillverkarna använder det själva. Vanlig hederlig sprayfärg funkar men jag håller mig till bättre kvalitéer än Fultemas när jag lagar andras brädor.
-
svenne
Medlem24 februari, 2008 vid 19:50 som svar på: Mystiska nattliga händelser i Stockholm… (parkeringsplatssurf)Najs bilder Ola. 🙂
Den behöver trimmas in mer, trucken ska flyttas fram mer och den behöver större framhjul. Ska fixa luftpumpade hjul fram, helst 180 men jag få nog nöja mig med 150-160 mm för att få plats med dem. Dessutom är de luftpumpade betydligt bredare så den har ännu bättre bärighet på gräset.
BTW så satte Ola en klockren gipp och surfade ut på parkeringen switch stance. -
Lördag morgon is the shit! Jag hoppas på Närlunda eller Christers place.
-
Rätt törstiga, under litern var en omöjlighet med gamla firmabilen.
-
För mig är det lite som att jämföra Bungeejump och knyppling. Det finns ett snöre med i bilden och sen är det inte mycket som är likt. De som seglar någon liten snabb båt (F18, Tornado etc) skulle väl kunna surfa, vilket jag gör numera och jag seglade Tornado förut. Kölbåtsfolk är mer sugna på att kunna segla, inte åka fort. Klart att det finns kölbåtar som spettar på bra också (J-båtar, Mumm, Finot etc) men för dem som äger såna är inte en surfbräda tillräckligt med utrustning, det finns ju inte ens en skotskena!
För min egen del tröttnade jag på alla jävla måsten och att det tar sån förbannad tid med allt kringgöra, plus att det är sjukt dyrt att ha båt (visst finns det billigare båtar, men billig och snabbseglande är oftast inte en kombination). Men jag saknar båten i sig.
Det är bättre att snålåka på alla andra istället. 🙂 -
Satan, fast på jobbet igen. Och jag som bytte jobb för att kunna surfa mer…
-
Poopzilla;445840 wrote:Step Into Liquid.
Endless Summer.
The September Sessions (Regiserad av Jack Johnson, mycket bra musik av honom dessutom)Thomas
Mycket bra val! Step into är ett måste.
-
Surf’s up är så sjukt j**lä rolig. Har man den minsta koll på de som har surfat pro-touren de senaste tio åren är den löjligt mycket humor.
Annars finns det några rullar som rockar röven av de flesta storproduktioner. Typ, Babbelviken, Another shitty day in Africa, Commited, Section8 för att nämna några. Svensk film rockar kort och gott fett!
-
Stadium har ett eget märke, Warp, som är äckelbilliga. Men du får vad du betalar för. Om du bor i Stockholm har One Off på Vasagatan bra priser. Och kahalani.se
-
Beror ju helt på skicket och hur den är servad. Polarens går fullastad i princip hela tiden och den är uppe i 60 000. Om du har möjlighet så är ett komp-prov vettigt men annars är det inte värre än alla andra långmilare (leder, bromsar etc)
-
kinetic;445270 wrote:Svenne: Hehe…Lite mer jobb på en TDI än på de ”gamla hederliga” VW spisarna (1.8 & 2.0 bensin), där kan man riva av ett kamremsbyte på 90min men inte en chans att göra det på en TDI, ser ut att vara ett dagsverke…
Ja, i gamla rövbussarna byter man motor på 40 minuter. 🙂
-
Thörn;445193 wrote:Svenne;445064 wrote:Välkommen till den verkliga världen, du har inte haft bil förut va?..
Kollade upp att en kamremsats kostade 1000kr till en vw transporter 99a. En bra verkstad tar väll runt 500 kr/h i arbetskostnad. och btata kamrem ska väll inte ta så lång tid om man vet vad man pysslar med. billigast är ju att fixa själv och att byta kamrem är nog vad man kan klara av själv. skaffa en reperationshandbok så spar ni mkt pengar.
Som sagt, du har inte haft bil va?
Stoppa gärna ner fingrarna och byt kamrem på en -99:a, och så hör du av dig med hur många timmar du gjorde av med. Det är inget fel med att göra det själv, men när du har gjort det en gång så kanske du förstår varför det kostar att lämna bort jobbet. Boka inte in någon dejt på kvällen för det är stor risk att du inte går på den. http://www.amp82.co.uk/tt/timingbelt/Dessutom, när kamremmen byts gör man vanlig service (olja 500:-, filter 100:- och luftfilter 200:-) och ett vattenpumpsbyte (600:- plus vätska). Är det en bensinare åker du på en tusenlapp till i tändstift och kablar.
Edit: Här är en guide för TDI:n, http://pics.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf
-
Det här blir nästan tjatigt, men jag är skitnöjd med mina Sailloft.
Om jag vore dig så skulle jag seriöst överväga en linje Slam/SLE. SLE är samma segel som Slam (Slam Light Edition, typ) men finns i större storlek och gjorda i tunnare material. Jag körde en hel del på SLE i somras och det rockar fett.
Polaren har Sailloft 2-Cam och han är också så där löjligt nöjd. Det mosar igång tidigt och sen går det utav bara h*****e. 🙂
Kanske en Cross-linje skulle passa bättre om du bara är ute efter att plöja fram och tillbaka?