svenne
Forumsvar skapade
-
Tror det var Ving som hade reklam i dagens blaska, 9000 med all-incl-hotell. Får man inte tag i billigare flygstol kan man alltid boka en sån och skippa hotellet.
EDIT: Scheisse, de hade de inte alls, för det var på Isla. Sorry…
-
Åh fy fan, åh fy fan…
Var försiktig med den där, man vet aldrig vad för djur som har bosatt sig där inne. -
Jag saknar: Jag gör det mest för stilen, det berättigar att rulla en majja. 😉
-
Jag menar det, den planar lätt och är snabb. Riktigt snabb. Och jag tycker att den gippar helt okej, en 117-litare lär ju inte svänga sämre.
-
Den är ett spjut! Jag har en Bee 135:a som går utav bara he***te. Tål smisk i massor gör den också.
–S
-
Köp en Tricktionary, den ger mycket tips och håller även när du har blivit riktigt bra.
Finns bla här på surfspot.se.–S
-
adde;415711 wrote:En Crazy Pete är en ”halv bakåt med flipp av seglet”, då landar man switch. Typiskt Jensentrick. Min spaning var med en duck under seglet istället…
Ryktet säger nämligen att det tränades på det i Brazilien…
Jag tror att det var duck, men jag vågar inte säga säkert. Även om det ”bara” var en flipp så såg det sjukt galet ut!
-
adde;415675 wrote:Adde säger: bakåt med duckgipp… En Crazy Chacho!?
Vet i knasen om jag inte har sett det redan. Jag fattade aldrig hur det gick till men han gjorde en bakåt och flippade seglet på nåt sätt, pumpade igång och gjorde en framåt på samma våg på vägen tillbaka.
-
Jag drog ut med båt i fredags, Kanholmen har varit HELT JÄVLA MAGISK två dar i rad! Det har varit mer vitt vatten än svart överallt.
Synd bara att jag inte kan ha med surfgrejer på den här tjocka charterbåten. 🙁
Södra sidan på Sandö (Sandhamn) hade varit rena lekstugan idag…
Tror att jag ska åka ut med Waxholmarn nån gång på prognos, måste vara bästa stället i Stockholm på västligt.Just nu är jag mest full. Det är visst bartömning ikväll.
-
MacTS;414184 wrote:Vet att det i antingen Boards eller Windsurf för ett antal nummer sedan var en artikel från en formula-tjej i UK som var inriktad på att få fler tjejer att köra formula. Kanske nån som vet vilket nummer det var och kan scanna in artikeln
Kan fixa det ikväll, det är i augustinumret.

-
-
hillstrom;413419 wrote:Nej, faktiskt inte. Det finns lagar och regler på vattnet där yrkestrafik har företräde emot fritidsbåtar och väjningsplikt i farleder är just en sådan!
Du har nästan rätt, fast nu är vi offtopic – igen… 🙂
Väjningsreglerna finns refererade i tidigare inlägg.
Förutom att fartyg som är hämmade av sitt djupgående eller har försämrad manöverförmåga ”står över” väjningsreglerna, finns inget som gäller yrkestrafik specifikt. Om du kan hitta någon sådan regel och kan vidarebefodra den till mig så skulle jag bli mycket tacksam.
Båtar under 20 meter och segelbåtar (oavsett längd) som går för segel ska ge väg åt tung trafik i leder och trånga vatten, men det har återigen inget med yrkestrafik att göra. Det är en regel som faller tillbaka till faktumet att de har sämre manöverförmåga och inte kan väja som andra.Vad är yrkestrafik? En chartrad segelbåt går med besättning och befälhavare, hur ska man skilja den från andra segelbåtar?
En sjötaxi på nio meter, ska den hävda sin rätt i en farled ifall den möter en motoryacht på 40 meter?
Det finns tydliga regler för väjningsplikt, men de särskiljer inte grusbåt från kostereka. Möter sjötaxin segelbåten eller yachten i en farled ska den väja för båda, oavsett om de är ute för nöjes skull.Som vanligt blir det trevligare om man visar hänsyn och ger fri väg om man kan – oavsett om det är en sjötaxi eller en dykare.
Kom igen nu, är inte alla ganska överens?
Är det inte dags att släppa debatten om attackdykare och mördarsurfare OCH väjningsreglerna som egentligen är ett riktigt parallellslalomspår?
Surfare och dykare pratar med varandra och vi ger f*n i att surfa framför Cinderellabåtarna, även om vi får… 😉 -
Oregistrerad;413290 wrote:…
Jag tror ändå på kommunikation på plats, och personligen ser jag mer än gärna att den initieras av er surfare emellanåt också. Kommer man till Björkvik (eller vilket annat ställe som helst) för att dyka och märker att där redan håller till ett gäng surfare så tycker jag det känns rätt självklart att man har en dialog för att komma fram till bästa lösningen med uppdelning av området mm. Vice versa bode också gälla, tycker jag, men möjligen är det så att alla surfare inte inser hur klumpiga och sårbara vi egentligen är.
…
Mvh
Olle BorgTummen upp, Olle!
Jag håller med dig till fullo. -
SWE 496;413027 wrote:Nja nu måste jag ju tyvärr klanka ner på en broder…:(
Yrkestrafik har inte den skyldigheten tyvärr…. Varfö vet jag inte ska jag vara ärlig att säga, men det kan ha med deras storlek att göra…Skulle vilja se en finlandsfärja väja för en segel båt eller vindsurfare inne i skärgården..De skulle definitivt gå på grund;)
Det finns en generell praxis på sjön att man ger väg för yrkestrafik, men skyldigheten att ge väg har yrkesbåtar precis lika mycket som lilla Olle i sin gummibåt. Om en finlandsfärja väljer att köra på någon gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott, en segelbåt som seglar framför en finlandsfärja borde däremot skylla sig själv om de blir överkörda. Även om de har rätt…
-
FilipLomma;413020 wrote:Funkar en Drops Stubby även om det är lite choppigt och är den bra om man bara är sugen på freeride segling nån dag ?
Absolut, säg den freestylebräda som inte är kul i chopp… 🙂
Och visst går det att bränna fram och tebax på den också, inte lika fort som en ren freeriden men tillräckligt fort för att det är roligt.