svenne
Forumsvar skapade
-
Inga SLR – någonsin – har gillat kyla, men det är ändå inget problem om man ser till att inte ha kameran konstant utanför jackan. Batterierna går åt snabbare när det är kallt och det är risk för kondens. Utöver det är det inget problem att köra en session i vinterväder med en kamera.
Jag har varit utomhus med mina kameror två dagar i rad, och de funkar fortfarande. -
I byggbutiken. Draperad i skumplast/liggunderlag och längskapade dräneringsrör runt railsen är en beprövad metod.
-
Jag misstänker att det kommer att finnas både fotografer och SVT-filmare där nere om det blåser, så ta chansen! 🙂
-
Seriöst, om du inte tänker utveckla ditt fotande till den högre skolan, köp en 450 när den kommer och bränn pengarna på objektiv istället. 40D är grym, men någon måtta på overkill-fascismen får det vara.
-
Du kan ju alltid börja med att hälla i en omgång insprutarrengöring i soppan, byta luftfilter och byta till bra tändstift. Men som jag skrev förut, räkna inte med några under på en Folka…
-
Inget problem! Husvagnar går att modda med en vanlig cirkelsåg, de består i princip bara av frigolit och är inte bärande i karossen. Vill du ha ett förvaringsutrymme så är det bara att såga upp en lucka. Har flera gamla vänner som kör in ett par crossar i husvagnen i ett eget avdelat utrymme.
-
sourra;441696 wrote:Haha, samma här. Helt stört att man fläskar in fyror och femmor i fysik och kuggar matten även fast det är samma beräkningar. Jag är som sagt inne på femte året och klarade just transformer och matematisk programvara (som den kallas hos oss) med 0 poängs marginal
Jag tycker inte alls det är så konstigt. Fysik går att förklara med matematik och då blir matten plötsligt användbar till konkreta saker. Vem f*n bryr sig om ett kvadratiskt medel för en kruva som planar ut åt höger utan anledning? Hade istället varit ett konkret exempel bakom beräkningen hade det varit mer intressant (till exempel att det handlar om att hitta en punkt på en latitud, eller medelvärdet på bankräntan…). Det är inget fel på matte, det är fel på sättet det lärs ut. Basta.
Ni ska f*n ha en eloge för att ni är 80-talister och bryr er om mer än mobiltelefonen. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_813843.svd
-
Vilken bisarr våg det verkar vara. Typ 2,15 in i filmen ser det nästan ut som att Gurra (kanske?) snarare gör ett ”drop” än vågsurfar. Ball film, helt klart!
-
Bratwurzt;441611 wrote:Baguz finns ju inte kvar. Henke (gamla Baguz ägarn) kör dock i HUmlegården.
Ah, vad synd (det var ett bra ställe). Får väl söka upp nya haket och kolla.
Fredagsöl på fredag låter i alla fall bra! 🙂
-
svenne
Medlem29 januari, 2008 vid 21:36 som svar på: Fre-sön; 1-3 februari kan bli bra på Torö igen – håll igång säsongen!Ser trångt ut för min del, men det skulle vara najs…
-
Men va f*n, det där var ju min idé! Fast jag tänkte lura alla till Baguz, enda stället i stan där man kan köpa drinken ”Torö stenstrand”. 🙂
Ska se om jag lyckas klämma loss en timme, fredagsöl ska premieras! -
Japp, 300 spänn är lågt. Lägre än Glocalnet faktiskt. En vanlig dagstidningsblänkare ger ju en 5-600:- med rätt byline…
-
Jester;441453 wrote:Svenne: du glömde NPs MXT-system.
MXT är mönsterskyddat, och jag har fått frågan om jag kan göra en überkraftig förlängare till en snubbe. Men eftersom jag ska göra en kan jag lika gärna göra 10. Frågan är nu om ska jag göra 10 US eller 10 Pin…
-
Snabb marknadsanalys:
Vad kör formula mest med, pin eller US-kopp?
Vad kör speedarna mest med, pin eller kopp?