Forumsvar skapade

Sida 187 av 278
  • svenne

svenne

Medlem
    16 februari, 2008 vid 11:53 som svar på: Vw fråga
    Thörn;445058 wrote:
    det låter löjligt mkt att det ska kosta 5-9 tusen kr. är du säker på att det inte är 5-9 hundra kr.

Välkommen till den verkliga världen, du har inte haft bil förut va?..

Efter -99 är lederna bättre på Transporter/Carawelle, nyare desto bättre.
    Det är få kända brister på bussarna och det är inte något frekvent fel på dem. Min 01:a hade ett remhjul som brast vid en motvikt och det var tydligen ett känt fabrikationsfel och kostade inte många pengar att fixa. Alltså inget att hänga läpp över eller bry sig om.
    Annars är bussarna nyare än -98 ett ganska säkert kort, de håller många mil. Däremot borde du kolla efter stora motorn, 2,5 TD:n är riktigt bra. Tvålitarna får gå hårdare och 2,5:orna går mycket lugnare och har mer ork. Dessutom är drivlinan i de bussarna du kollar på långlivade.
    Är bilen i hyfsat skick och har bra servicebok så är de ofta ett säkert kort, och skulle det vara något som behöver åtgärdas är det lättmekat.

• svenne

svenne

Medlem
    16 februari, 2008 vid 11:39 som svar på: Hur många vinterseglare i Stockholm?

Funkar med både 430 och 400, standard och rdm. Det blir självklart styvare med 430, men om det blåser mycket eller är byigt så går det att rigga 400 och få en mjukare topp som luffar bättre.

• svenne

svenne

Medlem
    15 februari, 2008 vid 21:35 som svar på: Hur många vinterseglare i Stockholm?
    stoorfaen;444978 wrote:
    Ok…för att styra linan en aning…(sorry, men när vi har det på tråden): Sailloft eller Challenger!?!?!?

Challenger är säkert bra. Men som jag skrev innan så skulle jag inte tveka att köpa Sailloft igen. Jag är schüükt nöjd med mina.

@Perrapops: Varför köper du inte samma modell? En linje av samma modell är bättre än blandat.

中文不是很辛苦,我发言,并宣读了太多。

• svenne

svenne

Medlem
    15 februari, 2008 vid 16:12 som svar på: Boende i Haga Park?

PM:a Anna. Annas familj har en stuga i Sandbergen som ligger strax söder om vandrarhemmet, ungefär 1,5 km från Haga. Du är där på några minuter med bil eller med cykel. Inte världens modernaste hus, men fullt tillräckligt enligt min standard. Vi var fyra vuxna och tre barn i somras utan problem, dessutom mycket billigare än alla andra hyrbara hus i området.
    Jag åker inte dit för att bo lyxboende. Jag åker dit för att surfa och dricka mig full på rödvin, men det är ju bara hur jag gör… 😉

• svenne

svenne

Medlem
    15 februari, 2008 vid 11:02 som svar på: Stockholm söndag?

SMHI:s vanliga landprognos fungerar bättre över östra Mälaren än båtvädret. Däremot är Forecas båtväder bra även för Mälaren när den tjänsten är igång.

• svenne

svenne

Medlem
    15 februari, 2008 vid 08:29 som svar på: Gjuta fenor själv
    Spray;444834 wrote:
    Okey, vill man ha 10tons tryck vid gjutningen går man överlag tillvida exakt som jag beskrev men adderar en 10tons domkraft som pressar ihop formarna under gjutningen, lägg upp en bild när ni lyckats!

Nej, så enkelt var det inte. Pressar du ihop en hemmasnickrad form med en 10 tons domkraft så lär du ha en mosad hemmasnickrad form. Om du inte gjorde den i stål så att säga.
    Bygg gärna formar hemma och laborera, men blanda inte in övertryck om ni inte vet vad det innebär för risker. Köp färdigt material istället.

• svenne

svenne

Medlem
    14 februari, 2008 vid 17:43 som svar på: Hur många vinterseglare i Stockholm?

Sjukt nöjd med mina Sailloft. Skulle inte tveka en sekund att köpa samma linje igen.

• svenne

svenne

Medlem
    14 februari, 2008 vid 16:12 som svar på: Hur många vinterseglare i Stockholm?

Fast på jobbet. 🙁

• svenne

svenne

Medlem
    13 februari, 2008 vid 16:46 som svar på: Nytt segelmärke?

Satan va snyggt.

sweet_m.png

• svenne

svenne

Medlem
    13 februari, 2008 vid 16:00 som svar på: Hur många vinterseglare i Stockholm?
    Spray;444460 wrote:
    Vadå ingen gräns, om det är 20minus, surfar ni då också? Rätt häftigt iofs, måste bli is på alla grejor 😀 Tungt segel efter ett tag!

Eh, Ja?..

• svenne

svenne

Medlem
    12 februari, 2008 vid 21:35 som svar på: En grym surfbuss

Nja, jag menade ”Indien 3” å tänkte snarare på
    20060612_01.jpg

Åh tänkte typ, det går med en vanlig sunk-Saab också.

• svenne

svenne

Medlem
    12 februari, 2008 vid 15:36 som svar på: En grym surfbuss

http://www.dreamtrip.se/
    Kolla in bilderna under ”Indien 2″…

• svenne

svenne

Medlem
    12 februari, 2008 vid 09:21 som svar på: Gjuta fenor själv

Ni kan börja med att använda sökfunktionen, det finns bla en tråd från förra vintern som innehåller rätt mycket gör-det-själv.
    Kul, visst. Men räkna inte med att det blir varken billigare eller klirr i kassan.

• svenne

svenne

Medlem
    11 februari, 2008 vid 13:14 som svar på: Största brädan bland vågor
    pure;444017 wrote:
    Några ideer om vad som är bäst val… syncron känns ju bra med tanke på priset men om man tittar på att dom till 2008:a kapat av ca 10cm på längden jämfört med 2007:an och den har fått kiritk för att den hanterar chop dåligt (kanske beroende på längden?) så vet jag inte om det är så bra..

Varför gå över ån, det finns ju likadana i Svärjet.

• svenne

svenne

Medlem
    10 februari, 2008 vid 21:31 som svar på: TORÖ KAMPEN PÅ ABC-nyheterna 19:10 Fre

Tyvärr tar jag inte anonyma inlägg seriöst över huvudtaget, vilket de flesta på det här forumet inte gör. Registrera er, om än så under fiktivt namn om ni tänker föra mer debatt (Det här är inte DI:s kommentarspalt, här står vi för vad tycker).

Sida 187 av 278
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA